Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Linker achterlamp vervangen california coach

vragen over de T4
Plaats reactie
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Linker achterlamp vervangen california coach

Bericht door wilko »

Tja, lijkt zo simpel, het achterlampje is stuk, even een nieuwe inzetten. Maar bij een California Coach zit daar een kastje voor met daarin het gasflesje. Oke schroefjes er uit draaien en 2 bouten die het plastic inbouwgedeelte op zijn plaats houdt . Nu zou toch het inbouw gedeelte los moeten komen???? Niet dus, :ie wellicht zit hier nog de gasaansluiting vast die de boel op zijn plaats houdt.

Iemand een tip hoe dit op te lossen? Of ben ik toch verkeerd bezig en zou het lampje langs een andere manier vervangen kunnen worden? Moet wellicht de huishoud accu er eerst uit? Ik ben vast niet de eerste die dit klusje aan de hand heeft. :groteogen
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Linker achterlamp vervangen california coach

Bericht door kroonhome »

Beste Wilko,

Ik vraag me af hoe jij bij de lampjes wil komen, maar volgens mij niet via het vak van je gastankje. In het kledingskastje er boven zit een metalenplaat op de bodem welke je kan verwijderen, via deze opening kan je bij je achterlicht komen. Nu is het een kwestie van twee lippen naar elkaar toe in te knijpen waardoor het fitting gedeelte met alle lampjes erop los komt. Het desbetreffende lampje vervangen en het fittig gedeelte er weer in klikken. Misschien is het handig om even aan de andere kant te kijken hoe dat fitting gedeelte eraf moet. :toppie

Groetjes,
Arjan
:ikrij
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Linker achterlamp vervangen california coach

Bericht door wilko »

`tis gelukt, maar even een lampje verwisselen vergeet het maar. Via het gat in het kledingkastje kun je inderdaad bij de unit waarin de lampjes zitten. Je kunt het op gevoel proberen, maar handig niet echt. 2 keer een lampje laten vallen en je kunt er niet meer bij. :bonk :bonk :bonk :bonk
In het kledingkastje zitten ook 2 plaatjes die je kunt los schroeven. Hierachter kun je de knelkoppeling losdraaien waarmee de gasleiding vast zit aan het plastic omhulsel van het gaskastje. Uiteindelijk dit maar gedemonteerd. Kun je ten misnste zien wat je doet en de gevallen lampjes weer kunnen pakken. Tevens de andere lampjes uit voor zorg maar vervangen zodat ikdit binnenkort niet nog een keer hoef te doen
Ik vindt het weleen beetje absurt dat je voor het verwisselen van een achterlampje een uur moet klooien om een dit te kunnen doen.
Maar hij doet `t weer :adhd :klappen :jumpklap :gekte
Bedankt voor je snelle reaktie Arjan :adhd
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: Linker achterlamp vervangen california coach

Bericht door Zwartbusje »

Ik had vandaag hetzelfde probleem. Een raadsel hoe je bij dat linker achterlicht komt. Gelukkig hebben we weetjewel.....Aan de hand van de info hieronder was ik snel klaar. De metalen kap in de onderste kledingkast heeft 2 zwarte clipjes. Deze zet je omhoog. Bij mij gebeurde er niets en de plaat kwam niet los. Even voorzichtig een mes onder geschoven, en jawel,
De plaat zat een beetje vastgekleefd, naar kwam toen los. Daarna met mijn linkerhand op de tast de twee flapjes van de verlichtingsunit die links en rechts zitten bij elkaar geknepen en gemakkelijk kwam de unit los. Eenmaal opgeklapt naar voren kon ik eenvoudig het lampje eruit draaien en vervangen.
Het is al een tijdje geleden, maar dank voor deze nuttige info!
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Plaats reactie