Het lampje brandde niet meer na vervanging regeleenheid gloeitijd..
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Startproblemen - OPGELOST
Re: Startproblemen
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
- Multivan Generation
- Berichten: 34192
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Startproblemen
Dat is een beetje vaag antwoord.Guile schreef: ↑17 aug 2024, 17:43Is maand geleden tijdens vervanging contactslot gedaan, geen bijzonderheden zover mij bekend.Multivan Generation schreef: ↑17 aug 2024, 17:40 Staan er fouten in de motor computer?
Wat geeft uitlezen?
Heb je een uitdraai van het uitlezen?
Heb je dat zelf gedaan of iemand anders/bedrijf?
Je hebt een boel zaken zomaar vervangen, tegen behoorlijk wat kosten, en het resultaat daarvan is....?
Dat je eigenlijk weinig bent opgeschoten.
Waar het probleem zit is dat jij of mensen die je helpen aan en bij de auto, dus niet in staat zijn om goede diagnose te stellen.
Dan kun je aan blijven klooien of de teerling werpen en of professionele hulp zoeken en naar een garage gaan of inderdaad de conclusie trekken dat het wellicht beter is, om de bus van de hand te doen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Startproblemen
Wanneer het gloeilampje niet meer brand valt er weinig uit te lezen denk ik........Multivan Generation schreef: ↑18 aug 2024, 10:37Dat is een beetje vaag antwoord.Guile schreef: ↑17 aug 2024, 17:43Is maand geleden tijdens vervanging contactslot gedaan, geen bijzonderheden zover mij bekend.Multivan Generation schreef: ↑17 aug 2024, 17:40 Staan er fouten in de motor computer?
Wat geeft uitlezen?
Heb je een uitdraai van het uitlezen?
Heb je dat zelf gedaan of iemand anders/bedrijf?
Je hebt een boel zaken zomaar vervangen, tegen behoorlijk wat kosten, en het resultaat daarvan is....?
Dat je eigenlijk weinig bent opgeschoten.
Waar het probleem zit is dat jij of mensen die je helpen aan en bij de auto, dus niet in staat zijn om goede diagnose te stellen.
Dan kun je aan blijven klooien of de teerling werpen en of professionele hulp zoeken en naar een garage gaan of inderdaad de conclusie trekken dat het wellicht beter is, om de bus van de hand te doen.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Startproblemen
Precies wat ik nodig had Peter, een glaasje azijn..Multivan Generation schreef: ↑18 aug 2024, 10:37Dat is een beetje vaag antwoord.Guile schreef: ↑17 aug 2024, 17:43Is maand geleden tijdens vervanging contactslot gedaan, geen bijzonderheden zover mij bekend.Multivan Generation schreef: ↑17 aug 2024, 17:40 Staan er fouten in de motor computer?
Wat geeft uitlezen?
Heb je een uitdraai van het uitlezen?
Heb je dat zelf gedaan of iemand anders/bedrijf?
Je hebt een boel zaken zomaar vervangen, tegen behoorlijk wat kosten, en het resultaat daarvan is....?
Dat je eigenlijk weinig bent opgeschoten.
Waar het probleem zit is dat jij of mensen die je helpen aan en bij de auto, dus niet in staat zijn om goede diagnose te stellen.
Dan kun je aan blijven klooien of de teerling werpen en of professionele hulp zoeken en naar een garage gaan of inderdaad de conclusie trekken dat het wellicht beter is, om de bus van de hand te doen.
Mag ik er ajb van verschoond blijven?
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
Re: Startproblemen
Even door de zure appel heen bijten.
Wat voor voorgloeirelais heb je geplaatst? Ook die kunnen nieuw uit de doos stuk zijn. Geld ook voor je contactblokje. Die heb ik ooit vervangen voor het tijdperk van forums of maillijsten en was nieuw van de dealer al terug defect na een paar maanden.
Ik lees dat je veel nagekeken hebt. Ik weet niet wat dat inhoud voor je. Hopelijk meer dan kijken en met contactspray spuiten. Heb je al een multimeter gebruikt om de spanning te meten en of er voldoende stroom door de kabels kan? Slechte contacten geven soms wel spanning maar zodra er stroom door moet faalt het. Het reinigen van bv accupolen heeft geen zin als de kabels in de accuklem geoxideerd zijn. Zo ook met andere stekkers, op oog schoon maar oxidehuidje kan veel problemen geven. Niet enkel tussen de stekkers zelf maar juist het stukje kabel dat aangeknepen zit. Ik heb kabels vervangen die vanwege vochtinwerking meer dan 10cm van de stekker in de mantel nog verkleurd waren door oxidatie. Bij de T3 zelfs kabels die in de mantel kapot geoxideerd waren.
Je hebt over langere periode veel dingen gedaan. Ik denk dat je het beste alle gedane stappen één voor één controleert om die uit te kunnen sluiten. Dat maakt het probleem wellicht wat overzichtelijker.
Ik ben vorige week 2 uur bezig geweest om mijn achteruitcamera aan de praat te krijgen. Ging niet wilde niet deed het niet. Uiteindelijk de radio uitgebouwd om het signaal door de kabel te kunnen meten blijkt dat ik de kabel in de A stijl had laten zitten en niet naar de radio getrokken... was daar heilig van overtuigd alles al voorbereid te hebben.
Wat voor voorgloeirelais heb je geplaatst? Ook die kunnen nieuw uit de doos stuk zijn. Geld ook voor je contactblokje. Die heb ik ooit vervangen voor het tijdperk van forums of maillijsten en was nieuw van de dealer al terug defect na een paar maanden.
Ik lees dat je veel nagekeken hebt. Ik weet niet wat dat inhoud voor je. Hopelijk meer dan kijken en met contactspray spuiten. Heb je al een multimeter gebruikt om de spanning te meten en of er voldoende stroom door de kabels kan? Slechte contacten geven soms wel spanning maar zodra er stroom door moet faalt het. Het reinigen van bv accupolen heeft geen zin als de kabels in de accuklem geoxideerd zijn. Zo ook met andere stekkers, op oog schoon maar oxidehuidje kan veel problemen geven. Niet enkel tussen de stekkers zelf maar juist het stukje kabel dat aangeknepen zit. Ik heb kabels vervangen die vanwege vochtinwerking meer dan 10cm van de stekker in de mantel nog verkleurd waren door oxidatie. Bij de T3 zelfs kabels die in de mantel kapot geoxideerd waren.
Je hebt over langere periode veel dingen gedaan. Ik denk dat je het beste alle gedane stappen één voor één controleert om die uit te kunnen sluiten. Dat maakt het probleem wellicht wat overzichtelijker.
Ik ben vorige week 2 uur bezig geweest om mijn achteruitcamera aan de praat te krijgen. Ging niet wilde niet deed het niet. Uiteindelijk de radio uitgebouwd om het signaal door de kabel te kunnen meten blijkt dat ik de kabel in de A stijl had laten zitten en niet naar de radio getrokken... was daar heilig van overtuigd alles al voorbereid te hebben.
Groet, Ronald
Re: Startproblemen
Hij doet het weer geweldig hoor, hartelijk dank voor alle wijsheid en nuttige aanwijzigingen.
Laatst gewijzigd door Guile op 18 aug 2024, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
Re: Startproblemen
Dat zijn de betere berichten, fijn dat het opgelost is!!
En wat was nu de oplossing? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
En wat was nu de oplossing? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Startproblemen
Ik heb er wat appelazijn in gegooid en hem die lappen tekst voorgelezen.
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar