Ik ben een tijdje bezig geweest met het uitzoeken wat ik nu aan huishoudaccu's kan plaatsen onder de stoelen. Ik heb gekeken of je een mobiel klein powerstation kon plaatsen maar deze zijn veelal te groot wanneer je meer dan 500watt aan verbruik wil. Anders wel handig dat je gewoon alles in 1 hebt, alle vormen output en ook input 220v/auto12v/zonnepaneel. Maar goed, dat gaat hem niet worden. De keus blijft dan een kleine gel/AGM of lifepo4.
Ik kan met meerdere kleine lifePo4 batterijen een accubankje per console maken maar dat wordt snel duur, voornamelijk ook aansluitmateriaal en het wordt dan erg krap ook met de standaard kabelboom en onderdelen daarin. Om nu een (verwarmde) accubank onder de bus te maken gaat mij te ver, ook al is daar nog voldoende ruimte.
Ik kan onder een console een 100A lifepo4 kwijt met meer dan genoeg ruimte op overschot. In vergelijk met de 90 of 100A AGM is dat al weer meer gebruiksduur. De 1500watt omvormer past met de 100A lifePo4 onder de bijrijderstoel. Een victron dc-dc lader komt dan in plaatse van het standaard laadrelais.
Afwikkeling van de schade loopt wat vertraging op. Verzekeraars hebben wat miscommunicatie onderling waardoor dossier is blijven liggen en nu de vakanties eroverheen ook nog. Ik bel geregeld de verzekeraar over de stand van zaken maar ondertussen lopen we al weken achter
.
De bus staat bij de schadehersteller en ze zijn zover dat ze het carrosseriewerk aan het afronden zijn. Eind de week of begin volgende week zou hij de spuitcabine in gaan was de planning. Met beetje geluk is de camper terug gereed als we tweede helft van augustus op vakantie willen....