Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wil en vraag betreffende de ( mijn ) T4 plaatsen.

vragen over de T4
Plaats reactie
RJNederlof

Wil en vraag betreffende de ( mijn ) T4 plaatsen.

Bericht door RJNederlof »

Beste t4 liefhebbers, even het volgende: ik rijd in een zeer fraaie t4 uit 1995 met slechts 180.000 op de teller. Nu heb ik zelf twee jaar geleden mijn versnellingen in de war gebracht doordat ik met pech een parkeerplaats moest bereiken in Portugal, en even als een wezenloze moest schakelen. De pech werd bij de garage opgelost maar toen bij wegrijden kwam ik er pas achter dat mijn versnellingen in de war waren, maar ik kon er verder mee naar Nederland rijden. Maar, een maand geleden was ik mijn achteruit kwijt....en dan wordt het lastig. Compleet 'schakel reparatie set' aangeschaft en alles laten vervangen ( er was niets kapot, gebroken of krom ). Helemaal goed, alleen ....en nu komt mijn vraag: mijn 1e versnelling en mijn achteruit zitten wel héél dicht bij elkaar ( best wel een beetje tricky )....iemand enig idee hoe we dit op kunnen lossen ?
Hanz

Re: Wil en vraag betreffende de ( mijn ) T4 plaatsen.

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum.
RJNederlof schreef: 06 feb 2025, 17:46 Beste t4 liefhebbers, even het volgende: ik rijd in een zeer fraaie t4 uit 1995 met slechts 180.000 op de teller. Nu heb ik zelf twee jaar geleden mijn versnellingen in de war gebracht doordat ik met pech een parkeerplaats moest bereiken in Portugal, en even als een wezenloze moest schakelen. De pech werd bij de garage opgelost maar toen bij wegrijden kwam ik er pas achter dat mijn versnellingen in de war waren,
Wat bedoel je met 'versnellingen in de war'? En hoe heb je daar nog twee jaar mee kunnen rijden?
maar ik kon er verder mee naar Nederland rijden. Maar, een maand geleden was ik mijn achteruit kwijt....en dan wordt het lastig. Compleet 'schakel reparatie set' aangeschaft en alles laten vervangen ( er was niets kapot, gebroken of krom ).
Waarom alles vervangen als er niets kapot was? Waren de schakelbolletjes ook niet kapot/versleten/niet op hun plaats?
Helemaal goed, alleen ....en nu komt mijn vraag: mijn 1e versnelling en mijn achteruit zitten wel héél dicht bij elkaar ( best wel een beetje tricky )....iemand enig idee hoe we dit op kunnen lossen ?
Misschien moet de middenpositie van de versnellingspook opnieuw ingesteld worden. Onderaan deze pagina van T4-wiki vind je daarvoor een beschrijving.
https://www.t4-wiki.de/wiki/Schaltbet%C3%A4tigung
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
M-a-r-t

Bericht door M-a-r-t »

Ja pasgeleden gedaan met een paar spanbanden. Werkt prima👍🏻
Hanz

Bericht door Hanz »

Mooie aanvulling. Jammer dat topic starter na één bericht niets meer van zich laat horen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie