Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schnierle slaapbank (ervaring?)

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
FrankdeSchipper

schnierle slaapbank (ervaring?)

Bericht door FrankdeSchipper »

Hallo, heeft iemand hier een slaapbank s3 van Schnierle in z'n T5 ingebouwd?
Ik heb wat eenvoudige vragen voordat ik dat wil laten doen.
Ik zou het super vinden als ik die aan je mag stellen.

Frank
Multivan Generation
Contacteer:

Re: schnierle slaapbank (ervaring?)

Bericht door Multivan Generation »

En zoek op google met de zoekterm Schnierle S3 Erfahrung en er komt een hoop antwoorden.
Fijne Kerstdagen :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Anno

Bericht door Anno »

Krijg je bij deze slaapbank een (TÚV) keuringscertificaat?
Tekstschrijver en fotograaf. https://www.foto-en-tekst-anno.nl/
Dropmans

Bericht door Dropmans »

Wij hebben dan niet de Schnierle slaapbank, maar twee losse stoelen.

De stoelen zitten best goed eigenlijk, elk een eigen gordel.
Wel vrij stevig, maar dat is om te zitten vaak nog beter dan te soft. Ben alleen een beetje bang dat als die bank ook zo stevig is, je wel een extra topper oid nodig hebt om lekker te liggen.
De stoelen zijn redelijk makkelijk te verwijderen en terug te plaatsen.
Ik vind de stoelen met onderstellen een zeer degelijke en deugdelijke indruk geven.
Dit is echt geen "ali-express-kwaliteit", verre van ...

Wel aardig aan het gewicht overigens, ik denk dat je zo'n complete bank zeker niet in je eentje er uit pakt of terug plaatst. (stoel doe ik wel in mijn eentje, maar als er net een extra setje handen in de buurt loopt, dan vraag ik die er wel even bij)

Enige is dat de verstelling in de rail een beetje hakerig gaat, maar goed wij verzetten ze eigenlijk nooit echt.

Wij hebben niet zelf geplaatst.
Het spul is netjes goedgekeurd door de RDW (netjes officieel twee zitplaatsen er bij)

Grappig feitje vind ik zelf overigens dat als je de rugleuning naar achteren kantelt, de gordel automatisch blokkeert.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Dropmans

Bericht door Dropmans »

Ik zag toevallig op de socials van Woodpecker volgens mij ook een 3 persoons Schnierle bank voorbij komen
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

De bank krijg je met certificaten maar ik denk dat je als DIY deze niet zomaar goedgekeurd krijgt. Dat moet naast de normale RDW keuring dan met een VRT keuring. Hoe deze keuring naar een particuliere inbouw kijkt? Het systeem met rails vraagt wat meer aandacht om in te bouwen dan zomaar een boutje en moertje. Een camperbouwer kan dit vaak makkelijker omdat zij het proces beheersen (hoop je) en hun type camper(ombouw) vaak al een eerste keuring hebben doorstaan waarop vervolgkeuringen een formaliteit en/of enkel een lichtere toetsing doorstaat.

Wat blokkering gordel betreft, zit de gordelspanner/oprolmechanisme aan de rugleuning of vast aan het onderframe? Het is gebruikelijk dat gordels blokkeren als de positie van het oprolmechanisme verandert. Dat is wel zo veilig bij het over de kop gaan. Deze mechanismen hebben vaak een bepaalde inbouwpositie waarbij ze functioneren. Ik had in de T3 gordels aan de D stijl welke horizontaal konden uitrollen die specifiek voor die positie waren. Als je deze verticaal onder op de motorruimte of bv aan de B-stijl zou zetten dan werkten ze niet en blokkeerden ze.
Groet, Ronald
Plaats reactie