Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Keuze stres.... 150 pk of 199 pk
Keuze stres.... 150 pk of 199 pk
Ha kenners,
Wie kan me goede raad geven ik heb mijn oog laten vallen op een T6.1
een is 110kw/150pk met 155.000 km handgeschakeld (11-2020)
de ander is een 146kw/199pk met 175.000 km op de teller. Automaat.(1-2021)
Wat is technisch de verstandigste keuze?
Kan iemand me daar een goed advies over geven?
Mijn voorkeur gaat uit naar de automaat :-) Maar doe ik er verstandig aan?
Waar moet ik bij die modellen speciaal op letten?
Heel benieuwd naar jullie mening?
Hartelijk bedankt alvast.
Wie kan me goede raad geven ik heb mijn oog laten vallen op een T6.1
een is 110kw/150pk met 155.000 km handgeschakeld (11-2020)
de ander is een 146kw/199pk met 175.000 km op de teller. Automaat.(1-2021)
Wat is technisch de verstandigste keuze?
Kan iemand me daar een goed advies over geven?
Mijn voorkeur gaat uit naar de automaat :-) Maar doe ik er verstandig aan?
Waar moet ik bij die modellen speciaal op letten?
Heel benieuwd naar jullie mening?
Hartelijk bedankt alvast.
- krekwakwol
- Berichten: 4010
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Keuze stres.... 150 pk of 199 pk
Sowieso is aantoonbaar onderhoud erg belangrijk als je een keuze moet maken.
En verder weet ik niet in hoeverre de T6 199pk motor ook nu nog zo'n probleem geeft als de eerdere biturbo motoren.
En verder weet ik niet in hoeverre de T6 199pk motor ook nu nog zo'n probleem geeft als de eerdere biturbo motoren.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Keuze stres.... 150 pk of 199 pk
Aantoonbaar onderhoud begrijp ik. welke jaren waren die biturbomotoren wat problematisch? vanaf welk jaar zijn die gemaakt?krekwakwol schreef: ↑01 okt 2024, 20:02 Sowieso is aantoonbaar onderhoud erg belangrijk als je een keuze moet maken.
En verder weet ik niet in hoeverre de T6 199pk motor ook nu nog zo'n probleem geeft als de eerdere biturbo motoren.
deze is van jan 2021.
Wel is het zo dat ik niet al te grote afstanden zal rijden als glazenwasser :-( dat kan dan wel weer wat problemen geven natuurlijk :-(
Maar bedankt voor je reactie.
Re: Keuze stres.... 150 pk of 199 pk
Schijnbaar zouden de T6.1 (dus waar jij naar kijkt) qua biturbo geen problemen meer hebben. Maar dit kan ik niet 100% bevestigen.
Ik zou persoonlijk ook zeker voor de automaat gaan.
Ik zou persoonlijk ook zeker voor de automaat gaan.
Re: Keuze stres.... 150 pk of 199 pk
Ik heb met enige jaren tussen twee Viano Marco Polo's gehad, de één handgeschakeld en de ander automaat. De automaat was een droom. Ik hou van schakelen, maar de korte versnellingen van deze zware wagens vertraagden de wagen énorm. Vlot wegrijden van een kruispunt of parkeerplaats kon je vergeten. Die met de automaat was een droom. Echt.
Momenteel een handgeschakelde T4. Is nog trager dan de handgeschakelde viano. Maar het nodigt nog meer uit tot "slow travel"
Momenteel een handgeschakelde T4. Is nog trager dan de handgeschakelde viano. Maar het nodigt nog meer uit tot "slow travel"
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
- Multivan Generation
- Berichten: 34140
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Keuze stres.... 150 pk of 199 pk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Keuze stres.... 150 pk of 199 pk
Nu ik heb ook even naar Mercedes gekeken, maar volgens mij zijn meeste met achterwiel aandrijving, daar zie ik een beetje tegenop.
Dus VW trekt me net iets meer :-)
Bedankt voor je reactie
Dus VW trekt me net iets meer :-)
Bedankt voor je reactie
Muug schreef: ↑02 okt 2024, 15:52 Ik heb met enige jaren tussen twee Viano Marco Polo's gehad, de één handgeschakeld en de ander automaat. De automaat was een droom. Ik hou van schakelen, maar de korte versnellingen van deze zware wagens vertraagden de wagen énorm. Vlot wegrijden van een kruispunt of parkeerplaats kon je vergeten. Die met de automaat was een droom. Echt.
Momenteel een handgeschakelde T4. Is nog trager dan de handgeschakelde viano. Maar het nodigt nog meer uit tot "slow travel"
Re: Keuze stres.... 150 pk of 199 pk
Ha peter, mijn duits is niet zo goed eerlijk gezegd, maar probeer je me te ontmoedigen het in de T6.1 te zoeken, of moet ik er juist een aanmoediging in zien om er wel 1 te kopen?
Bedankt alvast voor je reactie :-)
Bedankt alvast voor je reactie :-)
Multivan Generation schreef: ↑02 okt 2024, 18:18 Ik zou als ik jou was hier mijn licht eens laten schijnen
https://tx-board.de/t6gp2/
groeten Peter
Re: Keuze stres.... 150 pk of 199 pk
Volgens mij is de consensus dat de 199pk wel betrouwbaar is, zijn voorganger met 204pk niet.
Forumlid Erdem kan hier vast meer over vertellen, ik zou hem eens vragen.
Forumlid Erdem kan hier vast meer over vertellen, ik zou hem eens vragen.
- Multivan Generation
- Berichten: 34140
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Keuze stres.... 150 pk of 199 pk
Hier op het forum in Nederland zijn er weinig mensen die een T6.1 hebben en hun ervaringen er mee delen.
Het Duitse forum, daar zijn heel veel meer mensen actief met hun T6.1 en delen dus hun ervaringen.
Daarmee kun je voor jezelf een beter beeld krijgen.
Met google translate kom je een heel eind.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Keuze stres.... 150 pk of 199 pk
De focus van mijn boodschap lag op de versnellingsbak, niet op het merk.
Deepl.com is duizend keer beter dan Google Translate.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052