hallo
ik heb een vraag betreffende de achter remklauwen van de t4
bij mijn golfje 2 die ik tijdje terug had had ik remklauwen die achter nogal eens vast wilden gaan zitten.(de handremkabel) deze deed ik dus eens in de zoveel tijd ff iets omhoog en lekker in de teflon spray zetten(mechaniekje dat op de klauw zat)
is het bij de t4 hetzelfde systeem ? (heb nog niet gekeken) en is het nog verstandg om op aandachtspunten te letten , buiten de klauw zelf die in de houder heen en weer moet kunnen ?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vastzitten van remklauw
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: vastzitten van remklauw
1 mogelijke oorzaak is het volgende :
Bij de achterste remklauwen durven de rubber dichtingen van de remzuigers nogal eens kapot te gaan , dan blijft er vuil en zand zitten in het geheel , waardoor alles nogal moeilijk kan bewegen na verloop van tijd.
Een kleine revisie van de remklauw kan al veel leed verhelpen .
Hier had ik reeds meer uitleg over geplaatst :
http://www.belgian-t4-club.be/phpBB2/vi ... php?t=2008
2e mogelijkheid : rubber dichting aan de remkabel kapot , dan gaat er water en vuil in de kabelhoes , waardoor ook alles na verloop van tijd komt vast te zitten.
Pascal 141
Bij de achterste remklauwen durven de rubber dichtingen van de remzuigers nogal eens kapot te gaan , dan blijft er vuil en zand zitten in het geheel , waardoor alles nogal moeilijk kan bewegen na verloop van tijd.
Een kleine revisie van de remklauw kan al veel leed verhelpen .
Hier had ik reeds meer uitleg over geplaatst :
http://www.belgian-t4-club.be/phpBB2/vi ... php?t=2008
2e mogelijkheid : rubber dichting aan de remkabel kapot , dan gaat er water en vuil in de kabelhoes , waardoor ook alles na verloop van tijd komt vast te zitten.
Pascal 141
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper