Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
California met climatronic ?
California met climatronic ?
Dat heb ik dus nog nooit -STANDAARD- gezien....
Ik begrijp dat de combinatie Westfaliahefdak en "climahemel" niet mogelijk is.
Maar waarom is de airco dan ook meteen "handgeregeld" ?
In alle California's die ik zie zitten de bekende draaiknoppen en niet de climatronic-display(-s)....
Weet iemand waarom ?
Ik begrijp dat de combinatie Westfaliahefdak en "climahemel" niet mogelijk is.
Maar waarom is de airco dan ook meteen "handgeregeld" ?
In alle California's die ik zie zitten de bekende draaiknoppen en niet de climatronic-display(-s)....
Weet iemand waarom ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 33936
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: California met climatronic ?
@ pluuke,
een multivan 2 heeft eigenlijk standaard een dubbele climatronic.
Op de multivan 2 kon je als optie een hefdak van westfalia laten monteren.
Aber wie kommen die den klar mit den doppelklima????
Ik zit nu in die Heimat en er zit een zeer grote dealer op 500 meter lopen.
Ik ga het navragen!!!
Ik wil het namelijk voor mezelf ook weten,
entschuldige aber bin selber auch ein Bisschen neugierig
en eens op het duitse forum deponeren?
Maar dat mag jij doen, ik doe het bovenstaande al
ps en mij was al hetzelfde opgevallen, ook bij het VW campercentrum
een multivan 2 heeft eigenlijk standaard een dubbele climatronic.
Op de multivan 2 kon je als optie een hefdak van westfalia laten monteren.
Aber wie kommen die den klar mit den doppelklima????
Ik zit nu in die Heimat en er zit een zeer grote dealer op 500 meter lopen.
Ik ga het navragen!!!
Ik wil het namelijk voor mezelf ook weten,
entschuldige aber bin selber auch ein Bisschen neugierig
en eens op het duitse forum deponeren?
Maar dat mag jij doen, ik doe het bovenstaande al
ps en mij was al hetzelfde opgevallen, ook bij het VW campercentrum
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 33936
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: California met climatronic ?
@ Pluuke,
sehe mal hier herum
http://www.t4forum.de/wbb2/thread.php?threadid=79249
Und jetzt mal abwarten
sehe mal hier herum
http://www.t4forum.de/wbb2/thread.php?threadid=79249
Und jetzt mal abwarten
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 19 feb 2008, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: California met climatronic ?
climatronic auch hinter volgens mij origineel
groeten Berrie
- Multivan Generation
- Berichten: 33936
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: California met climatronic ?
What the F#ck doet die ufo daar aan het plafond?
Nog nooit zo iets gezien.
Ziet er uit als een lange wielbasis caravelle met dubbele climatronic en deurtjes achter,
en dan ook een hefdak(vraagteken)??
Het lijkt me zeker niet orgineel.. Amerikaanse uitvoering??
Maar als ik op de achtergrond de loods zie, dan twijfel ik daar al weer aan, dat ziet er eigenlijk Europees uit.
Trouwens een lange wielbasis caravelle met dubbele climatronic achter, hoe doen ze dat met een klimahemel, want die heb ik alleen nog maar voor de kwb gezien. Of is dit de factory-solution van VW
In welk donker hoekje van het internet heb je die gevonden Berrie?
Nog nooit zo iets gezien.
Ziet er uit als een lange wielbasis caravelle met dubbele climatronic en deurtjes achter,
en dan ook een hefdak(vraagteken)??
Het lijkt me zeker niet orgineel.. Amerikaanse uitvoering??
Maar als ik op de achtergrond de loods zie, dan twijfel ik daar al weer aan, dat ziet er eigenlijk Europees uit.
Trouwens een lange wielbasis caravelle met dubbele climatronic achter, hoe doen ze dat met een klimahemel, want die heb ik alleen nog maar voor de kwb gezien. Of is dit de factory-solution van VW
In welk donker hoekje van het internet heb je die gevonden Berrie?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: California met climatronic ?
Multivan Generation schreef:In welk donker hoekje van het internet heb je die gevonden Berrie?
Is niet zo moeilijk hoor.
FF je zoeksleutels instellen op T4 multivan Aufsteldach klimaanlage oder climatronic noporn nodarkcorners nodarkroom NO P111
Hij heeft dus klimatronic! is korte wielbasis en heeft de multivan ABCD lijsten in tegenstelling tot de Multivan california die eigen lijsten heeft. Die er overigens erg plastic uitzien t.o.v. de multivan lijsten.
tata eerste hit gelijk raak.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
- Multivan Generation
- Berichten: 33936
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: California met climatronic ?
Vooral die zoekopties
Ik begreep de hint...
Maar heb pas ook nog op Mobile.de gezocht, maar in de categorie kampers en daar in gespit maar allemaal zonder climatronic icm hefdak.
Een camper heeft normaal natuurlijk ook geen deurtjes achter...
Dus orgineel of zelfbouw?
De lijsten van de multivan california (multivan met westfalia hefdak), lijken me hetzelfde als van de california.
Dus met het lampje rechts achteren.
Maar dekken wel meteen het verschil af, en dus ook de driehoeken van het inbouwframe aan de voorzijde.
Dat de multivan lijsten en wat netter uitzien, wat structuur er op, ben ik met je eens..
De oplossingen die zouden kunnen om het "lijstenprobleem" op te kunnen lossen zouden kunnen zijn:
- De Oplossing van Chris met zelf wat fabriceren om de driehoeken aan de voorzijde netjes af te werken, en gebruikmaking van een gedeelte van de climatronichemel. Misschien ook wel gemakkelijker als je geen slaapdak hebt?
- Gebruik maken van de lijsten van de multivan, en voor de climatronic de optie van Reimo aanschaffen. Wel nog even spuiten dan, omdat dat kale grijs geen gezicht is dan. En de driehoeken van het inbouwframe aan de voorzijde moet je dan alsnog creatief voor zijn, alsmede de afwerking tussen voormalige hemel en de multivan lijsten. Afstand tussen uitstroomopeningen afgezet tegen passagiers is wel groter en hoe zou de flow zijn? Vergelijkbaar met huidige of minder, of meer omdat de weg korter is?
- Gebruik maken van california lijsten, zodat je rondom het uitgezaagde gat en bij de driehoeken van het inbouwframe een nette afwerking hebt. Die lampjes zien er echter wel een beetje "Altmodisch" uit.
En de koppeling van de climatronic aan de hemel heb je dan niet. Dan zou je alsnog iets moeten maken.
- nog creatiever: voorzijde de plaat van westfalia, de afwerking van de driehoeken van het inbouwframe met westfalialijsten (gedeeltelijk) en voor de rest multivan lijsten, met aan achterzijde de oplossing van Chris of Reimo. Voorwaarde is natuurlijk ook dat het niet te veel extra kosten met zich meebrengt he, en dat het er toch fatsoenlijk uitziet
Zucht..
Als ik het zo beredeneer, zou ik, denk ik voor de optie van Chris gaan.
Ik denk dat René die richting ook op denkt??
Ik begreep de hint...
Maar heb pas ook nog op Mobile.de gezocht, maar in de categorie kampers en daar in gespit maar allemaal zonder climatronic icm hefdak.
Een camper heeft normaal natuurlijk ook geen deurtjes achter...
Dus orgineel of zelfbouw?
De lijsten van de multivan california (multivan met westfalia hefdak), lijken me hetzelfde als van de california.
Dus met het lampje rechts achteren.
Maar dekken wel meteen het verschil af, en dus ook de driehoeken van het inbouwframe aan de voorzijde.
Dat de multivan lijsten en wat netter uitzien, wat structuur er op, ben ik met je eens..
De oplossingen die zouden kunnen om het "lijstenprobleem" op te kunnen lossen zouden kunnen zijn:
- De Oplossing van Chris met zelf wat fabriceren om de driehoeken aan de voorzijde netjes af te werken, en gebruikmaking van een gedeelte van de climatronichemel. Misschien ook wel gemakkelijker als je geen slaapdak hebt?
- Gebruik maken van de lijsten van de multivan, en voor de climatronic de optie van Reimo aanschaffen. Wel nog even spuiten dan, omdat dat kale grijs geen gezicht is dan. En de driehoeken van het inbouwframe aan de voorzijde moet je dan alsnog creatief voor zijn, alsmede de afwerking tussen voormalige hemel en de multivan lijsten. Afstand tussen uitstroomopeningen afgezet tegen passagiers is wel groter en hoe zou de flow zijn? Vergelijkbaar met huidige of minder, of meer omdat de weg korter is?
- Gebruik maken van california lijsten, zodat je rondom het uitgezaagde gat en bij de driehoeken van het inbouwframe een nette afwerking hebt. Die lampjes zien er echter wel een beetje "Altmodisch" uit.
En de koppeling van de climatronic aan de hemel heb je dan niet. Dan zou je alsnog iets moeten maken.
- nog creatiever: voorzijde de plaat van westfalia, de afwerking van de driehoeken van het inbouwframe met westfalialijsten (gedeeltelijk) en voor de rest multivan lijsten, met aan achterzijde de oplossing van Chris of Reimo. Voorwaarde is natuurlijk ook dat het niet te veel extra kosten met zich meebrengt he, en dat het er toch fatsoenlijk uitziet
Zucht..
Als ik het zo beredeneer, zou ik, denk ik voor de optie van Chris gaan.
Ik denk dat René die richting ook op denkt??
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: California met climatronic ?
Nee bij Rene gaat het helemaal anders worden.
De Komplete klimahemel blijft onaangetast. De rest wordt ook met die stof afgewerkt
Wel nu, eerst mooi weer,tijd, de juiste materialen.
Hoe we het gaan doen?
Zie http://multivan.web-log.nl t.z.t.
De Komplete klimahemel blijft onaangetast. De rest wordt ook met die stof afgewerkt
Wel nu, eerst mooi weer,tijd, de juiste materialen.
Hoe we het gaan doen?
Zie http://multivan.web-log.nl t.z.t.
- Multivan Generation
- Berichten: 33936
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: California met climatronic ?
Zit ik even te snuffelen bij Westfalia:
http://www.westfalia-van.de/typo3/filea ... oer_VW.pdf
Pagina 6, het plaatje van het netje om je kinderen boven te houden,
Dat lijken wel zwarte uitstroom roostertjes
Van wat dan? Standkachel?
René zo heb ik begrepen is (voorlopig nog) niet van plan om zijn hefdak als slaapplek te gebruiken.
Misschien te zijner tijd wel?
Enne ik ga ook maar eens beginnen er mee..
Maar ja de tijd ervoor vinden he.
Dakje ligt al compleet thuis inclusief alle lijsten en gordijnen etc..
Heb hele leuke informatie die ik te zijnertijd dan met iedereen zal delen...(nu nog even niet)
Wordt weer een artikel in ouderwetse kwaliteit
http://www.westfalia-van.de/typo3/filea ... oer_VW.pdf
Pagina 6, het plaatje van het netje om je kinderen boven te houden,
Dat lijken wel zwarte uitstroom roostertjes
Van wat dan? Standkachel?
René zo heb ik begrepen is (voorlopig nog) niet van plan om zijn hefdak als slaapplek te gebruiken.
Misschien te zijner tijd wel?
Enne ik ga ook maar eens beginnen er mee..
Maar ja de tijd ervoor vinden he.
Dakje ligt al compleet thuis inclusief alle lijsten en gordijnen etc..
Heb hele leuke informatie die ik te zijnertijd dan met iedereen zal delen...(nu nog even niet)
Wordt weer een artikel in ouderwetse kwaliteit
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: California met climatronic ?
Tsssssss.......
Weer wat geleerd !!
Precies het soort reacties waar ik op gehoopt had
Peter wat ga je monteren, zo'n pop-uppie ????? (Nee toch zeker)
Nog een vraagie:
Waar blijft eigenlijk het doek bij een FSL dak ??
altijd plaatjes met het dak open...ligt dit -indien ingeklapt- op de "bedplank" (die het niet is)
of hangt dat allemaal in je bus te bengelen en moet het opgerold worden zoals bij de pop-up daken...
p.s. op het Duitse forum kent dus ook geen hond het bestaan van de kombi slaapdak-climatronic....
Weer wat geleerd !!
Precies het soort reacties waar ik op gehoopt had
Peter wat ga je monteren, zo'n pop-uppie ????? (Nee toch zeker)
Nog een vraagie:
Waar blijft eigenlijk het doek bij een FSL dak ??
altijd plaatjes met het dak open...ligt dit -indien ingeklapt- op de "bedplank" (die het niet is)
of hangt dat allemaal in je bus te bengelen en moet het opgerold worden zoals bij de pop-up daken...
p.s. op het Duitse forum kent dus ook geen hond het bestaan van de kombi slaapdak-climatronic....
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 33936
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: California met climatronic ?
@Pluuke:pluuke schreef:Tsssssss.......Weer wat geleerd !!
Precies het soort reacties waar ik op gehoopt had
Peter wat ga je monteren, zo'n pop-uppie ????? (Nee toch zeker)
Nog een vraagie:
Waar blijft eigenlijk het doek bij een FSL dak ??
altijd plaatjes met het dak open...ligt dit -indien ingeklapt- op de "bedplank" (die het niet is)
of hangt dat allemaal in je bus te bengelen en moet het opgerold worden zoals bij de pop-up daken...
p.s. op het Duitse forum kent dus ook geen hond het bestaan van de kombi slaapdak-climatronic....
Mooi dat je "onderhuidse vragen" indirect hiermee beantwoord zijn
We hebben onszelf voorgenomen om een full-size westfalia slaapdak te gaan monteren inclusief alle tierelantijnen.
Je hebt eigenlijk een aantal soorten oplossingen voor een dakkie.
- Een Harry-dakje (just kidding, moet hij wel tegenkunnen toch?)
- een ragtop, ook over de gehele lengte van het dak mogelijk (bedrijfje in de UK)
- een pop-up dakje om aan de minimale eisen voor de belastingtechnische camper incl kwart-tarief te kunnen voldoen. Een Mac-Mol dakje biedt hierbij goed uitkomst. Eenvoudig en to-the-point. Die oplossingen zie je vaak bij mensen die omwille van de wegenbelasting daarop korting zoeken. Een soort basic-camperen. Recht toe recht aan zeg maar. Ingenieus ontwikkeld tegen een zeer fatsoenlijke prijs
-een pop-up variant zonder slaapmogelijkheid over zowat de volle daklengte(later misschien wel om te bouwen/uit te breiden???) Zoiets heeft bijvoorbeeld Atrion en FSL in het programma. Iets luxer afgewerkt met iets meer oog voor detail, iets duurder ook en kun je gebruiken in een stappenplan, om later steeds verder te gaan (zie de oplossing van Chris)
-een fullsize hefdak met slaapmogelijkheid voor 2 personen die bijvoorbeeld Reimo en Westfalia leveren. Extra stevigheid wordt verkregen door het ingebouwde vaste achterste gedeelte van het bed. Carosserie voelt, zo is mijn inschatting, iets stijver aan. Oplossing voor de wat luxere kampeerders, kost ook veel meer. Past wel in het kwaliteitsniveau die multivan rijders zoeken/verwachten.
Het FSL dak zal zijn doek net zoals bij een westfalia hefdak netjes op het randje dak leggen van het inbouwframe.
Waar wil je het anders laten
Stuur me maar eens een mailtje, tegen die tijd dat we er aan bezig zijn, kun je dan eens langskomen om het met je eigen kijkers te zien. Dat zegt en beantwoord vaak toch meer
En met metaal kun jij toch wel overweg !!!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: California met climatronic ?
Hoi Peter,
Wat ben je toch lekker enthousiast en volledig...
JA !
Voor mij wordt het project levensvatbaar als ik weet dat het aan de binnenzijde tot mijn tevredenheid is af te werken.
(En ik ben wat dat betreft niet gauw tevreden)
Wat ben je toch lekker enthousiast en volledig...
De enige optie in mijn ogen. :klappenMultivan Generation schreef:We hebben onszelf voorgenomen om een full-size westfalia slaapdak te gaan monteren inclusief alle tierelantijnen.
Zal ik zeker doen.....Multivan Generation schreef:Stuur me maar eens een mailtje, tegen die tijd dat we er aan bezig zijn, kun je dan eens langskomen om het met je eigen kijkers te zien. Dat zegt en beantwoord vaak toch meer
En met metaal kun jij toch wel overweg !!!
JA !
Voor mij wordt het project levensvatbaar als ik weet dat het aan de binnenzijde tot mijn tevredenheid is af te werken.
(En ik ben wat dat betreft niet gauw tevreden)
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 33936
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: California met climatronic ?
Ik heb nieuwe informatie !!!
Ik weet wel niet of het op een T4 forum mag want het gaat over een T5 oplossing
Net bij de dealer geweest, heel enthousiaste mensen (Hamburg).
En ook een paar busgekken, dus dat praat wat gemakkelijker
Gevraagd over de T4 Multivan met climatronic achter in combinatie met hefdak.
Dat was niet leverbaar, dan kreeg je automatisch mechanische airco en de California lijsten.
Ja maar ik wil nu dat mijn achterste passagiers ook koelte krijgen en heb nu een goed werkende dubbele climatronic. Tsja niet leverbaar voor Multivan i.c.m. Westfalia hefdak.
Komt er een van de mannen ( we stonden daar al met 5 ) met de Reimo oplossing.
Ik vertelde dat ik dan mijn mooie climatronic-hemel zou moet opofferen.
En dat die Reimo-oplossing niet hetzelfde kwaliteits niveau heeft als origineel VW.
En een multivan genieter wil geen transporter niveau oplossing concludeerde een van hen.
We hadden het over de flow van de dubbele climatronic in relatie tot de passagiers.
Bij een T4 hemel komt het over 2 rijen richting de passagiers. Een rij voor de middenstoelen en een rij uitstroomopeningen voor de achterbank.
Met de Reimo-oplossing krijgen alleen de achterbankbewoners genoeg koeling en de middenstoelen zo was de verwachting veel minder, of niets. Verder blaast het dan in je nek, met een stijve nek tot gevolg.
Derhalve zou de beste oplossing voor wat betreft de flow zijn, dat je inderdaad (Chris) een deel van de climatronic hemel laat terugkomen inclusief de uitstroomopeningen.
Je zou dan 3 uitstroomopeningen kunnen behouden, en als je de rij met uitstroomopeningen zo ver mogelijk naar voren zou kunnen plaatsen, dan zouden beide rijen er wat van kunnen profiteren.
De vraag was aan mij, welke lijsten heb je allemaal.
Dus ik antwoord: complete lijstenset voor westfaliadak en complete multivan lijstenset.
Als puntje bij het paaltje komt:
Ik heb de huidige oplossing gezien voor dit probleem bij de T5 california. Dat is een origineel VW oplossing voor een dubbele climatronic achter i.c.m. hefdak. Stond daar bij de dealer..
De lijsten van de california zijn wat breder, hierdoor is er ruimte om lucht uitstroomopeningen te voorzien van koele lucht uit de unit. Er lopen bij de T5 California dus luchtkanalen in de lijsten en er zitten dus uitstroom openingen in die lijsten. Ook de bediening zit in de lijst boven de schuifdeur.
Hiermee zou je dus per rij zitplaatsen in de T4, bijvoorbeeld 2 uitstroom openingen aan iedere kant van de auto kunnen maken. Dus voor de achterbank 2 links en 2 rechts, en voor de middenstoelen 2 links en 2 rechts.
Heb je de ruimte daar wel voor bij een T4 is dan natuurlijk wel de vraag.
Probleem is dan wel dat je 8 uitstromers zou moeten hebben en je hebt er maar 6
Of je zou er 3-3 van kunnen maken (3 links en 3 rechts)
Ook zit je dan alsnog met de lijsten van de california die er net wat minder gelikt uit zien in vergelijking tot de multivan lijsten, en ook het probleem bij de hemelaansluiting heb je dan nog steeds.
Na een tijdje discussiëren er toch achter gekomen dat de oplossing zoals Chris die heeft de fraaiste is.
Maar wilde jullie het zeker niet onthouden
Tegen die tijd stuur ik je wel een mailtje Pluuke,
met het telefoonnummer...
Ik weet wel niet of het op een T4 forum mag want het gaat over een T5 oplossing
Net bij de dealer geweest, heel enthousiaste mensen (Hamburg).
En ook een paar busgekken, dus dat praat wat gemakkelijker
Gevraagd over de T4 Multivan met climatronic achter in combinatie met hefdak.
Dat was niet leverbaar, dan kreeg je automatisch mechanische airco en de California lijsten.
Ja maar ik wil nu dat mijn achterste passagiers ook koelte krijgen en heb nu een goed werkende dubbele climatronic. Tsja niet leverbaar voor Multivan i.c.m. Westfalia hefdak.
Komt er een van de mannen ( we stonden daar al met 5 ) met de Reimo oplossing.
Ik vertelde dat ik dan mijn mooie climatronic-hemel zou moet opofferen.
En dat die Reimo-oplossing niet hetzelfde kwaliteits niveau heeft als origineel VW.
En een multivan genieter wil geen transporter niveau oplossing concludeerde een van hen.
We hadden het over de flow van de dubbele climatronic in relatie tot de passagiers.
Bij een T4 hemel komt het over 2 rijen richting de passagiers. Een rij voor de middenstoelen en een rij uitstroomopeningen voor de achterbank.
Met de Reimo-oplossing krijgen alleen de achterbankbewoners genoeg koeling en de middenstoelen zo was de verwachting veel minder, of niets. Verder blaast het dan in je nek, met een stijve nek tot gevolg.
Derhalve zou de beste oplossing voor wat betreft de flow zijn, dat je inderdaad (Chris) een deel van de climatronic hemel laat terugkomen inclusief de uitstroomopeningen.
Je zou dan 3 uitstroomopeningen kunnen behouden, en als je de rij met uitstroomopeningen zo ver mogelijk naar voren zou kunnen plaatsen, dan zouden beide rijen er wat van kunnen profiteren.
De vraag was aan mij, welke lijsten heb je allemaal.
Dus ik antwoord: complete lijstenset voor westfaliadak en complete multivan lijstenset.
Als puntje bij het paaltje komt:
Ik heb de huidige oplossing gezien voor dit probleem bij de T5 california. Dat is een origineel VW oplossing voor een dubbele climatronic achter i.c.m. hefdak. Stond daar bij de dealer..
De lijsten van de california zijn wat breder, hierdoor is er ruimte om lucht uitstroomopeningen te voorzien van koele lucht uit de unit. Er lopen bij de T5 California dus luchtkanalen in de lijsten en er zitten dus uitstroom openingen in die lijsten. Ook de bediening zit in de lijst boven de schuifdeur.
Hiermee zou je dus per rij zitplaatsen in de T4, bijvoorbeeld 2 uitstroom openingen aan iedere kant van de auto kunnen maken. Dus voor de achterbank 2 links en 2 rechts, en voor de middenstoelen 2 links en 2 rechts.
Heb je de ruimte daar wel voor bij een T4 is dan natuurlijk wel de vraag.
Probleem is dan wel dat je 8 uitstromers zou moeten hebben en je hebt er maar 6
Of je zou er 3-3 van kunnen maken (3 links en 3 rechts)
Ook zit je dan alsnog met de lijsten van de california die er net wat minder gelikt uit zien in vergelijking tot de multivan lijsten, en ook het probleem bij de hemelaansluiting heb je dan nog steeds.
Na een tijdje discussiëren er toch achter gekomen dat de oplossing zoals Chris die heeft de fraaiste is.
Maar wilde jullie het zeker niet onthouden
Tegen die tijd stuur ik je wel een mailtje Pluuke,
met het telefoonnummer...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: California met climatronic ?
GOED BEZIG.... :klappen
Langzaam maar zeker komt dit verhaal ook tot een goed einde.
Dankzij de nodige research weliswaar, en waar kun je die inderdaad beter opdoen dan :
in die HEIMAT.
Langzaam maar zeker komt dit verhaal ook tot een goed einde.
Dankzij de nodige research weliswaar, en waar kun je die inderdaad beter opdoen dan :
in die HEIMAT.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 33936
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: California met climatronic ?
Ik ben er ook achter gekomen dat de relatie tussen VW en Westfalia erg bekoeld is.
Contract na de T4 is niet verlengd. VW heeft het hefdak voor de T5 in eigen beheer ontwikkeld denk ik.
Beetje zelfde verhaal als de relatie tussen VW en Snoeks voor wat betreft dubbele cabines.
Spit maar eens rond op de site van westfalia
Weinig meer wat relateert aan een relatie met VW...
Uit een topic op het Duitse Forum:
http://www.t4forum.de/wbb2/thread.php?t ... limahimmel
Zie de plaatjes.
Best netjes afgewerkt,
maar ik vraag me af, heeft hij nu het voorste gedeelte van de hemel genomen, of het achterste gedeelte?
Ik kan nu even niet in mijn eigen auto kijken om die vraag te beantwoorden.
Ik vraag het voor de meest nette afwerking aan de voorzijde,
en ook hoe is dan de aansluiting van de hemelkanalen op de schoorsteen van de unit achter dan aangepast?
Contract na de T4 is niet verlengd. VW heeft het hefdak voor de T5 in eigen beheer ontwikkeld denk ik.
Beetje zelfde verhaal als de relatie tussen VW en Snoeks voor wat betreft dubbele cabines.
Spit maar eens rond op de site van westfalia
Weinig meer wat relateert aan een relatie met VW...
Uit een topic op het Duitse Forum:
http://www.t4forum.de/wbb2/thread.php?t ... limahimmel
Zie de plaatjes.
Best netjes afgewerkt,
maar ik vraag me af, heeft hij nu het voorste gedeelte van de hemel genomen, of het achterste gedeelte?
Ik kan nu even niet in mijn eigen auto kijken om die vraag te beantwoorden.
Ik vraag het voor de meest nette afwerking aan de voorzijde,
en ook hoe is dan de aansluiting van de hemelkanalen op de schoorsteen van de unit achter dan aangepast?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...