Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schade aan voorzijde

vragen over de T5
Plaats reactie
Lisboa

Schade aan voorzijde

Bericht door Lisboa »

Sta ik vandaag voor een beweegbare paal te wachten, rolt de auto die voor mij staat een stukje achteruit, deze persoon laat een passagier uit en let even niet op. Boem de auto van deze persoon botst tegen de mijne, duidelijk voelbaar. :ie
Meteen gaan we kijken maar zien weinig schade, slechts licht bekrast.
De auto is 2 mnd oud en voorzien van multivanbumpers in metalliclak.
De tegenpartij vindt dat er geen schade is, en is helemaal niet blij met het invullen van het schadeformulier.
Er is wel degelijk zichtbare schade, hoe klein het ook is, de auto was nieuw en door toedoen van een ander bekrast.
Een dametje die er bij staat te kijken zegt nog ff, ''t is maar een auto''. :muur
Maandag laten we een schaderapport opmaken, want misschien is er aan de binnenkant wel meer schade.
De auto is voorzien van airbags(links&rechts), waar zitten de sensoren, en zouden deze gestoord kunnen worden?

Elk eerste krasje doet zeer, je bent trots en zuinig op je auto, met de reactie van deze mensen kan ik niets.
Wat zouden jullie doen als je net een nieuwe auto hebt en iemand anders rijdt er per ongeluk tegenaan?
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Schade aan voorzijde

Bericht door Fred loodrecht »

natuurlijk gelijk een schade formulier, hoe klein het krasje ook.
Ik heb het net zelf aan de hand gehad, mijne is een jaar oud loopt er een inleenkracht met een pijp langs mijn auto, kras van 2,5 cm op het spatbord.schade;160 euro ex
Ik kraag van diezelfde opmerkingen en lakstift verhalen, niks mee te maken.
Als het diegene zelf overkomt dan wil ik ze ook wel eens horen.


Fred
Fred
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: Schade aan voorzijde

Bericht door BigRuud »

Er is bij mij eens een jongetje tegen de bumper gefietst, vader gebelt en die kwam kijken. Hij voelde even over de bumper en voeg aan mij: hoe oud is die bus? ik vond de vraag al vreemd en zei tegen hem 1 jaar, maar wat heeft dat er mee te maken? toen kwam hij met de opmerking: ja hij blijft niet nieuw he!! :groteogen :groteogen Volgens mij vecht hij nu nog voor zijn leven, wat een eikel.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Schade aan voorzijde

Bericht door Jeroen T5 204 »

Zo heb ik hier van die voetballende buurjongens van rond de 30 jaar.

Ik pik dat dus niet als ze zitten te voetballen bij mijn bus, krijg je ook te horen "daar krijg je geen schade van hoor van die bal" Ahh flikker toch een eind op met elkaar :muur
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Schade aan voorzijde

Bericht door HP Hulscher »

ik had na 3 dagen een hele lelijke steenslag aan de voorkant van mijn nieuwe bus, zo'n 3mm in het rond. En aan de linkerkant een dergelijke schade, maar daar is het zelfs een heel licht deukje (als je goed kijkt). En ik weet niet op wie ik boos moet worden voor die zaken! Tja op een dag gebeurt het toch, maar ik had het al binnen een week. Met name dat deukje net achter bestuurdersdeur vind ik jammer. maar ja wat doe je eraan he...
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Gebruikersavatar
navi16
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Re: Schade aan voorzijde

Bericht door navi16 »

een aantal dagen geleden werd ik aangereden door mijn buurman voorbumper paar krasen bijna niet te zien.
schade 850 euro :ie . ik geloof me ogen niet :groteogen
dus, maak er wel werk van anders kost het je veel geld :alarm
VW T5 170PK van TDI naar TDI ---> VW Passat Variant TSI
Lisboa

Re: Schade aan voorzijde

Bericht door Lisboa »

Vandaag bij daglicht nog maar eens gekeken, en er is wel degelijk schade. Ter hoogte van de kap waar de mistlamp hoort te zitten, een kleine deuk en krassen. Jammer, maar ik erger me nog het meest aan de houding en reactie van de tegenpartij, zij zien geen schade, en ach 't is maar een auto. :bonk
We zullen hen aansprakelijk stellen, op het schadeformulier hebben wij aangegeven stil te staan en de tegenpartij heeft aangegeven achteruit te zijn gereden. Lijkt me een duidelijk verhaal, maandag maar eens naar een schade expert, kijken wat zij er mee kunnen.

Groeten,

Luuk
Plaats reactie