Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hoe kan dit...€ 36 per maand
Hoe kan dit...€ 36 per maand
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
Er zit zo te zien geen hefdak op, dus de stahoogte is buiten de bus gemeten 

Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan


- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
Als je dan deze topic doorleest, zou het wel kunnen Multivan als Camper
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan


Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
Sukje hoger staat dit:
" Motorrijtuigenbelasting: € 461 - 508 per kwartaal "
Maar voor die 36 euries p/m zou hij mij ook wel passen ben ik heel eerlijk in.
" Motorrijtuigenbelasting: € 461 - 508 per kwartaal "
Maar voor die 36 euries p/m zou hij mij ook wel passen ben ik heel eerlijk in.

- René
- Berichten: 5292
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
Dit is een camper zoals ik hem ook had, kost je 130 euro p/m aan belasting. Staat er wel mooi beschreven, tot je de eerste betaling mag doen, dan baal je flink
..René
..René
Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
en een max aanhangergwicht van 2500 kilo ?? en ik kan niet eens 2000 kg krijgen
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
je kunt een multivan als camper inschrijven,
echter kom je door de stahoogte eis dan niet in aanmerking voor het kwarttarief!
Dus je rijdt dan geel kenteken kamper zonder kwarttarief.
RDW: eisen voor kampeerauto
Douane/Belastingdienst: eisen voor kampeerauto
Kwarttarief: RDW geen aanvullende eisen; Douane/Belastingdienst: stahoogte.
Er was een RDW medewerker hier op het forum die er meer over kon/kan vertellen.
Maar heb al een tijdje niets van hem gelezen
echter kom je door de stahoogte eis dan niet in aanmerking voor het kwarttarief!
Dus je rijdt dan geel kenteken kamper zonder kwarttarief.
RDW: eisen voor kampeerauto
Douane/Belastingdienst: eisen voor kampeerauto
Kwarttarief: RDW geen aanvullende eisen; Douane/Belastingdienst: stahoogte.
Er was een RDW medewerker hier op het forum die er meer over kon/kan vertellen.
Maar heb al een tijdje niets van hem gelezen

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
Heette die niet "Jan zelf"
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
Ik had eerst nog willen zeggen dat had René toch ook ? (we hebben het er in Den Helder nog over gehad)Berrie en Rene schreef:Dit is een camper zoals ik hem ook had, kost je 130 euro p/m aan belasting. Staat er wel mooi beschreven, tot je de eerste betaling mag doen, dan baal je flink ..René
Maar nou begrijp ik waarom jij alsnog je dakkie geplaatst hebt. Wel "camper"benaming maar gewoon de volle mep dokken

Dan zit er niks anders op, toch een hefdak.
- Christoffel
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
Volgens mij klopt het wel wat er staat, ook de 36 euro's
Hierbij een stukje van de belastingdienst.
Het enige wat aanwezig moet zijn is de kookgelegenheid en wasbak en afsluitbare ruimte.
Citaat "
Overgangsregeling
De eis van het rechthoekige blok van 170 x 200 x 90 cm is niet van toepassing als de Belastingdienst al vóór 1 mei 2002 een beschikking voor de kampeerauto heeft verstrekt voor toepassing van het kwarttarief. Het motorrijtuig moet wel voldoen aan de overige inrichtingseisen, die op het moment van de afgegeven beschikking van toepassing zijn.
Met deze overgangsregeling kan bij houderschapwisseling ook de nieuwe houder in aanmerking kan komen voor het kwarttarief, op basis van de beschikking die vóór 1 mei 2002 is afgegeven. Als na het verstrekken van de beschikking blijkt dat deze op basis van de criteria die op het moment van de aanvraag golden ten onrechte is afgegeven, wordt de beschikking alsnog ingetrokken. In dat geval is de overgangsregeling niet van toepassing.
Let op !
Kampeerauto's die op 1 mei 2002 15 jaar of ouder zijn en van fabriekswege zijn ingericht als kampeerauto, hoeven niet aan alle hiervoor vermelde inrichtingseisen te voldoen. Bepalend voor de leeftijd van de kampeerauto is de datum van het kentekenbewijs deel I of deel IA of (als dit een vroegere datum is) de 'datum eerste toelating op de weg' die de RDW heeft toegekend.
Lijkt mij toch een duidelijk verhaal. Nog geen hedak verplicht.
Chris
Hierbij een stukje van de belastingdienst.
Het enige wat aanwezig moet zijn is de kookgelegenheid en wasbak en afsluitbare ruimte.
Citaat "
Overgangsregeling
De eis van het rechthoekige blok van 170 x 200 x 90 cm is niet van toepassing als de Belastingdienst al vóór 1 mei 2002 een beschikking voor de kampeerauto heeft verstrekt voor toepassing van het kwarttarief. Het motorrijtuig moet wel voldoen aan de overige inrichtingseisen, die op het moment van de afgegeven beschikking van toepassing zijn.
Met deze overgangsregeling kan bij houderschapwisseling ook de nieuwe houder in aanmerking kan komen voor het kwarttarief, op basis van de beschikking die vóór 1 mei 2002 is afgegeven. Als na het verstrekken van de beschikking blijkt dat deze op basis van de criteria die op het moment van de aanvraag golden ten onrechte is afgegeven, wordt de beschikking alsnog ingetrokken. In dat geval is de overgangsregeling niet van toepassing.
Let op !
Kampeerauto's die op 1 mei 2002 15 jaar of ouder zijn en van fabriekswege zijn ingericht als kampeerauto, hoeven niet aan alle hiervoor vermelde inrichtingseisen te voldoen. Bepalend voor de leeftijd van de kampeerauto is de datum van het kentekenbewijs deel I of deel IA of (als dit een vroegere datum is) de 'datum eerste toelating op de weg' die de RDW heeft toegekend.
Lijkt mij toch een duidelijk verhaal. Nog geen hedak verplicht.
Chris
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
Ik ken ook iemand die zo'n bus heeft,ook als camper en ook laag tarief. Die is ook van 2002 en 150 pk. Als je er nu een koopt in duitsland krijg je geen camper kenteken en ook geen laag tarief.
Groetjes Driekus Ardesch
Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
Klopt,
Die van mij valt ook onder de overgangsregeling maar keuken er in en keuken er uit mag dus echt niet.
Ik vraag me ook af of je de keuken wel achter de bank mag plaatsen.
Groeten Jan
Die van mij valt ook onder de overgangsregeling maar keuken er in en keuken er uit mag dus echt niet.
Ik vraag me ook af of je de keuken wel achter de bank mag plaatsen.
Groeten Jan
Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat er dus T4's rondrijden,
die aan de camperinrichtingseisen voldoen -maar geen hefdak hebben-
en dus toch voor het kwarttarief in aanmerking komen.
Zoals dus degene die ardesch 879 kent.
Die zou dan in aanmerking zijn gekomen van de overgangsregeling zoals Chris die citeert.
Dan zou de advertentie ook kunnen kloppen, mits ook deze bus daaronder valt.
Maar dan maakt de belasting dus verschil, puur op basis van een bepaalde tijd waarin de regels schijnbaar verschilden van nu. Want physiek gezien is er geen enkel verschil met b.v. de bus uit de advertentie en de mijne. Frustrerend hoor, om dit "aan te vechten" is zeker ijdele hoop ??
die aan de camperinrichtingseisen voldoen -maar geen hefdak hebben-
en dus toch voor het kwarttarief in aanmerking komen.
Zoals dus degene die ardesch 879 kent.
Die zou dan in aanmerking zijn gekomen van de overgangsregeling zoals Chris die citeert.
Dan zou de advertentie ook kunnen kloppen, mits ook deze bus daaronder valt.
Maar dan maakt de belasting dus verschil, puur op basis van een bepaalde tijd waarin de regels schijnbaar verschilden van nu. Want physiek gezien is er geen enkel verschil met b.v. de bus uit de advertentie en de mijne. Frustrerend hoor, om dit "aan te vechten" is zeker ijdele hoop ??
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
Patrick, bij heel veel zaken bij de belasting wordt toch onderscheid gemaakt naar leeftijd, gebruik of verworven rechten. Als ik een busje van 24 jaar oud moet ik wel betalen en van 25 jaar oud niet etc
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand
Dat snap ik, en met wegenbelasting is het natuurlijk zo dat als een bepaalde leeftijd bereikt is, dat er niet meer betaald hoeft te worden.
Maar bij deze "overgangsregeling" (overgang van wat naar wat ?) is er schijnbaar een periode geweest waarin je dus zonder hefdak toch voor kwarttarief in aanmerking kwam.
Misschien dat iemand dit uit kan leggen, het komt zo onrechtvaardig over.
Maar bij deze "overgangsregeling" (overgang van wat naar wat ?) is er schijnbaar een periode geweest waarin je dus zonder hefdak toch voor kwarttarief in aanmerking kwam.
Misschien dat iemand dit uit kan leggen, het komt zo onrechtvaardig over.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air