Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

sensor misschien stuk ?

vragen over de T6
Plaats reactie
jopie55
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 dec 2009, 16:51

sensor misschien stuk ?

Bericht door jopie55 »

goedemorgen leden van de t6

weet iemand die dat kan doen voor ons voor een redelijke prijs er blijven allerlei lampjes branden op het dashboard van de abs tot cruise control de vw dealer zegt sensor rechts achter is defect is er iemand die het ( zwart) wilt doen voor ons in zijn vrije tijd

mvg v joop

de bus is een t6 van 2016
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1106
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: sensor misschien stuk ?

Bericht door SyncRoon »

Joop,

goedkoop is duurkoop. Waarom zou iemand zijn eigen kostbare tijd in jouw probleem willen stoppen en garantie tot deur? Na 15 jaar of langer T5/T6 heb je toch wel je contacten voor apk/onderhoud? Wat vraagt de dealer of 'vrije' garage daarvoor en wat wil je dan excl. BTW betalen? Ik vind het een hele voute vraag. Maar de persoon die zich aangesproken voelt moet het zeker niet nalaten contact met Joop op te nemen.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2081
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: sensor misschien stuk ?

Bericht door chv »

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Maar dat is wat anders dan iemand publiekelijk afzeiken.
Daar is dit forum niet voor bedoeld, lijkt me,
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2081
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: sensor misschien stuk ?

Bericht door chv »

SyncRoon schreef: 05 jul 2024, 12:05 ….Ik vind het een hele voute vraag..
Ter informatie: foute schrijf je met een F.
:knipoog
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1106
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: sensor misschien stuk ?

Bericht door SyncRoon »

Hallo Charles, vragen naar zwart werk is wat anders dan vragen om behulpzaam te zijn. Zwart werk impliceert bewust belasting ontduiken en dat is net zo fout (met F) als gekopieerde media aanbieden of anderzijds gesjoemel. Dat iemand wellicht kan of wil helpen tegen vergoeding maakt niet per sé dat het zwartwerk hoeft te zijn toch. Daarnaast kom ik het geregeld tegen dat zwartwerkers hogere prijzen vragen dan legitieme aanbieders incl. de BTW. Dat vooral omdat ze gebruik maken van de goedgelovigheid van personen die door hen 'snel' geholpen kunnen worden ipv wachttijden en het idee dat zwartwerk sowieso zelfs goedkoper is dan de 21% BTW aftrek. Laat staan de keuze van gebruikte materialen of onderdelen. Vaak kom je 2e keus of afgekeurde materiaal of partijen tegen waar ze dikke winst op maken door het aan te bieden aan A-keus prijs of er juist een paar % eronder. En op garantie/verzekering heb ik een zwartwerker nog nooit kunnen betrappen.

Ja ik vind het raar als je al 15 jaar VW bus rijd/bezig houdt dat je geen adres hebt waar je voor onderhoud terecht kan of alles moeilijk of duur vindt. Voor niets gaat de zon op.
Groet, Ronald
edwardfotografie
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: sensor misschien stuk ?

Bericht door edwardfotografie »

SyncRoon schreef: 05 jul 2024, 18:12 Hallo Charles, vragen naar zwart werk is wat anders dan vragen om behulpzaam te zijn. Zwart werk impliceert bewust belasting ontduiken en dat is net zo fout (met F) als gekopieerde media aanbieden of anderzijds gesjoemel. Dat iemand wellicht kan of wil helpen tegen vergoeding maakt niet per sé dat het zwartwerk hoeft te zijn toch. Daarnaast kom ik het geregeld tegen dat zwartwerkers hogere prijzen vragen dan legitieme aanbieders incl. de BTW. Dat vooral omdat ze gebruik maken van de goedgelovigheid van personen die door hen 'snel' geholpen kunnen worden ipv wachttijden en het idee dat zwartwerk sowieso zelfs goedkoper is dan de 21% BTW aftrek. Laat staan de keuze van gebruikte materialen of onderdelen. Vaak kom je 2e keus of afgekeurde materiaal of partijen tegen waar ze dikke winst op maken door het aan te bieden aan A-keus prijs of er juist een paar % eronder. En op garantie/verzekering heb ik een zwartwerker nog nooit kunnen betrappen.

Ja ik vind het raar als je al 15 jaar VW bus rijd/bezig houdt dat je geen adres hebt waar je voor onderhoud terecht kan of alles moeilijk of duur vindt. Voor niets gaat de zon op.
Rijdt met dt 🤭
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2081
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: sensor misschien stuk ?

Bericht door chv »

[quote=edwardfotografie post_id=522912

Rijdt met dt 🤭
[/quote]

:bifun :bifun
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1106
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: sensor misschien stuk ?

Bericht door SyncRoon »

Heren jullie zijn helden. :sjaal Heb jullie er al aan gedacht Joop van dienst te zijn? Het zou toch fijn zijn als we weten in welke regio Joop hulp zoekt en waarom de diagnose van VW niet tot een reparatie geleid heeft. Ongetwijfeld dat je vanaf je toetsenbord kan zien hoe en wat je tegen komt om de sensor te vervangen, storingen uit te lezen en resetten. Mijn laatste keer was 15 minuten voor 1 zijde en de rest van de ochtend voor de andere zijde. En dan bleek ook nog dat de eerder vervangen homokineten de verkeerde abs ring hadden met nog een halve dag sleutelen tot gevolg om die ringen te wisselen. Er zijn te veel variabelen naar mijn mening om van een redelijke prijs uit te gaan als je niet weet wat de persoon in zijn belevenis redelijk vind. Maar dat mag de persoon en diegene die kan helpen dan in petit commitee of via PB uitwisselen.
Groet, Ronald
Plaats reactie