Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Haperende TDI en afslaan

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10855
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Haperende TDI en afslaan

Bericht door Pascal-141 »

CaliCoach schreef: 02 aug 2024, 14:34 Net gebeld door de garage. Brandstoffilter gecheckt, uitgelezen, proefgereden, en ze kunnen niks vinden en merken ook niets tijdens het proefrijden. Morgen haal ik mn bus weer op en ga dan even een stukje rijden (hun advies was om een paar keer een ritje te maken).

Mocht het nu toch weer gebeuren dan gaan ze wederom kijken. Maar misschien dat ik dus dan zelf eerst even mn brandstoffilter aan een onderzoekje onderwerp
Als je het brandstoffilter gaat vervangen : neem dan wel de lange versie voor de Transporter , niet de korte versie voor de Golfjes e.d.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
CaliCoach
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 mei 2014, 13:09

Re: Haperende TDI en afslaan

Bericht door CaliCoach »

Nou net mn bus opgehaald. Blijkt dat ze wel de timing hebben aangepast die afweek. Nu rijdt ie weer als een zonnetje. Ik ga alleen stiekum toch nog wel de brandstoffilter even checken
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 5082
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Haperende TDI en afslaan

Bericht door Hanz »

Brandstoffilter recent vervangen en ook nog eens gecheckt door de garage. Was niets mis mee. Timing goed ingesteld en hij rijdt weer prima. Waarom verdenk je dan nog steeds dat brandstoffilter?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
CaliCoach
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 mei 2014, 13:09

Re: Haperende TDI en afslaan

Bericht door CaliCoach »

Ik heb geen idee waarom ik het brandstoffilter verdenk. Heb nu 2 daagjes prima gereden en net gebeurd t weer. Toen ik de airco op 4 had staan begon t haperen en sloeg de bus weer af namelijk
CaliCoach
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 mei 2014, 13:09

Hulp gezocht - Re: Haperende TDI en afslaan

Bericht door CaliCoach »

Okee, nu uiteindelijk kon de VW dealer me niet helpen ivm de vakantiedrukte aangezien t toch wat anders bleek te zijn (nog steeds "intermittent" probleem met de inspuiting).

Een GEWELDIGE garage in Alphen ad Rijn gevonden waar ik toch nog om 17:00 langs kon komen, heeft m uitgelezen en uitgebreide checks gedaan en t komt er toch hoogstwaarschijnlijk op neer dat mn brandstofpomp/dieselpomp defect is.

Nu ben ik op zoek naar een 2e hands dieselpomp voor mijn VW T4 2.5 TDI ACV California uit 1997 waarbij t onderdeelnummer van VW 074.130.110.KX is.

Ik kan m zelf uitbouwen en de nieuwe erin bouwen maar ben dus op zoek naar een redelijk exemplaar wat ervoor kan zorgen dat mijn vrouw, hond en ik woensdag a.s. toch op vakantie kunnen.
Laatst gewijzigd door CaliCoach op 10 aug 2024, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
CaliCoach
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 mei 2014, 13:09

Re: Haperende TDI en afslaan

Bericht door CaliCoach »

Even een kleine update voor de geinteresseerden :-)

Uiteindelijk heb ik afgelopen dinsdagavond een gereviseerde brandstofpomp gevonden via Ebay in Winterberg en daar ben ik dinsdagavond heengereden. Woensdagmiddag weer terug naar huis en de nieuwe pomp geplaatst en de diesel leidingkjes ontlucht en alles nagelopen. Bia een kennis met garagebedrijf kan ik maandag/dinsdagavond as terecht om de timing in orde te maken van de brandstofpomp/motor omdat ik dat zelf niet kan en hier het gereedschap niet voor heb. Zo kunnen we weer alles met elkaar te laten “praten” waarna mn trouwe busje weer lekker kan toeren.
Plaats reactie