Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Waterpomp vervangen motor niet in tdc? En welk merk
-
Waterpomp vervangen motor niet in tdc? En welk merk
Ik ben van plan bij mijn volgende onderhouds beurt de waterpomp te vervangen
Nu staat er in mijn grote boek dat de motor niet in tdc mag staan van eerste cilinder maar waarom niet staat er niet bij
Weet iemand wat hier de rede van is
Wat is nouw een goed waterpomp merk tegen de beste prijs
Ik zag skf waterpomp voor 104 euro zag ook veel die goedkoper zijn maar merk zegt mij daar van niks
Nu staat er in mijn grote boek dat de motor niet in tdc mag staan van eerste cilinder maar waarom niet staat er niet bij
Weet iemand wat hier de rede van is
Wat is nouw een goed waterpomp merk tegen de beste prijs
Ik zag skf waterpomp voor 104 euro zag ook veel die goedkoper zijn maar merk zegt mij daar van niks
Gegroet arjan
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
- krekwakwol
Re: Waterpomp vervangen motor niet in tdc? En welk merk
Ik zou de veel goedkopere onbekende merken laten liggen, Pierburg is wel een gerenomeerd merk, ik wist niet dat ze ook waterpompen maken en Febi Bilstein is een merk die ook origineel wel gebruikt wordt. (Als je originele en F/B onderdelen naast elkaar legt, is het identiek, alleen het vw nummer is weg geslepen, heb ik zelf gezien)
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
Ik zie dat de pierburg rond de 85 euro kost dat is stuk goedkoper als febi en de skf
Ik ken de naam pierburg wel maar nooit onderdelen van gehad is het een goed merk voor een waterpomp dan
Ik ken de naam pierburg wel maar nooit onderdelen van gehad is het een goed merk voor een waterpomp dan
Gegroet arjan
- krekwakwol
Dat vroeg me in mijn reactie ook al af, ik wist niet dat pierburg waterpompen maakt.arjankraaijkamp schreef: 25 jan 2025, 16:27 Ik zie dat de pierburg rond de 85 euro kost dat is stuk goedkoper als febi en de skf
Ik ken ze van carburateurs en de tandempomp voor de T5 schijnt A kwaliteit te zijn.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Voor mijn T4 heb ik een dure les geleerd qua waterpomp:
Die van SKF die de vorige eigenaar er in had laten zetten helaas al na een paar duizend km moeten laten vervangen.
Door Garage Schaap in Beesd (waar forumlid Oscar werkt) die er onder garantie een originele van VW in heeft gezet.
Voor mij dus nooit meer SKF.
Bij dit soort onderdelen, waarbij materiaalkosten maar een fractie is van de totale rekening, is goedkoop vaak duurkoop.
Maar misschien geldt dat niet voor T5 of T6 waterpompen.
Die van SKF die de vorige eigenaar er in had laten zetten helaas al na een paar duizend km moeten laten vervangen.
Door Garage Schaap in Beesd (waar forumlid Oscar werkt) die er onder garantie een originele van VW in heeft gezet.
Bij dit soort onderdelen, waarbij materiaalkosten maar een fractie is van de totale rekening, is goedkoop vaak duurkoop.
Laatst gewijzigd door chv op 27 jan 2025, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
En waarom dan de waterpomp alleen en niet een complete distributieset meenemen?
Alleen een waterpomp vervangen is niet heel gangbaar namelijk. Je kan een complete distributieset met waterpomp plaatsen van conti bijvoorbeeld.
Alleen een waterpomp vervangen is niet heel gangbaar namelijk. Je kan een complete distributieset met waterpomp plaatsen van conti bijvoorbeeld.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Ik heb vorig jaar ook bij een T4 een distributieset gemonteerd met waterpomp bij een vriend. Ook van SKF, pomp begon meteen te lekken. Ikzelf doe of origineel VW of Conti.chv schreef: 27 jan 2025, 15:15 Voor mijn T4 heb ik een dure les geleerd qua waterpomp:
Door Garage Schaap in Beesd (waar forumlid Oscar werk) die er onder garantie een originele van VW in heeft gezet.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
-
De t5 2,5l hebben geen distributie riem of ketting maar tandwielen.Erdem50 schreef: 27 jan 2025, 16:19 En waarom dan de waterpomp alleen en niet een complete distributieset meenemen?
Dan kan je niks vervangen
Gegroet arjan
-
Daarom was ook de vraag met wel merk vervangen en wat is dan een goed prijs
Als je het zelfde onder van febi of conti besteld als bij de dealer dan weet ik zeker dat het bij de dealer de helft duurder is voor zelfe onderdeel
Is er niemand die weet waarom de motor niet in tdc mag staan
Als je het zelfde onder van febi of conti besteld als bij de dealer dan weet ik zeker dat het bij de dealer de helft duurder is voor zelfe onderdeel
Is er niemand die weet waarom de motor niet in tdc mag staan
Gegroet arjan
Sorry ik ging even uit van een 4 cilinder TDI en geen 5 cilinder TDI. Bij vervanging monteren wij alleen origineel op de zaak. Kwaliteit is goed en kan dan weer jaren mee.
Mijn persoonlijke mening bij zo een klus wat best wat tijd kost gaat de prijs van het deel minder belangrijk zijn.
Je kunt mij eens je chassisnummer doorgeven dan kan ik voor je kijken wat een originele VW pomp kost.
Mijn persoonlijke mening bij zo een klus wat best wat tijd kost gaat de prijs van het deel minder belangrijk zijn.
Je kunt mij eens je chassisnummer doorgeven dan kan ik voor je kijken wat een originele VW pomp kost.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1