Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multimediaset inbouwen in m'n T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne Jan 298
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 feb 2007, 19:21
Locatie: Hoogeveen

Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door Anne Jan 298 »

Hoi,

Ik wil een DIN 2 multimediaset in mijn T4 bouwen, ik heb alle topics denk ik al gelezen hierover, maar nu heb ik het idee opgevat om het dashbord naar boven (de radio) toe uit te sparen/zagen. Dan offer ik de twee rechter luchtroosters op en dan moet er volgens mij perfect een dubbel DIN 6,2" in passen.

Wie heeft hier ervaring mee en heeft dit al eens uitgezocht en eventueel al gemaakt??
En wat kom ik allemaal tegen achter het paneel aan kachel buizen etc.??
Wie heeft er een paneel voor mij liggen van een dashbord zodat ik daarop eventueel kan uitproberen hoe het zou kunnen??

Groet,
Anne-Jan 298
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

Je kunt de roosters uit het paneel wippen en dan zie je daar schroeven zitten, deze verwijderen, dan kan het paneel er uit geloofik.. daarachter zit een buis die je wel even dicht moet zien te maken.

Ik heb van Berrie&Ren''e (meen van René's auto) een foto gezien waarbij op de door jou voorgestelde plek een MFD unit geplaatst is.

In mijn T4 kaat het hele rooster tot aan de tellerrand eruit in radiovak en de ruimte erboven komt het 7"touchscreen en de ruimte tussen tellerrand en scherm komen de DVD speler en de USB aansluiting(en)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door heartbeat »

Misschien een idee ik heb in mijn bus een mooi console origineel daar is heel wat speel ruimte om wat te doen maar de vraag is of hij dan niet te laag is voor je om nu in het dashboord te gaan zagen zou ik zonder vinden en kan je dan niet de ruimte onder het radio gaat benuten zo als met origineele navi's
Rob & Lize
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door Harry 341 »

Volgens mij gaat je dat niet lukken,het dashboard zal eruit moeten en de dwarsbuis die erachter zit moet aangepast of vervangen worden.Ik heb het al eens zien doen bij kabelman.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

inderdaad, bij vrijwel alle T4's is de dwarsbalk achter het dashboard niet aangepast voor Dubbeldin toestellen, alleen de heel jonge (en ik meen ook alleen als ze met navi-voorbereiding geleverd zijn) hebben een balk die wel ruimte laat voor het dubbeldin vak.

Je moet dan dus OF de balk vervangen door een exemplaar voor dubbeldin (200 euro tweedehands, succes met zoeken) OF de balk aanpassen.

Voor beide opties moet je het dashboard uitbouwen om het goed te doen.

Naar boven uitbreiden is veel eenvoudiger, en behalve het deel waar de drie roosters in zitten (vast wel op een sloop te vinden) hoef je niets zichtbaars aan te passen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
osvikvi
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2007, 22:53

Re: Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door osvikvi »

Mijn T4 (2.5tdi 102pk 2003) ziet er zonder scherm zo uit:

http://t4.worklog.googlepages.com/dash

Klein detail, mijn scherm staat naast de dubbele pinkers dus een beetje zagen is vereist.
maar verder is er daar plaats genoeg voor dubbel din.

Ik plan om een heel nieuwe front temaken voor dat stuk dashboard.
________________________________________________________________________________________
T4 Worklog - in Progress.........
http://t4.worklog.googlepages.com/

Centrafuse Frontend Forum
http://forums.fluxmedia.net/
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33916
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door Multivan Generation »

Anne Jan 298 schreef:Hoi,

Ik wil een DIN 2 multimediaset in mijn T4 bouwen, ik heb alle topics denk ik al gelezen hierover, maar nu heb ik het idee opgevat om het dashbord naar boven (de radio) toe uit te sparen/zagen. Dan offer ik de twee rechter luchtroosters op en dan moet er volgens mij perfect een dubbel DIN 6,2" in passen.

Wie heeft hier ervaring mee en heeft dit al eens uitgezocht en eventueel al gemaakt??
En wat kom ik allemaal tegen achter het paneel aan kachel buizen etc.??
Wie heeft er een paneel voor mij liggen van een dashbord zodat ik daarop eventueel kan uitproberen hoe het zou kunnen??

Groet,
Anne-Jan 298
De manier waarop jij het denkt is zeer goed mogelijk.
Ik ken iemand die het zo heeft gedaan en ik kan jou er foto's van toesturen.
Stuur me anders even een mailtje als je interesse in die foto's hebt...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

en als de rest van de WJWér er ook interesse in hebben.... hier posten is voor iedereen interessant Peter :toppie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33916
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door Multivan Generation »

Dat kan misschien wel zo zijn, en als het mijn eigen bus zou zijn, dan zou ik dat ook wel doen.

Maar dit zijn foto's die ik van iemand anders heb toegestuurd gekregen, en die persoon zit er niet op te wachten dat er foto's van zijn bus online komen te staan.

En dan zal ik toch echt die opvatting moeten respecteren.
Daarom kun je een mailtje sturen..... :knipoog

@ Roger B: Ik ben nu op het moment in Duitsland, heb je die pompen al binnen, misschien kan ik hem dan op de terugweg meteen meenemen???
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door René »

mischien heb je wat aan deze foto's


http://multivan.web-log.nl/multivan/200 ... ubbel.html
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

nee, nog niet maar maandag geld overgemaakt, dat heeft ie als het meegezeten heeft vandaag op de rekenign staan.... heb nog geen melding dat het verstuurd is, gok begin komende week de zending binnen te krijgen.

@Berrie en Rene

dat is de ombouw van een MFD, dat gaat niet met elke andere dubbeldinunit lukken denk ik.

ik heb ook eens een foto gezien van een van jullie bussen met mfd in de roosters+radiovak, toch?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33916
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door Multivan Generation »

Roger B. schreef: ik heb ook eens een foto gezien van een van jullie bussen met mfd in de roosters+radiovak, toch?
Goh, ik wist niet dat jullie een MFD hadden geplaatst :lach :jump
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef:Goh, ik wist niet dat jullie een MFD hadden geplaatst :lach :jump
mis ik iets??
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Multimediaset inbouwen in m'n T4

Bericht door René »

Nee hoor,

Wij pretenderen nergens dat wij zo een MFD hebben geplaatst.
We geven op de foto's aan dat het ook zo kÀn.


Maar voor wie het weten wil.

Rene heeft wel eens een MFD geplaats voor een WJW-er.
Ook hebben we samen voor een WJW-er de balk gewisseld en er een dubbeldin balk voor aangebracht.
De klus: dubbeldin balk aanbrengen én MFD plaatsen samen hebben we nog niet gedaan.

Ik doe het niet meer, o.a. door dit soort opmerkingen.
Rene helpt WJW-ers af en toe nog wel, zolang hij er zin in heeft.
Of als mensen problemen heeft duikt hij in de boeken en zoekt op zijn laptop in al zijn VW programma's

Berrie
Plaats reactie