T6 VW automaat 2016
Als versnelling DSG in p stand staat en motor uit is, krijg ik regelmatig sleutel er niet meer uit
Sleutel draait nog wel, dus motor kan wel starten
Ik stoei dan met in N stand zetten en stevig in P stand zetten, lukt soms
Bij old timer zou ik contactpunt voor P stand schoon maken, maar bij DSG zie ik alleen maar een printplaat
Vraag
Kan doormeten oplossing geven?
Kan ik zelf onderdeel versnelling vervangen?
Ben bang dat het dan ook nog eens contactsleutel kan zijn
Wat te doe? Is er een klus werkplaats voor T 6 bussen?
Koos, Castricum
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
DSG Automaat, sleutel blokkeert
-
Kooscastricum
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: DSG Automaat, sleutel blokkeert
Kan printplaatje zijn wat de huidige versnelling doorgeeft,
maar kan ook het mechanische gedeelte van het contactslot zijn.
Bijvoorbeeld dit gedeelte dus: linkje
Of een gebruikersfout, wat ik zelf wel eens heb, dat je de bus in de verkeerde versnelling uitzet.
Voor de motor lukt dat prima, maar het contactslot wordt alleen "vrij gegeven" als de pook in de P-stand staat.
Ik zou je adviseren om eens maar eens de slotcilinder en alles wat daar onder zit goed te smeren.
Wij hebben soms vergelijkbare problemen, en na goed inspuiten van dat systeem, waarbij ook het stuurslot betrokken is, blijft het een hele tijd weg.
Of rij anders eens van Castricum naar Broekhuis in Heemskerk en vraag naar Erdem
maar kan ook het mechanische gedeelte van het contactslot zijn.
Bijvoorbeeld dit gedeelte dus: linkje
Of een gebruikersfout, wat ik zelf wel eens heb, dat je de bus in de verkeerde versnelling uitzet.
Voor de motor lukt dat prima, maar het contactslot wordt alleen "vrij gegeven" als de pook in de P-stand staat.
Ik zou je adviseren om eens maar eens de slotcilinder en alles wat daar onder zit goed te smeren.
Wij hebben soms vergelijkbare problemen, en na goed inspuiten van dat systeem, waarbij ook het stuurslot betrokken is, blijft het een hele tijd weg.
Of rij anders eens van Castricum naar Broekhuis in Heemskerk en vraag naar Erdem
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
Kooscastricum
Dank voor advies
Had half jaar geleden ook deze problemen, maar merkwaardig genoeg kwam het probleem afgelopen week
weer terug
Ik neem aan contactslot bedekking verwijderen en dan smeren met soort slotspray?
Rij deze week ook even langs bij Erdem Heemskerk, als Broekhuis dat toelaat ( bus elders gekocht)
Had half jaar geleden ook deze problemen, maar merkwaardig genoeg kwam het probleem afgelopen week
weer terug
Ik neem aan contactslot bedekking verwijderen en dan smeren met soort slotspray?
Rij deze week ook even langs bij Erdem Heemskerk, als Broekhuis dat toelaat ( bus elders gekocht)
-
Kooscastricum
Erdem gesproken bij Broekhuis
Had oorzaak snel ontdekt: knop zijkant pook bleef ‘ hangen’ , dan geeft slot blokkering niet vrij
Tegelijk met Erdem doorgenomen wat aan onderhoud gedaan moet worden, hij legt het zorgvuldig uit
Super Broekhuis

Had oorzaak snel ontdekt: knop zijkant pook bleef ‘ hangen’ , dan geeft slot blokkering niet vrij
Tegelijk met Erdem doorgenomen wat aan onderhoud gedaan moet worden, hij legt het zorgvuldig uit
Super Broekhuis
- Multivan Generation
- Contacteer:
Mooi 
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...