We zijn al weer ruim een maand onderweg voor het derde en laatste deel van ons Zuid-Amerika-avontuur.
De camper had de 6 maand stilstand goed doorstaan. De accu's waren in orde. Ik was wel vergeten de watertank te legen, dus die kreeg een extra schoonmaakbeurt.
Inmiddels zijn er wat zaken aan de bus gedaan die nodig waren, namelijk het terugplaatsen van de gereviseerde lader, olie verversen, een ontbrekende wielbout vervangen en de koelkast testen.
Voor de koelkast had ik een nieuwe sensor meegenomen, maar dat gaf geen verbetering bij het testen. Hij bleef bevriezen.
Maar rara, na enkele dagen handmatig de koelkast aan- en uitdoen, begon hij ineens weer normaal te functioneren. Weliswaar moet ik de temperatuur zo'n 9 graden hoger instellen, maar hij slaat wel af op de momenten dat het moet.
Oh ja, ik heb al jaren een reserve contactblokje bij me. Na drie keer een startweigering (bij tweede of derde keer startte hij nog wel) heb ik het startblokje vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad.
Bij een garage in Chili heb ik laten kijken naar de linker voorrem. De teruggeplaatste ontbrekende veer had niet de oplossing gebracht voor het vervelende geluid bij hobbels. Het bleek dat ook de geleidepennen waren verdwenen. Dat had ik natuurlijk zelf ook kunnen zien. Gelukkig waren die ter plekke te koop. Verder had ik beide "splashpanels" meegenomen en die werden gemonteerd omdat de oude waren afgebroken. Ook de rechter stuurarm is vervangen.
Veel van de malheur is te verklaren door de slechte wegen die we vorig jaar hadden. Het wasbord is killing voor een auto.
We hebben deze maand al 4000 km afgelegd en we hopen dat het verder zonder serieuze problemen gaat verlopen tot we in april in Colombia hopen te zijn.
Het begin van het blog van deze reis vind je hier: https://bicitours.blogspot.com/2024/09/ ... -2025.html
Om de circa drie dagen voegen we ervaringen toe: https://bicitours.blogspot.com
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Zuid-Amerika, deel 3
- autocaravana
Zuid-Amerika, deel 3
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
- autocaravana
Re: Zuid-Amerika, deel 3
De laatste van drie Zuid-Amerika-reizen is nu halverwege. Nog drie maanden te gaan. We zijn gevorderd tot Lima, de hoofdstad van Peru. We hebben bijna 9000 kilometer afgelegd. De kilometerstand is inmiddels 472.000. Er zijn geen gekke dingen meer gebeurd met de T4, alleen wat kleine vloeistoflekkages die inmiddels opgelost lijken.
De hoogste pas was 4900 meter en dat gaat probleemloos. Wel is de koude start boven de 3500 meter wat moeizaam. Helaas is de standkachel boven de 2500 meter niet te gebruiken omdat we geen hoogtekit hebben. Juist op hoogte is het 's avonds vaak koud.
Het aantal Volkswagenbussen is vrijwel nihil, op wat Crafters na. Wel zagen we in Chili een mooi opgeknapte T4 van een Argentijns stel, een 1.9D. Zes weken later zagen we hem weer, nu in Peru.
Kortom, het is nog steeds genieten, waarbij aangetekend dat we wel het goede weer zoveel mogelijk opzoeken.
Zoals altijd, je kunt ons blog volgen dat ongeveer tweemaal per week wordt aangevuld.
Saludos!
Jan
Salar de Uyuni, het grote zoutmeer in Bolivia, waar je met je eigen auto overheen kunt rijden, maar we hebben ons toch maar laten rijden.
Een vrije overnachtingsplek in Bolivia.
De vulkaan Parinacota in Chili
De hoogste pas was 4900 meter en dat gaat probleemloos. Wel is de koude start boven de 3500 meter wat moeizaam. Helaas is de standkachel boven de 2500 meter niet te gebruiken omdat we geen hoogtekit hebben. Juist op hoogte is het 's avonds vaak koud.
Het aantal Volkswagenbussen is vrijwel nihil, op wat Crafters na. Wel zagen we in Chili een mooi opgeknapte T4 van een Argentijns stel, een 1.9D. Zes weken later zagen we hem weer, nu in Peru.
Kortom, het is nog steeds genieten, waarbij aangetekend dat we wel het goede weer zoveel mogelijk opzoeken.
Zoals altijd, je kunt ons blog volgen dat ongeveer tweemaal per week wordt aangevuld.
Saludos!
Jan
Salar de Uyuni, het grote zoutmeer in Bolivia, waar je met je eigen auto overheen kunt rijden, maar we hebben ons toch maar laten rijden.
Een vrije overnachtingsplek in Bolivia.
De vulkaan Parinacota in Chili
https://bicitours.blogspot.com