Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Massaschakelaar laten plaatsen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 5082
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Massaschakelaar laten plaatsen

Bericht door Hanz »

CampRon schreef: 22 jul 2024, 10:12 Echter is mijn vraag nu waar ik zo'n massaschakelaar kan laten installeren en hoeveel dit ongeveer kost? De massaschakelaar moet in de cabine geplaatst worden, zodat van daaruit de startaccu kan worden uitgeschakeld. Wat is in de T4 een handige of gangbare plek om deze te laten plaatsen?
Om nog even terug te komen op de oorspronkelijke vraag: Ik heb hem gewoon door mijn garage laten plaatsen. De plek kan je zien op de foto die ik al eerder plaatste en de kosten heb ik nagekeken, het kostte mij € 150 voor materiaal en plaatsing.

Ik heb hem laten plaatsen omdat door een kapot relais de accu een paar keer leeg getrokken is. Ik heb het relais vervangen maar ook de massaschakelaar laten plaatsen. Voor het geval dat ik op een afgelegen plek in Zweden stond, waar ik toen vaak kwam, wilde ik niet het risico lopen om de volgende dag met een lege accu te staan. In die gevallen sloot ik de accu af.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 5082
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Massaschakelaar laten plaatsen

Bericht door Hanz »

Chris1974 schreef: 24 jul 2024, 22:05
Hanz schreef: 24 jul 2024, 22:02 Waarom zou je dat doen? De topic starter gaf aan dat het een eis van de verzekering is. Als bij brand blijkt dat jouw camper niet aan de eisen van de verzekering voldeed dan zal de verzekering niet staan te popelen om uit te betalen. Dus wie hou je dan voor de gek?
Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Maar dit soort onzinnige regeltjes vragen om onzinnige oplossingen wat mij betreft.
Natuurlijk moet ieder doen waar hij zich goed bij voelt maar als het erop aankomt dan gelden toch de regels van de verzekeringsmaatschappij. En als die op het onzinnige idee komen om niet uit te keren, zeg je dan ook: "Jullie hebben groot gelijk, het was ook een onzinnige oplossing."

Maar misschien moeten we dit topic niet verder kapen met deze discussie.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Massaschakelaar laten plaatsen

Bericht door bvddobb »

SyncRoon schreef: 24 jul 2024, 18:39 Welke stallinghouder gaat bij brand de stalling in? Ik leer altijd als eerste jezelf veilig stellen en hulpdiensten oproepen. En dan nog gaat bluspoging voor het buitenrijden van andermans luxe.
Maar waarom zou je dan de accu er niet gewoon uithalen, zoals TS aangeeft ook al met de huishoudaccu’s te doen?
CampRon
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2020, 10:58

Re: Massaschakelaar laten plaatsen

Bericht door CampRon »

Hanz schreef: 24 jul 2024, 22:10 Om nog even terug te komen op de oorspronkelijke vraag: Ik heb hem gewoon door mijn garage laten plaatsen. De plek kan je zien op de foto die ik al eerder plaatste en de kosten heb ik nagekeken, het kostte mij € 150 voor materiaal en plaatsing.

Ik heb hem laten plaatsen omdat door een kapot relais de accu een paar keer leeg getrokken is. Ik heb het relais vervangen maar ook de massaschakelaar laten plaatsen. Voor het geval dat ik op een afgelegen plek in Zweden stond, waar ik toen vaak kwam, wilde ik niet het risico lopen om de volgende dag met een lege accu te staan. In die gevallen sloot ik de accu af.
Hallo Hanz,

Zou je mij kunnen vertellen waar je dit hebt laten doen? Ik heb een aantal garages bij mij in de buurt gecontact maar óf die doen/weten dit niet óf hebben alleen tijd voor klanten die bij hun een camper hebben gekocht.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 5082
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Massaschakelaar laten plaatsen

Bericht door Hanz »

Daar zal je helaas niet veel aan hebben. Ik heb voor het onderhoud van mijn bus een 'mannetje' die vroeger een garage had en waar ik al heel lang kom, ook met mijn vorige auto's.
Hij heeft nu een andere baan maar voor een handjevol oude klanten doet hij nog het onderhoud in zijn vrije tijd waarbij hij de werkplaats van een bevriende garagist kan gebruiken. Maar hij neemt dus geen andere klanten meer aan.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1106
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Massaschakelaar laten plaatsen

Bericht door SyncRoon »

CampRon schreef: 16 sep 2024, 16:39 Ik heb een aantal garages bij mij in de buurt gecontact maar óf die doen/weten dit niet óf hebben alleen tijd voor klanten die bij hun een camper hebben gekocht.
Niet wetende wat bij jouw in de buurt is, kan ook niemand weten of ze iemand weten.
Groet, Ronald
CampRon
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2020, 10:58

Re: Massaschakelaar laten plaatsen

Bericht door CampRon »

Geen probleem Hanz, evengoed bedankt.

Ik woon in de bollenstreek, dus ergens tussen Haarlem en Leiden zou mooi zijn of in ieder geval in die richting.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 5082
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Massaschakelaar laten plaatsen

Bericht door Hanz »

Ismet in Vijfhuizen?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
CampRon
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2020, 10:58

Re: Massaschakelaar laten plaatsen

Bericht door CampRon »

Bedankt Hanz, ik ga daar eens informeren.
Plaats reactie