Hallo allemaal,
Ik gebruik mijn camper vooral privé en de btw op de zakelijke km die ik ermee maak mag ik aftrekken. Dat geldt voor de diesel, maar ook de kosten van onderhoud.
Nu overweeg ik de camper op de zaak te zetten en de youngtimer regeling toe te passen. Heeft iemand er hier ervaring mee?
Groetjes,
Fred
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Westfalia als youngtimer
Westfalia als youngtimer
Westfalia t4 Beach dragon pearl green 1997 2.5TDI een beetje gekieteld: 130pk ACV 
Hiervoor:
Westfalia t4 coach acv 1996
Westfalia t4 coach acv 1999
Westfalia t3 joker 1988 met 1.9td motor

Hiervoor:
- krekwakwol
Re: Westfalia als youngtimer
Ik zou me eens goed inlezen over de youngtimer regeling, ook daar gaan ze aan sleutelen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Ik rij de camper zakelijk als youngtimer en verreken het deel BTW over privé kilometers in de aangifte 4e kwartaal. De belastingdienst heeft daar een rekenmodule voor. Even doorlezen. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... an_de_zaak
Ik gebruik een kilometer/ritten app (ritmeter) waar ik mijn ritten in registreer van alle zakelijke voertuigen. Daar maak ik het onderscheid in zakelijke of priveritten. Aan het einde (begin nieuwe) jaar exporteer ik de data in excel en filter de km's zakelijk/prive per voertuig.
Wat youngtimer regeling betreft, ik ga de camper terugbouwen naar dubbelcabine en als de regeling wordt afgeschaft bekijk ik wat dan beter past. Opruimen, over naar prive en zakelijke km's of enkel zakelijk rijden zonder privegebruik. Voor mijn andere wagens heb ik verklaring uitsluitend zakelijk gebruik ingediend. Deze gebruik ik dan ook niet prive.
Ik gebruik een kilometer/ritten app (ritmeter) waar ik mijn ritten in registreer van alle zakelijke voertuigen. Daar maak ik het onderscheid in zakelijke of priveritten. Aan het einde (begin nieuwe) jaar exporteer ik de data in excel en filter de km's zakelijk/prive per voertuig.
Wat youngtimer regeling betreft, ik ga de camper terugbouwen naar dubbelcabine en als de regeling wordt afgeschaft bekijk ik wat dan beter past. Opruimen, over naar prive en zakelijke km's of enkel zakelijk rijden zonder privegebruik. Voor mijn andere wagens heb ik verklaring uitsluitend zakelijk gebruik ingediend. Deze gebruik ik dan ook niet prive.
Groet, Ronald
Dank je wel voor de info,
Die pagina geeft veel situaties weer. Het is nog niet zo gemakkelijk. Wat doe je bijvoorbeeld met de waarde van je camper? Hoe bepaal ik die en kan ik dat dan vanuit mijn boekhouding uitkeren aan mezelf?
Die pagina geeft veel situaties weer. Het is nog niet zo gemakkelijk. Wat doe je bijvoorbeeld met de waarde van je camper? Hoe bepaal ik die en kan ik dat dan vanuit mijn boekhouding uitkeren aan mezelf?
Westfalia t4 Beach dragon pearl green 1997 2.5TDI een beetje gekieteld: 130pk ACV 
Hiervoor:

Hiervoor:
Je moet waarde economisch verkeer bepalen. Dus net als bij schade/total loss kijken wat de markt doet op basis van leeftijd, km en uitrusting. (goed documenteren of taxatie laten doen)
Ik (ZZP) zou de wagen inboeken op de balans tegenover inbreng privévermogen of als je het geld direct terug wil halen als opname privévermogen. Of dat klopt hoor ik achteraf wel van de accountant.
Ik (ZZP) zou de wagen inboeken op de balans tegenover inbreng privévermogen of als je het geld direct terug wil halen als opname privévermogen. Of dat klopt hoor ik achteraf wel van de accountant.
Groet, Ronald
Dank je wel. Ik denk dat ik de camper als prive-inbreng opvoer.
Hiervoor:

Hiervoor: