Ziet er wel goed uit!Mickel Moen schreef: 02 nov 2025, 00:13 https://www.tuursleep.com/tuur-original ... 3181111451
IMG_2357.png
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Tip: Upgrade bed met Froli
Re: Tip: Upgrade bed met Froli
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
Zones goed regelen kan inderdaad, hebben wij gemerkt, enorm schelen.Mickel Moen schreef: 02 nov 2025, 10:24 Het advies om op een schotelbodem juist niet een te dikke matras te leggen vind ik zeer aannemelijk. Tenminste als zones aan te brengen zijn.
Wij zijn zijslapers, dan is een zachte/lage zone bij de schouders, iets meer steun bij de lendenen, en een zachte/lage zone bij de heupen wat je wilt: dan ligt je ruggengraat grofweg horizontaal. Hoogte van het kussen is dan weer heel individueel (Marga wil een hoger kussen dan ik), sommige andere dingen ook: ik heb bijvoorbeeld een 'steviger' lendensteun dan Marga, maar dat kan ook mooi met schoteltjes .
Voor rugslapers is dat nog weer anders: iets minder zacht/laag bij de schouders, bij de lendenen wat steviger, bij de heupen wat zachter/lager (het klassieke 'kuiltje' bij het lichtgewicht tentkamperen
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Overigens: wel weer een fantastisch Geert-project hoor! Wij genieten van dingen als:

Wij kunnen echt veel van Geert leren!Ik had mij al eens georiënteerd op het Froli-systeem, maar tot nu geen actie. Nu kun je zoiets nieuw kopen, maar ja een beetje duurzaamheid is ook een factor. Vorige week daarom maar weer eens op Marktplaats gezocht. Nu heb ik het principe, dat ik nooit meer betaal dan de helft van de nieuwprijs.
Vervolgens wat meetwerk voor de juiste afstanden, een raster gemaakt en de schotels met twee schroefjes gemonteerd op de onderplaat
Eerst maar eens een paar nachten deze weer gebruiken. We hebben geen haast.
Tja, en dan ga je toch zoeken.
Latex is ik denk om de prijs toch een wat minder gangbaar materiaal.
Het punt is, dat wij een sterke voorkeur hebben voor natuurlijke materialen en een afkeer van al die schuimen.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
- Mickel Moen
- Contacteer:
Ha Bart & Marga.
Leuke reactie. Hilly noemt dat altijd Geert-oplossingen.
Ik vind het altijd wel leuk om niet de standaard dingen te doen. De dingen die anderen al voor je bedacht hebben en die je zo kunt kopen,
- of er een andere draai aan te geven,
- of gebruik maken wat je nog hebt liggen
- of het zo te veranderen dat het wel naar je zin is.
Ons busje zit er vol mee.
Vaak zit er ook een motivatie achter om beter te begrijpen waarom iets zo werkt of in elkaar zit.
Zoals bij de Froli systemen. En dan kom je bij zaken waar je je misschien wel van bewust was, maar nooit zo in verdiept hebt, zoals comfortzones, drukpunten, stand wervelkolom. Het onderzoek wat jullie hierboven ook zo mooi verwoord hebben.
Laatst kreeg ik opeens zin om een oude kapotte basgitaar te kopen en op te knappen. Ook puur om mijn instrumenten beter te begrijpen en leren af te stellen.
https://mickelmoen.nl/epiphone-gibson-t ... deluxe-iv/
Of de externe dieselkachel
https://mickelmoen.nl/externe-dieselkachel-voor-de-bus/
Leuke reactie. Hilly noemt dat altijd Geert-oplossingen.
Ik vind het altijd wel leuk om niet de standaard dingen te doen. De dingen die anderen al voor je bedacht hebben en die je zo kunt kopen,
- of er een andere draai aan te geven,
- of gebruik maken wat je nog hebt liggen
- of het zo te veranderen dat het wel naar je zin is.
Ons busje zit er vol mee.
Vaak zit er ook een motivatie achter om beter te begrijpen waarom iets zo werkt of in elkaar zit.
Zoals bij de Froli systemen. En dan kom je bij zaken waar je je misschien wel van bewust was, maar nooit zo in verdiept hebt, zoals comfortzones, drukpunten, stand wervelkolom. Het onderzoek wat jullie hierboven ook zo mooi verwoord hebben.
Laatst kreeg ik opeens zin om een oude kapotte basgitaar te kopen en op te knappen. Ook puur om mijn instrumenten beter te begrijpen en leren af te stellen.
https://mickelmoen.nl/epiphone-gibson-t ... deluxe-iv/
Of de externe dieselkachel
https://mickelmoen.nl/externe-dieselkachel-voor-de-bus/
Ideaal die Froli's.
Wij hebben ze zowel beneden als in het dak.
Beneden met een vrij dik matras er op, maar in het dak een dun matras (4 a 5 cm) en dat slaapt meer dan prima volgens degenen die tot nu toe in het dak hebben geslapen.
Snap eigenlijk overigens niet zo goed waarom die Froli's zo duur moeten zijn, beetje flexibel plastic, productiekosten kunnen nooit hoog zijn lijkt mij
Wij hebben ze zowel beneden als in het dak.
Beneden met een vrij dik matras er op, maar in het dak een dun matras (4 a 5 cm) en dat slaapt meer dan prima volgens degenen die tot nu toe in het dak hebben geslapen.
Snap eigenlijk overigens niet zo goed waarom die Froli's zo duur moeten zijn, beetje flexibel plastic, productiekosten kunnen nooit hoog zijn lijkt mij
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.