Met sleutel in de deur werken centrale sloten wel alleen en dan komt het, de achterklep niet! En dat is super vervelend want dan ik dus nergens meerbij.. Er zit een nood handel maar ook die is niet bereikbaar. Hebben jullie ervaring hier mee? Eventueel met een schalaartje in de deur voor nood? Het betreft een t 5.1 van 2011 omgebouwd naar camper. Bedankt!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Centrale vergrendeling werkt soms niet..
-
nielsschooneman
Centrale vergrendeling werkt soms niet..
Een bijzonder probleem. Soms werkt mijn centrale vergrendeling nier. Batterij sleutel is nieuw. Accu is netvervangen die gaf het op in de kou 
Met sleutel in de deur werken centrale sloten wel alleen en dan komt het, de achterklep niet! En dat is super vervelend want dan ik dus nergens meerbij.. Er zit een nood handel maar ook die is niet bereikbaar. Hebben jullie ervaring hier mee? Eventueel met een schalaartje in de deur voor nood? Het betreft een t 5.1 van 2011 omgebouwd naar camper. Bedankt!
Re: Centrale vergrendeling werkt soms niet..
Het lost je probleem natuurlijk niet op maar die kan je toch gewoon open maken met de sleutel in het slot van de klep?nielsschooneman schreef: 19 jan 2026, 17:14 Met sleutel in de deur werken centrale sloten wel alleen en dan komt het, de achterklep niet! En dat is super vervelend want dan ik dus nergens meerbij..
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
-
nielsschooneman
Helaas.. mijn bus heeft geen slot op de klep..Hanz schreef: 19 jan 2026, 21:51Het lost je probleem natuurlijk niet op maar die kan je toch gewoon open maken met de sleutel in het slot van de klep?nielsschooneman schreef: 19 jan 2026, 17:14 Met sleutel in de deur werken centrale sloten wel alleen en dan komt het, de achterklep niet! En dat is super vervelend want dan ik dus nergens meerbij..
Soms werkt hij niet, maar als hij wel werkt, doet de achterklep dan wel mee?nielsschooneman schreef: 19 jan 2026, 17:14 Een bijzonder probleem. Soms werkt mijn centrale vergrendeling nier.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
-
nielsschooneman
Ja als het dan gaat alles probleemloosHanz schreef: 19 jan 2026, 23:01Soms werkt hij niet, maar als hij wel werkt, doet de achterklep dan wel mee?nielsschooneman schreef: 19 jan 2026, 17:14 Een bijzonder probleem. Soms werkt mijn centrale vergrendeling nier.
- krekwakwol
Kan het ook verstoring van het signaal zijn, als je ergens bent met veel electrische toegangsdeuren of iets in die richting?
Dit hebben we wel met een eerdere auto gehad, vandaar.
Dit hebben we wel met een eerdere auto gehad, vandaar.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- krekwakwol
Ben je al verder met je probleem?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
nielsschooneman
Helaas nog niet. Ik vond wel op youtube een mogel8jke oorzaak mbt de aansluitkabel van de regelunit voor deze vergrendeling. Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. Ik ga dit als het iets warmer is nakijken
- krekwakwol
Volgens mij zit de regel module van de T5 onder de bjjrijdersstoel.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
De sleutel zend een signaal op 433mHz. Dit signaal kan verstoord worden. Gaat het beter met de sleutel tegen het portier raam?
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Misschien is het signaal gestoord of niet OK, waardoor de centrale vergrendeling met de afstandsbediening soms niet werkt. Dat is probleem 1.
Maar als OP de sleutel in het slot gebruikt, gaat alles gewoon open, behalve de achterklep. Dat lijkt me probleem 2. Waarom loopt de achterklep in dat geval niet mee met de andere sloten?
Maar als OP de sleutel in het slot gebruikt, gaat alles gewoon open, behalve de achterklep. Dat lijkt me probleem 2. Waarom loopt de achterklep in dat geval niet mee met de andere sloten?
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel