Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Chippen 1.9 TDI 62 kW

vragen over de T5
Plaats reactie
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Chippen 1.9 TDI 62 kW

Bericht door Thé Vier »

Kun je een 1.9 TDi 62KW ook laten chippen en wat krijg je er dan aan vermogen voor terug?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Chippen 1.9 TDI 62 kW

Bericht door vaniac »

De vermogenswinst bedraagt ongeveer 25%. Bij een 62 kW motor wordt dat dan 75 kW (circa 100 pk). Het verschil is wel merkbaar maar de acceleratie en de topsnelheid nemen nauwelijks toe. De motor zal iets beter op het gaspedaal reageren en iets soepeler bij lage toerentallen draaien.
Naarmate je een sterkere motor laat chippen zal de vermogenswinst telkens groter worden en de prestaties telkens sterker toenemen.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Chippen 1.9 TDI 62 kW

Bericht door Kobus »

Ik heb het onlangs bij de dealer nagevraagd: zij chippen 'm tot zo'n 115 pk en 250 Nm ipv standaard 86 pk/ 200 Nm. Als je het bij dealer laat doen kost het zo'n € 800 ex, met behoud van fabrieksgarantie. Er zijn bedrijven die dezelfde tuning doen voor € 450 maar behoud van garantie is het prijsverschil wel waard, denk ik.
stop the rat race
hessel
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2008, 22:33

Re: Chippen 1.9 TDI 62 kW

Bericht door hessel »

Beetje late reactie (sorry) maar ook ik heb mijn 1,9TDI laten chippen van 85 pk naar (volgens opgaaf) 116 pk en ik moet zeggen dat ik 't nog geloof ook. Dit was de beste € 400 investering die ik ook gedaan heb (voor een auto dan) Zowel top (niet belangrijk) maar vooral tussenacceleratie veel beter. In verhouding heb je juist bij deze motor m.i. het meeste voordeel.
Plaats reactie