Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spatlappen T5

vragen over de T5
Plaats reactie
ed5
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2008, 21:02

Spatlappen T5

Bericht door ed5 »

Hoi hoi......ik ben in het bezit van een ravenna blauwe Multivan. Nu zou ik hier graag spatlappen of zoals ze het nu bij de dealer noemen "steenslagbeschermers' voor willen hebben.

Echter als ik de originele set bekijk lijken me de voorste spatlappen weinig effectief.Ze steken namelijk niet buiten de auto.Wat ik namelijk wil voorkomen ( voor zover dat mogelijk is) dat als de auto net gewassen is , opspattend vuil van de banden direct weer de hele zijkant van de bus versmeerd.

De t4 had wel spatlappen die buiten de auto vielen als ik me goed herrinner.

Heeft iemand hier een oplossing voor of misschien ervaring met de steenslagbeschermers die de dealer verkoopt?

Alvast bedankt.
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

Re: Spatlappen T5

Bericht door Werner »

Zo zoiets niet zelf te maken zijn? Op het belgische forum van campers heb ik ooit gelezen dat sommigen dat zelf maakten.

http://www.campersite.be --> linksboven klikken op forum, vervolgens op doe-het-zelf en vervolgens op het draadje 'weet iemand of????'

Dit is de link maar 'k weet niet of hij werkt: http://www.campersite.be/forum/niew03.htm

Groetjes,
Werner
Lisboa

Re: Spatlappen T5

Bericht door Lisboa »

Ja, daar ben ik ook wel erg benieuwd naar, goede spatlappen voor de T5.
De auto net gewassen en alweer is die zijkant besmeurd met vuil. :muur
Ik had dit met de T4 nog erger, daar was helemaal niet tegenop te wassen. :muur

Dus goede spatlappen zijn welkom! :jumpklap

Groet,

Luuk
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Spatlappen T5

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb een tijd geleden een T5 gezien met spatlappen, maar het was geen gezicht. Weet niet of dit originelen waren.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Spatlappen T5

Bericht door vaniac »

ed5 schreef:Hoi hoi......ik ben in het bezit van een ravenna blauwe Multivan. Nu zou ik hier graag spatlappen of zoals ze het nu bij de dealer noemen "steenslagbeschermers' voor willen hebben.

Echter als ik de originele set bekijk lijken me de voorste spatlappen weinig effectief.Ze steken namelijk niet buiten de auto.Wat ik namelijk wil voorkomen ( voor zover dat mogelijk is) dat als de auto net gewassen is , opspattend vuil van de banden direct weer de hele zijkant van de bus versmeerd.

De t4 had wel spatlappen die buiten de auto vielen als ik me goed herrinner.

Heeft iemand hier een oplossing voor of misschien ervaring met de steenslagbeschermers die de dealer verkoopt?

Alvast bedankt.
Ik heb de spatlappen af fabriek laten monteren, zowel voor als achter. De voorste spatlappen vallen nauwelijks op, de achterste zijn duidelijk zichtbaar. Het vervuilen van de zijkanten kun je ook met spatlappen niet voorkomen. Dit ontstaat doordat er wervelingen opzij uit de wielkasten neerslaan op de zijkanten. Hoe sneller je rijdt, hoe groter de de hoeveelheid neerslag op de zijkanten. De spatlappen voorkomen wel dat de dorpels besmeurd raken met modder en beschadigd raken door steenslag. Dat is ook de reden dat ik spatlappen op mijn T5 heb.
Plaats reactie