Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Alarm deactiveren

vragen over de T5
Henk-1
Site Admin
Contacteer:

Re: Alarm deactiveren

Bericht door Henk-1 »

Jeanlouist5 schreef: 23 jul 2025, 20:39 Even tussen haakjes, ik krijg steeds n blokkade als ik n bericht wil posten, van een firma genaamd Mangelot Hosting uit Enschede. Nog nooit meegemaakt. Heb jij dat al eens meegemaakt, op dit forum??? Eens kijken of ik dit bericht überhaupt jan versturen
Dat is de webhosting van weetjewel.nl, hackers proberen in te breken op de server.
Daarom zijn de beveiligingen opgeschroefd, als de hosting iets verdachts ziet grijpt die in.
Dat kan ook een combinatie zijn van letters met tekens.
Het is een beetje vervelend.
Je kan dan soms in de ergste geval een tijdelijke blokkade krijgen van paar minuten.
Sorry voor het ongemak :ikrij
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
edwardfotografie

Bericht door edwardfotografie »

🤭
Jeanlouist5

Bericht door Jeanlouist5 »

Hoi, nee inderdaad, die knop zit er niet op.
Ik heb VW gebeld en volgens hun is het alarm op mijn bus geen fabrieks alarm. Wisten ze bijna zeker.
Dus laten uitlezen denk ik maar, helaas is zojuist mijn werkautootje, Mazda Demio, APK afgekeurd, fuseejogelrubbers versleten, die moeten eerst gemaakt worden.
Tis altijd wat😩
Jeanlouist5

Bericht door Jeanlouist5 »

Hoi Henk, ik had al een donkerbruin vermoeden dat het iets met het forum te maken had. Ben echter al lang blij dat er verder niets aan de hand is.
Dank voor je bericht,
Groet Jean Louis
Franski

Bericht door Franski »

Wij nemen vaak een ferry naar Scandinavië en weer terug, en om dan het alarm niet te activeren sluit ik onze California (2014, met af-fabriek het meest uitgebreide alarmsysteem) af op de ouderwetse manier: sleutel in het slot van de bestuurdersdeur steken en omdraaien. Alle deuren op slot, alarm niet aan.
Overigens heb ik nog wel een vraag over dat knopje in de B-stijl, achter/naast de bestuurdersstoel: welke stand is “alarm uit”? Knop geeft zelf geen enkele indicatie.
VW T5 GP California "GENERATION" 2.0BiTDI 4motion DSG7 2014
bvddobb

Bericht door bvddobb »

Franski schreef: 03 aug 2025, 18:07 Overigens heb ik nog wel een vraag over dat knopje in de B-stijl, achter/naast de bestuurdersstoel: welke stand is “alarm uit”? Knop geeft zelf geen enkele indicatie.
Er zit toch een lampje in de knoppen?
Doe de deuren eens met de afstandbediening dicht terwijl je binnen in de bus zit, en kijk in welke kleur de knoppen dan oplichten. Dat is de kleur voor ‘alarm aan’. (Ik geloof rood, bij ons).
Druk dan eens, met alle deuren dicht maar de bestuurdersdeur nog open, de knoppen in. De kleur waarin de knoppen dan oplichten is de kleur voor ‘alarm gedeactiveerd’. (Ik geloof geel/oranje, bij ons). Als je dan de bestuurdersdeur sluit en met de afstandsbediening de auto op slot doet, staat ‘ie op slot met de alarmen gedeactiveerd. Dat is hoe wij het altijd doen op de pont.
Plaats reactie