Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achter wiel aandrijving transporter t4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
daan de buschaufeur
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 dec 2007, 20:38
Locatie: geersdijk

achter wiel aandrijving transporter t4

Bericht door daan de buschaufeur »

nu vraag ik toch??? :nuts :ie
na de t3 eindelijk een bus met voorwiel aandrijving
nee hoor deze wordt op de achterwielen aangedreven
technisch gezien een groote ingreep omdat ook de motor achterin ligt

http://www.youtube.com/watch?v=Pxr0cbvyRdY

verkeerde forum??? nee!!!!!

dit zie ik niet als fun, maar puur als technische nadenker :T44EVER
goedkoop is niet altijd goed
Fred-15
Berichten: 1183
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:25
Locatie: Almere 0612039470

Re: achter wiel aandrijving transporter t4

Bericht door Fred-15 »

Hoi tis al een oud en vele malen vertoond filmpje.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Gebruikersavatar
daan de buschaufeur
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 dec 2007, 20:38
Locatie: geersdijk

Re: achter wiel aandrijving transporter t4

Bericht door daan de buschaufeur »

ook enig idee hoe die gasten dat ge vogelt hebben???//


nee zeker!!!
je enige melding is dat het oudis :bonk
goedkoop is niet altijd goed
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: achter wiel aandrijving transporter t4

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik meen in het topic "creatief met een T4" staat er ook een stukje over, er ligt een porsche motor achterin met veel te veel power voor een bus :yes
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: achter wiel aandrijving transporter t4

Bericht door doka Rick »

Dag Allemaal,

Deze auto is gebouwd door THautomobile in Dld. Meneer Thomsen is helemaal maf van Porsche en heeft een aantal gelijk gezinde klanten. Zo heeft hij al wat T5's omgebouwd met Porsche motoren.

Als je op http://www.thautomobile.de kijkt dan zie een T5 DC pick-up met een lange wielbasis die nog 50cm is verlengd. Hier zit natuurlijk ook een Porsche motor in, maar ook het luchtveringsysteem voor de voor- en achteras van ons bedrijf hebben we er in gebouwd.

Binnenkort komt deze auto bij ons voor onderstel afstelling en gaan we een snelheids record proberen te maken tegen de 300km/u. Ik zal zelf ook met de auto rijden voor de afstelling, dus waarschijnlijk laat ik wel horen of het gelukt is.

Wordt vervolgd.

Groeten Rick
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: achter wiel aandrijving transporter t4

Bericht door Pascal-141 »

daan de buschaufeur schreef:ook enig idee hoe die gasten dat ge vogelt hebben???//


nee zeker!!!
je enige melding is dat het oudis :bonk

De CLAER-T4 bestaat inderdaad reeds vele jaren...
Deze Duitse firma bouwt bestaande T4 om , naar het resultaat van het filmpje, een dikke Porsche flat-six erin achterin ,met bijhorende versnellingsbak . Vooraan komt dan de benzinetank te zitten waar anders de motor zit.Er zit in feite nog weinig origineels aan zo'n T4 , bijna alles word onderhanden genomen .
Ombouw kost je ongeveer 175.000eur , en de T4 moet je er ook nog bijrekenen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: achter wiel aandrijving transporter t4

Bericht door pluuke »

Hoi doka Rick (fotografie als hobby ?, nee geintje doppelkabine natuurlijk )

Ik vind het interessant wat je verteld, maar heb toch stellig de indruk dat de T4 gebouwd is door :

http://www.claer-automobile.de/, en dus niet door THautomobile, of is er iets wat wij niet weten ?

En wat is de naam van jullie luchtveringsbedrijf ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: achter wiel aandrijving transporter t4

Bericht door doka Rick »

Hoi Pluuke,

Je kunt wel eens gelijk hebben, maar ik was in de veronderstelling dat het een auto was van onze klant. Deze man doet het zelfde als Clear.

Het luchtvering bedrijf heet VB-Airsuspension. Homepage: http://www.vbairsuspension.com Wij leveren nu ook de luchtvering aan de VW-fabriek voor de T5 op de voor- en achteras. Met als optie een waterpasregeling voor campers.

Je hebt het goed geraden; de T4 doka is mijn hobby. Ik heb deze auto nu 4 jaar. Ik heb hiervoor een T3 doka gehad met een 1,9TD motor die 115pk leverde. Hier op zetten we in de vakantie een camper-unit. Toen we een T4 wilden hebben vonden mijn vrouw en ik de originele laadbak niet mooi. Toen heb ik maar 3 bestelwagens door gezaagd en de pickup bak van gemaakt. Het hele jaar staat hier een kist in met daarop een deksel die aansluit aan de contourlijnen van de pick-up bak. Deze bak wordt gewisseld met de camper. Dat wisselen gaat best makkelijk, want ik heb natuurlijk luchtvering op de achteras van mijn T4.

Nu ben ik mijn cabine aan het opwaarderen: T5 voorstoelen, T5 achterbank, multivan paneel onder het linker zijraam, B/C-stijl bekleding, stand kachel, leeslampen in dakbekleding achter etc.

Ik ben nog wel even bezig voordat alles af is, maar de onderdelen heb ik bijna bij elkaar.

Groeten Rick
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: achter wiel aandrijving transporter t4

Bericht door pluuke »

Gaaaaaaaaf !!!

FOTOOOOOOOOOOS !!!!!

Dat is nog eens een niet-alledaags project, mijn complimenten.
Alles wat met kamperen te maken heeft vind ik leuk, en een opzetunit zoals jij beschrijft heb ik nog nooit gezien !
Bovendien vind ik luchtvering een mooi onderwerp, heb zelf al eens zitten denken aan een ingreep.....
Kosten zijn echter aan de pittige kant, en het is uiteindelijk slechts 1x per jaar een onderwerp, juist , met de vakantie. Omdat mijn Multivan achter verlaagd is ligt ie onbeladen mooi vlak, echter beladen gaat dit over in een lichte "take-off" stand.....iets wat je niet wilt natuurlijk. Dan kun je voor natuurlijk lager zetten, maar eenmaal leeg staat ie dan weer "voorover".
Nou ja, wat ik bedoel is, dat kun je met luchtvering uiteraard mooi regelen.

In ieder geval, ik hoop nog eens wat meer van je project te horen, ik denk iedereen wel.
En ik zal eens een kijkje nmen op jullie site !
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: achter wiel aandrijving transporter t4

Bericht door Roger B. (11)61 »

hier net zoiets...

T4 ligt iets lager (H&R veren 4cm lager als ik het goed begrepen heb) dat is mooi, dat is voor de wegligging positief, voor comfort al iets minder en op vakantie in de sneeuw heb ik hem liever verhoogd dan verlaagd.....

(als het al kan bij de T4 ivm torsievering) zou ik het liefst luchtveren willen zodat ie op wens enkele cm verhoogd kan zijn in de sneeuw en verder lekker laag. alleen die prijs he...voor één of twee keer per jaar
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie