bijdeze zal ik mij ook even voorstellen
ben zelf 33 jaar oud eigen ondernemer en gebruik deze bus dagelijks
zelf hou ik ook van sleutelen en doe dit ook soms bij een garage als ik het zelf niet kan
heb sinds 2016 al een vw t5 2.5tdi waar aan al veel aan versleuteld is
nieuw stuur
nieuwe stoelen
airco omgebouwd naar een climatronic
bus volledig uitgedeukt en mat zwart gespoten
imperial met zonnenpaneel en extra lifepo4 accu
alle binnen platen opnieuw bekleed met tapijt inclusief hemel in de bestuurdersruimte
tellerbak met een kleuren schermpje
start gemaakt met inbouw van een webasto standkachel
bij de motor er heeft een tijdje een ander blok ingezeten maar na 100.000km gaf die ook de geest
ondertussen het oude onderblok gepakt die had al stalen zuigerbussen en is dus al eens gereviceerd
daarop een nieuwe cilinderkop gezet en nieuwe nokkenas en kleppen en klepstoters etc dit was een complete cilinderkop
nieuwe turbo en nieuwe waterpomp
wat nu het probleem is dat de motor bij belasting tussen de 1800/2300rpm erg stotterd
het lijkt wel of hij dan een cilinder mist het is duidelijk voelbaar in de cabine
eerst gedacht aan de steekas die is ook vervangen inclusief de as tap
nieuwe lmm meter en nieuwe turbodruk sensor
egr afgedopt
nieuwe tandenpomp
nieuw brandstof filter
nieuwe kabelboom in de cilinderkop
ook zit er al een tijdje een grotere intercooler in wat bij het tijdelijke blok geen probleem gaf
inmiddels ook alle turbo slangen vervangen waardoor er nog maar 2 van die klik koppelingen tussen zitten
bij live data krijgt hij netjes de gevraagde turbodruk ook tijdens belasting en het rijden
de live data van de verstuivers is als volgt
1 rond de 0.20/1.30
2 rond de 0.0 a 0.8
3 rond de 0.0 a 0.9
4 rond de 0.0 a 0.4
5 rond de 1.0 a 2.3
de waardes veranderen ook wanneer de motor weer stationair draait dan loopt de 5de op
eventueel kan ik hier ook nog een log van maken
het probleem is nu dat je alleen heel rustig kunt optrekken heel langzaam
zodra je iets meer koppel vraagt begint de motor te schudden
laat je gas los en geef je daarna weer gas is het minder
de verstuivers zaten ook eerst in de motor die er 100.000km ingezeten had
dat blok heeft toen die er uit ging 300.000km gelopen en zonder schokken enzo
nu ben ik een beetje ten einde raad wat nou het probleem is
na zo n beetje alles al wel te hebben vervangen is dit al aardig uit de hand gelopen dit project
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vw t5 2.5tdi 2005 axe stottert bij 1800/2300rpm
Re: vw t5 2.5tdi 2005 axe stottert bij 1800/2300rpm
update
ook de vacuum slangen en het vacuum buffer potje vervangen haalde niks uit
het lijkt op de live data alsof hij onderin wat te weinig turbo druk heeft
en bij het schakelen is het ook te merken zou het toch de automaatenbak kunnen zijn ?
iemand een idee auto rijdt dagelijks zolang je maar rustig optrekt
ook de vacuum slangen en het vacuum buffer potje vervangen haalde niks uit
het lijkt op de live data alsof hij onderin wat te weinig turbo druk heeft
en bij het schakelen is het ook te merken zou het toch de automaatenbak kunnen zijn ?
iemand een idee auto rijdt dagelijks zolang je maar rustig optrekt