Kleine dingetje. Mijn hoofdzekering wil niet meer terug in de 'on' stand. Ook als de walstroom niet is aan gesloten.
Het witte testblokje blijft ook bij ingedrukt stand gewoon ingedrukt staan,zelfs als ik de groep weer omhoog druk.
Einde verhaal voor dit ding?
En waar kan ik deze eventueel bestellen?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hoofdzekering
-
rottieroodmax
- krekwakwol
Re: Hoofdzekering
Dit lijkt me een oudere gecombineerde zekeringautomaat/aardlekschakelaar (alamat)
Ik zie ze niet meer in deze vorm op google, maar je zou ook een andere alamat kunnen gebruiken. Die is 2 blokken breed i.p.v. 3 zoals deze.
Maar dan zou je hem eerst uit moeten (laten) bouwen om te kijken hoeveel aansluitingen deze heeft en hoe het is aangesloten.
Maar laat het wel.door iemand doen met kennis van zaken, als je jezelf er niet mee vertrouwd.
Dit is een gecombineerde aardlekschakelaar.
https://www.elektramat.nl/emat-aardleka ... U9#details
Ik zie ze niet meer in deze vorm op google, maar je zou ook een andere alamat kunnen gebruiken. Die is 2 blokken breed i.p.v. 3 zoals deze.
Maar dan zou je hem eerst uit moeten (laten) bouwen om te kijken hoeveel aansluitingen deze heeft en hoe het is aangesloten.
Maar laat het wel.door iemand doen met kennis van zaken, als je jezelf er niet mee vertrouwd.
Dit is een gecombineerde aardlekschakelaar.
https://www.elektramat.nl/emat-aardleka ... U9#details
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Er zit wel verschil tussen een hoofdschakelaar en een aardlekschakelaar, aardlekautomaat of zekeringautomaat.
De foto laat een aardlekschakelaar zien met 10mA veiligheid, dus zeer snel uitschakelen bij lage lekstroom. Huisgebruik is normaal 30mA. Deze schakelaar beschermd niet tegen kortsluiting als een zekering.
Je hebt wel aardlekautomaten met dubbelfunctie, tegen lekstroom en kortsluiting. Een zekeringautomaat werkt enkel op kortsluiting.
Ik zou een aardlekautomaat nemen van 10mA en 6A. (tot ca. 1300 watt aansluiten) waardoor eventuele kortsluiting of overbelasting in je bus afschakelt en niet in de meterkast van de camping/staplaats. Alternatief kan een 10A of 16A zijn natuurlijk.
De foto laat een aardlekschakelaar zien met 10mA veiligheid, dus zeer snel uitschakelen bij lage lekstroom. Huisgebruik is normaal 30mA. Deze schakelaar beschermd niet tegen kortsluiting als een zekering.
Je hebt wel aardlekautomaten met dubbelfunctie, tegen lekstroom en kortsluiting. Een zekeringautomaat werkt enkel op kortsluiting.
Ik zou een aardlekautomaat nemen van 10mA en 6A. (tot ca. 1300 watt aansluiten) waardoor eventuele kortsluiting of overbelasting in je bus afschakelt en niet in de meterkast van de camping/staplaats. Alternatief kan een 10A of 16A zijn natuurlijk.
Groet, Ronald
- krekwakwol
Ik zeg toch ook niet dat dat gelijk is.
Een aardlekautomaat (Alamat) is een combinatie van beide en wat er op zit lijkt me ook een combinatie, als je goed kijkt zie je dat de schakelaars zijn gekoppeld met een u vormige strip.De amperage van de zekering kan ook op de zijkant staan.
Maar bij demontage zie je meer.
Een aardlekautomaat (Alamat) is een combinatie van beide en wat er op zit lijkt me ook een combinatie, als je goed kijkt zie je dat de schakelaars zijn gekoppeld met een u vormige strip.De amperage van de zekering kan ook op de zijkant staan.
Maar bij demontage zie je meer.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
De rode is een aardlekautomaat van 13A EN 10mA als ik het goed heb. (FI/LS - B13 - 0.01A) De term hoofdschakelaar is in deze foutief voor deze veiligheidsschakelaars. Voor gelijkaardig dan zoeken naar een aardlekautomaat met die kenmerken; FI/LS - 10mA - ≤13A
Groet, Ronald