Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 Hoe motortemperatuur in de gaten houden?
-
T5 Hoe motortemperatuur in de gaten houden?
Bij mijn t5 2012 heb ik "alleen maar" een lampje dat gaat branden wanneer het spul warmloopt.
Bij al mijn vorige auto's kon ik een eventuele temperatuur stijging in de gaten houden wat een gerust gevoel gaf.
Hoe kan ik op een eenvoudige manier een voeler plaatsen zonder een T stuk of zo in het koelwatersysteem te plaatsen?
Liefts geen draadloos systeem/ een kabeltje leggen naar de motorruimte is geen probleem.
Hebben jullie ervaring met een bepaalde set want er staat van alles te koop?
Bij al mijn vorige auto's kon ik een eventuele temperatuur stijging in de gaten houden wat een gerust gevoel gaf.
Hoe kan ik op een eenvoudige manier een voeler plaatsen zonder een T stuk of zo in het koelwatersysteem te plaatsen?
Liefts geen draadloos systeem/ een kabeltje leggen naar de motorruimte is geen probleem.
Hebben jullie ervaring met een bepaalde set want er staat van alles te koop?
Re: T5 Hoe motortemperatuur in de gaten houden?
Ik ben bezig een schakelbord te maken met digitale meters van amazon. Een deel van de sensoren zitten in een huls in buffervaten en ander deel tape ik op de leidingen (tussen isolatie en leiding). Deze meters hebben ook een schakeling zodat je licht/akoustisch signaal kan laten geven. (of in mijn geval 3-weg klep en pomp sturing) https://www.amazon.nl/dp/B083DTRYC7?ref ... title&th=1
je hebt ze ook in 12v als goed is.
Als je een huistuinenkeuken binnen/buitentermometer gebruikt en de buitensensor op de juiste leiding tapet met isolatie erom denk ik dat je al ver komt. Kan je vaak ook waarschuwing instellen.
je hebt ze ook in 12v als goed is.
Als je een huistuinenkeuken binnen/buitentermometer gebruikt en de buitensensor op de juiste leiding tapet met isolatie erom denk ik dat je al ver komt. Kan je vaak ook waarschuwing instellen.
Groet, Ronald
-
Je kan gewoon een highline tellerklok halen.
Waar de meters al in zitten. Past gewoon 1 op 1, en dan even de startonderbreker opnieuw laten inleren en klaar is kees.
Waar de meters al in zitten. Past gewoon 1 op 1, en dan even de startonderbreker opnieuw laten inleren en klaar is kees.
- Pascal-141
Heel simpel : je koopt zo een toestel (of iets vergelijkbaar) : https://www.amazon.de/dp/B0BYNRSG9N?ref ... asin_title
Dat plug je gewoon in de OBD stekker , en klaar . Dan heb je watertemperatuur , olietemperatuur , turbodruk, motorbelasting , toerental , snelheid , enz ...
Dat plug je gewoon in de OBD stekker , en klaar . Dan heb je watertemperatuur , olietemperatuur , turbodruk, motorbelasting , toerental , snelheid , enz ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
Dankjewel Pascal, die zijn handig zeg, gewoon inpluggen en klaar.
zoiets voor op de A-stijl. https://www.amazon.nl/AMROOLOO-Instrume ... C87&sr=8-4
dat lijkt mij wel wat.
dat lijkt mij wel wat.
Groet, Ronald
-
Ik vindt de raamstijl al dik genoeg om omheen te moeten kijken en dan zo'n ding nog in het zicht maar je hebt ook wel leuke kleine uitvoeringen zie ik.
Ik snap eigenlijk niet dat ze de motor/water temperatuur niet meer laten zien bij de T5 of is dat in andere t5/t6 uitvoeringen nog wel zichtbaar?
Ik snap eigenlijk niet dat ze de motor/water temperatuur niet meer laten zien bij de T5 of is dat in andere t5/t6 uitvoeringen nog wel zichtbaar?
Bij mijn T6 kan ik de olietemperatuur ook zien, minstens zo belangrijk als de watertemperatuur.
Laatst gewijzigd door Lutra op 30 okt 2024, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA)
En die kan je dan constand laten zitten?Pascal-141 schreef: ↑30 okt 2024, 17:21 Heel simpel : je koopt zo een toestel (of iets vergelijkbaar) : https://www.amazon.de/dp/B0BYNRSG9N?ref ... asin_title
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
- Pascal-141
Ja inderdaadJos M schreef: ↑04 nov 2024, 03:55En die kan je dan constand laten zitten?Pascal-141 schreef: ↑30 okt 2024, 17:21 Heel simpel : je koopt zo een toestel (of iets vergelijkbaar) : https://www.amazon.de/dp/B0BYNRSG9N?ref ... asin_title
My current cars:
-
Nou ben ik voor dat obd display aan het kijken maar vindt er geen waarbij je de oliedruk/ temp kunt aflezen via de obd. Heeft iemand er al een of een gezien waarmee je ook de oliedruk/ temp kunt aflezen?