Hallo allemaal,
Weet iemand mischien hoelang de 4x (volgens mij M6) boutjes zijn waarmee het schakelmechanisme vastgeschroefd zit aan de onderkant van de bus? NR 2 op de foto.
Dit omdat ik zo een 3D geprinte isolatiebox tegen rij en bandengeluid onder de bus ga monteren en de boutjes dus iets langer moeten.
Alvast bedankt.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Lengte M6 boutjes schakelmechaniek
-
T4Twin0182
Re: Lengte M6 boutjes schakelmechaniek
Ik snap niet dat als je de afbeelding kan vinden met het onderdeel, dat je niet in de lijst de maat van boutje opmerkt.
Onderdeel nr. 2 is M6x25. Dus 25 mm lang (schroefdraad deel excl. dikte van de kop)
Onderdeel nr. 2 is M6x25. Dus 25 mm lang (schroefdraad deel excl. dikte van de kop)
Groet, Ronald
-
T4Twin0182
Inmiddels was ik daar achter inddSyncRoon schreef: 01 feb 2026, 17:38 Ik snap niet dat als je de afbeelding kan vinden met het onderdeel, dat je niet in de lijst de maat van boutje opmerkt.![]()
Dan hier het resultaat, vind de ringen zelf iets te klein dus komende week naar de bouwmarkt voor een slagje grotere ringen.
Boxje heb ik van binnen geisoleerd met armaflex en moet zeggen dat het echt goed te merken is.
Als vervangende Boutjes heb ik M6x40 gebruikt, past prima en de pookhoes blijft nu ook veel beter zitten!
Foto
Ik weet niet hoe breukvast je printmateriaal is, maar in plaats van groter ringetje is het inpersen van een busje in het gat misschien beter. Dat busje voorkomt teveel spanning/druk op je print.
Groet, Ronald
-
T4Twin0182
Wordt aan gewerkt indd, vandaag een rvs buisje besteld met 8mm buitendiameter en 6mm binnen, en dan op juiste dikte zagen en klaar is kees.SyncRoon schreef: 02 feb 2026, 07:14 Ik weet niet hoe breukvast je printmateriaal is, maar in plaats van groter ringetje is het inpersen van een busje in het gat misschien beter. Dat busje voorkomt teveel spanning/druk op je print.