Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vervangen vaste ruit schuifraam

vragen over de T4
Plaats reactie
Marx
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2024, 09:58

Vervangen vaste ruit schuifraam

Bericht door Marx »

Pats! En toen barstte op reis het vaste ruitje van het schuifraam in de schuifdeur van onze T4. Gelukkig met tape de boel dicht weten te maken en verder vakantie gevierd. En nu zoek ik dus zo'n ruitje (of het hele schuifraam). Via reacties op Facebook en de VW-onderdelenboer ontdekte ik dat ze nieuw te krijgen zijn (artikel. 701845302A) maar ik betwijfel of dat de juiste is - mijn raam is getint. Bovendien gebruik ik net zo lief een gebruikte, als die voorhanden zijn. Vandaar: heeft iemand zoiets liggen? Of weet iemand een T4 op de sloop te staan met zo'n raam? Alle tips zijn welkom. Dank!
T4 ruit.jpg
tempImagevJocCT.gif
pwhooftman
Berichten: 350
Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06

Re: Vervangen vaste ruit schuifraam

Bericht door pwhooftman »

Ik vind hier exact dezelfde

https://bus-ok.nl/T4-zijruitdeel-vast-s ... 01A-origVW , zelfs de opdruk op het glas is hetzelfde, en origineel VW. Ik vraag me af of die echt getint is trouwens.

Toen ik eerder zo'n ruitje nodig had kom ik hem moeilijk vinden, ik zou toeslaan...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 5082
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Vervangen vaste ruit schuifraam

Bericht door Hanz »

Die is niet exact hetzelfde. 301 in het nummer in plaats van 302. Waarschijnlijk het verschil tussen helder en getint.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Tsport
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2016, 18:37

Re: Vervangen vaste ruit schuifraam

Bericht door Tsport »

deze lijkt nog keus te hebben:
https://www.volkswagen-classic-parts.co ... de-windows
succes
t2 1584cc 35 kW->t4 1896cc 50 kW-> Vito 2143cc OM651(reduziert)100 kW
Marx
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2024, 09:58

Re: Vervangen vaste ruit schuifraam

Bericht door Marx »

Dank voor alle reacties! Ik heb al ontdekt dat 301 het vaste raam voor een schuifdeur links is, en 302 voor rechts. Nu alleen de kleur nog: er is een groene variant, maar ik heb toch het idee dat de achterruiten bij mijn T4 bruin/zwart-getint zijn. Weet iemand of dat mogelijk is? Heeft iemand ook deze kleur ruiten? Of was er maar één kleur leverbaar: groen? En heb ik dus met 701 845 302 C de juiste (en de duurste…) te pakken?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 5082
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Vervangen vaste ruit schuifraam

Bericht door Hanz »

Om de kleur van de tint te bepalen houd je een wit vel papier gedeeltelijk achter de ruit om de kleur makkelijk te vergelijken met wit.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Marx
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2024, 09:58

Re: Vervangen vaste ruit schuifraam

Bericht door Marx »

Ja, precies. En dan lijkt het eerder bruin/zwart dan groen...
Plaats reactie