Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
Ik heb een Duitse VW T5 California geimporteerd. Hierin zit al een Bearlock ingebouwd, maar ik heb geen certificaat voor de inbouw. Wel alle sleutels en code kaarten. Mijn verzekeraar (camperverzekerd.nl) stelt een Bearlock met certificaat verplicht.
Ik heb contact opgenomen met Bearlock Nederland om een certificaat voor dit slot te krijgen. Zij vertelden dat de Duitse versie van het Bearlock slot een wezelijk andere versie is. De Duitse versie zou niet dezelfde bescherming bieden als de versie die in Nederland wordt ingebouwd, dus ze kunnen hier geen SCM certificaat voor afgeven. Als dit inderdaad zo is, dan zou ik het huidige slot moeten laten vervangen voor een nieuw slot (en met een beetje pech ook nog een nieuw plastic dashboard deel omdat het gat net niet op dezelfde plek zit).
Het liefste zou ik mijn dashboard even openhalen om het slot te bekijken, om er zeker van te zijn dat het inderdaad een ander model is.
Heeft iemand toevallig het exacte typenummer (en misschien een foto van het mechaniek) van een Bearlock slot voor een T5 dat een erkend SCM certificaat heeft?
Ik heb contact opgenomen met Bearlock Nederland om een certificaat voor dit slot te krijgen. Zij vertelden dat de Duitse versie van het Bearlock slot een wezelijk andere versie is. De Duitse versie zou niet dezelfde bescherming bieden als de versie die in Nederland wordt ingebouwd, dus ze kunnen hier geen SCM certificaat voor afgeven. Als dit inderdaad zo is, dan zou ik het huidige slot moeten laten vervangen voor een nieuw slot (en met een beetje pech ook nog een nieuw plastic dashboard deel omdat het gat net niet op dezelfde plek zit).
Het liefste zou ik mijn dashboard even openhalen om het slot te bekijken, om er zeker van te zijn dat het inderdaad een ander model is.
Heeft iemand toevallig het exacte typenummer (en misschien een foto van het mechaniek) van een Bearlock slot voor een T5 dat een erkend SCM certificaat heeft?
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
Bearlock.de al geraadpleegd?
Kan me overigens niet voorstellen dat 1 fabriek voor verschillende markten andere versies uitbrengt...
suc6
JB
Kan me overigens niet voorstellen dat 1 fabriek voor verschillende markten andere versies uitbrengt...
suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
Inderdaad, daarom vind ik het ook zo'n vreemd verhaal. Ik weet dat er een nieuw type is (met klapsleutel), maar dat is wat anders dan te stellen dat de oude Bearlock ineens onveilig is. Ik vind het ook prima om te betalen voor een keuring / certificaat, maar een hele nieuwe inbouwen vind ik zonde van geld, tijd en materiaal.
Ik ben er ondertussen achter welk type ik heb, volgens de rekening is het een "Nr. 981 Wa". Fotos van dit type zijn geattached (van het Internet, niet van de Bearlock in mijn eigen bus). Weet iemand toevallig of ie dit type heeft met SCM keuring?
Ik ben er ondertussen achter welk type ik heb, volgens de rekening is het een "Nr. 981 Wa". Fotos van dit type zijn geattached (van het Internet, niet van de Bearlock in mijn eigen bus). Weet iemand toevallig of ie dit type heeft met SCM keuring?
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
Wat een vreemd verhaal, Bearlock sloten worden gemaakt in Polen trouwens. 
Die van mij heeft een klapsleutel en heb het laten inbouwen bij de dealer. Ik heb er geen SCM certificaat bijgekregen destijds.
Hij staat wel op naam geregistreerd bij Bearlock in Nederland.
https://www.bearlock.nl/Producten/Certificering.html

Die van mij heeft een klapsleutel en heb het laten inbouwen bij de dealer. Ik heb er geen SCM certificaat bijgekregen destijds.
Hij staat wel op naam geregistreerd bij Bearlock in Nederland.
https://www.bearlock.nl/Producten/Certificering.html
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
Is het niet zo dat de stichting VbV / SCM deze certificaten afgeeft?
Ik ga er vanuit dat het een origineel Bearlock systeem is.. probeer scm te bellen en te vragen.
Ted
Ik ga er vanuit dat het een origineel Bearlock systeem is.. probeer scm te bellen en te vragen.
Ted
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Re: Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
Klopt. SCM certificeert verschillende producten. Wanneer er (ooit) een typegoedkeuring heeft plaatsgevonden is het mogelijk om een certificaat aan te vragen. Deze wordt dus niet standaard bij een product geleverd. Ik heb, bij de levering van mijn klasse-5 systeem apart moeten betalen voor de certificaten, ik meen een paar tientjes.
Let op:
Belangrijk detail: Na drie jaar moet het alarmsysteem (DEFA) herkeurt worden om de geldigheid van het SCM-certificaat te continueren. Ik heb het even uitgezocht: Wanneer de geldigheid verlopen is voldoet het alarmsysteem niet (meer) aan de voorwaarden van de verzekeraar. Kleine lettertjes...
Let op:
Belangrijk detail: Na drie jaar moet het alarmsysteem (DEFA) herkeurt worden om de geldigheid van het SCM-certificaat te continueren. Ik heb het even uitgezocht: Wanneer de geldigheid verlopen is voldoet het alarmsysteem niet (meer) aan de voorwaarden van de verzekeraar. Kleine lettertjes...
Re: Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
onze bearlock heeft ook een setje "klapsleutels", en door scm-bedrijf ingebouwd via camperverzekerd.
kon ook een bearlock kopen "nieuw in doos zonder certificaat" voor een heeel leuk prijsje..
maar tja dat certificaat, daar is het om te doen, en het installeren stelt niet zo heel veel voor,
maar moet wel gebeuren door een scm-erkend-persoon, anders wordt er geen certificaat afgegeven..
en laat ik nou net niet scm-gercertifi-dinges zijn
misschien is het een mogelijkheid om de bearlock opnieuw te certificeren? a.d.h.v. een bezoek aan een inbouwcenter
succes!
otzie
kon ook een bearlock kopen "nieuw in doos zonder certificaat" voor een heeel leuk prijsje..
maar tja dat certificaat, daar is het om te doen, en het installeren stelt niet zo heel veel voor,
maar moet wel gebeuren door een scm-erkend-persoon, anders wordt er geen certificaat afgegeven..
en laat ik nou net niet scm-gercertifi-dinges zijn

misschien is het een mogelijkheid om de bearlock opnieuw te certificeren? a.d.h.v. een bezoek aan een inbouwcenter
succes!
otzie
all rights reserved all wrongs reversed
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Re: Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
Een keuring door SCM of een keuringcentrum is helaas niet mogelijk, ik had hiervoor al gebeld met SCM. Het is kennelijk anders dan met een electronisch alarm dat herkeurd kan worden.
Ik ben er met Bearlock Nederland helaas nog niet uit. Ze houden vol dat de Duitse Bearlock technisch inferieur is aan de Nederlandse (met meer aanpassingen dan de sleutel die er tijdens rijden niet uit kan). De oplossing is volgens Bearlock Nederland om het huidige slot te laten vervangen, en de enige consessie die ze daar bij willen doen is dat ze het slot 'gratis' uitbouwen. Kosten: 600 Euro (70 euro meer dan adviesprijs, en ik moet het in hun eigen centrum laten doen, dus een dag op en neer naar Emmeloord).
Ik heb goede hoop dat ik nog via een andere weg tot een oplossing kan komen, maar als dat niet lukt ben ik diep teleurgesteld in het merk Bearlock.
Ik ben er met Bearlock Nederland helaas nog niet uit. Ze houden vol dat de Duitse Bearlock technisch inferieur is aan de Nederlandse (met meer aanpassingen dan de sleutel die er tijdens rijden niet uit kan). De oplossing is volgens Bearlock Nederland om het huidige slot te laten vervangen, en de enige consessie die ze daar bij willen doen is dat ze het slot 'gratis' uitbouwen. Kosten: 600 Euro (70 euro meer dan adviesprijs, en ik moet het in hun eigen centrum laten doen, dus een dag op en neer naar Emmeloord).
Ik heb goede hoop dat ik nog via een andere weg tot een oplossing kan komen, maar als dat niet lukt ben ik diep teleurgesteld in het merk Bearlock.
Re: Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
Waarom ben je teleurgesteld in Bearlock en waarom zou het niet mogelijk zijn dat er verschillende bearlocks zijn?
Per land zijn de regels anders waar je aan moet voldoen, het is niet zo dat omdat we Europa zijn de regels ook gelijk zijn.
Per land zijn de regels anders waar je aan moet voldoen, het is niet zo dat omdat we Europa zijn de regels ook gelijk zijn.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
misschien kun je een duitse camperverzekering afsluiten?
zomaar een idee..
otzie
zomaar een idee..
otzie
all rights reserved all wrongs reversed
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Re: Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
Een oud topic, maar voor mij actueel.
Volgende week komt mijn in Duitsland (bij dealer) gekochte T6 California Beach in Nederland. Deze heeft ook een Duitse bearlock. Van Bearlock Nederland begrijp ik ook dat deze verwijderd moet worden om een SCM gecertificeerde "Nederlandse Bearlock" in te laten bouwen.
Tips of ervaringen hierover?
Volgende week komt mijn in Duitsland (bij dealer) gekochte T6 California Beach in Nederland. Deze heeft ook een Duitse bearlock. Van Bearlock Nederland begrijp ik ook dat deze verwijderd moet worden om een SCM gecertificeerde "Nederlandse Bearlock" in te laten bouwen.
Tips of ervaringen hierover?
- krekwakwol
- Berichten: 4275
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
Je zou het over een andere boeg kunnen gooien en informeren bij NKC verzekeringen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
Ik weet dat er bij onze bearlock een pasje zat en 3 originele sleutels,
Wellicht kun je in gesprek met verzekering bijvoorbeeld camperverzekerd om het toch te kunnen verzekeren
Belangrijkste is dat je een attest hebt/pasje en originele sleutels, maar het blijft de verzekering natuurlijk of die willen meedenken met je
Het oude “slot” er even uithalen word lastig, ik heb 10 jaar geleden een bearlock laten plaatsen op een dsg versnellingsbak door een scm gecertificeerde monteur, hier werden de originele bouten vervangen door die van bearlock, en uiteindelijk konden die er ook niet meer “even” uit omdat de kop van de bouten werden afgebroken
Wellicht kun je in gesprek met verzekering bijvoorbeeld camperverzekerd om het toch te kunnen verzekeren
Belangrijkste is dat je een attest hebt/pasje en originele sleutels, maar het blijft de verzekering natuurlijk of die willen meedenken met je
Het oude “slot” er even uithalen word lastig, ik heb 10 jaar geleden een bearlock laten plaatsen op een dsg versnellingsbak door een scm gecertificeerde monteur, hier werden de originele bouten vervangen door die van bearlock, en uiteindelijk konden die er ook niet meer “even” uit omdat de kop van de bouten werden afgebroken
all rights reserved all wrongs reversed
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
- Multivan Generation
- Berichten: 34355
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Verschillen Duitse & Nederlandse Bearlock?
Zou best wel eens een goede oplossing kunnen zijn in deze.otzie schreef: 25 mei 2017, 21:20 misschien kun je een duitse camperverzekering afsluiten?
zomaar een idee..
otzie
Tis toch één Europa, en als de voorwaarden goed zijn..
Ik vond de vaste rechte sleutels van een Duitse Bearlock wel prettiger en steviger als de Nederlandse klap variant.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...