Hoi hoi! Sinds een paar maanden zijn we trotse eigenaar van een T4, met 9 zitplaatsen! Voor een gezin met 5 kids en hond geen overbodige luxe
Nu zouden wij graag een imperial op de bus willen hebben. Is dat te doen zonder boren? Of heeft iemand misschien een ander idee? We hebben geen hefdak. Bus is voor personenvervoer. Komt uit 1999, ex douane. 250000 op de teller en benzine uitvoering.
Zoals op de foto's te zien is, hier en daar roestvorming. Maar we gaan er wat moois van maken en genieten nu vol van de ruimte!
Je zou eens kunnen kijken bij Thule, voor zover ik weet hebben die van die dakdragers die je erop kunt schroeven, en dan verder bouwen?
volgens mij zijn er ook kant en klare roofracks, maar dan moet je denk ik richting bouw zoeken?
die zitten nl vaak op aannemers bussen e.d.
(alhoewel er nu nog weinig aannemers met een T4 rijden denk ik?)
Succes.
Ik ken de T4 niet met een benzinemotor, maar ik vind de mijne toch heerlijk op de lange afstand.
Als je af en toe extra bergruimte nodig hebt, kun je ook denken aan een bagage koffer achterop.
Want met een imperiaal en daar nog een koffer op neemt je brandstof verbruik/kosten wel toe, helemaal voor een benzine uitvoering.
Er zijn hier op het forum wel voorbeelden van, daar zou je de zoekfunctie voor kunnen gebruiken.
Welkom op het forum Martijn en leuk dat je zo enthousiast bent over jullie aanwinst. Over imperiaals en dakdragers is al het nodige geschreven, je zou de zoekfunctie kunnen gebruiken om je wat in te lezen.
Martijn van Veen schreef: 01 dec 2024, 23:24
Zoals op de foto's te zien is, hier en daar roestvorming. Maar we gaan er wat moois van maken en genieten nu vol van de ruimte!
Hier en daar roestvorming is wel wat optimistisch uitgedrukt. Ik wil je plezier in de bus niet bederven maar deze roest vraagt wel een grondige aanpak en dan hebben we het nog niet over de onderhuidse roest die je niet ziet, bijvoorbeeld aan de bumperbalken en andere chassisdelen. Ook hier kan de zoekfunctie helpen om beter in beeld te krijgen waar je roest kunt verwachten.
Ha, wat leuk, ook een 9-zitter en een gezin met 5 kinderen! Wij hebben een geweldige imperiaal, op dagdragers van thule. We konden deze overnemen van een Syncro die voor een hefdak ging en konden hem zo overtillen en aandraaien. Je wilt niet weten wat we op het dak allemaal extra kunnen meenemen op vakantie! Ik zoek even een foto voor je.
Afgelopen zomer heb ik dakdragers en buizen van Cruz gemonteerd en ben zeer tevreden. Zelf heb ik van lange pallet planken een soort 'terras' gemonteerd. Ik zou je een link kunnen sturen, maar heb alles hier in Spanje gekocht, heb je minder aan.