Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vervangen lamp van stadslicht

vragen over de T5
Ambroosius
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2008, 09:06

Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door Ambroosius »

Hoe irritant kan het zijn!
Een maand of 4 geleden begaf het rechter stadslichtlampje het.
Dat vervang je natuurlijk zelf,toch?
Vergeet het. Op naar de VW garage. Ja, daar lukt het na 3 monteurs, 3 kwartier later en niet mee mogen kijken en € 15,- armer. (Over de prijs heb ik nog moeten praten als Brugman)
Schandalig, service?
Nu is het linker lampje stuk en wil ik het toch echt zelf doen.
Wie heeft ervaring met de fitting en hoe krijg ik die eruit om het lampje te vervangen?
Dit moet toch simpel zijn?
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door BigRuud »

Is nog geen minuut werk, fitting van achteren beet pakken kwart slag draaien en eruit trekken. Oude lampje eruit trekken nieuwe er in en fitting er weer in steken en weer een kwart slag draaien de andere kant uit en klaar is de spreekwoordelijke Kees. :lach :lach

Dit zou zelfs een niet nader te noemen schilder kunnen. :lach :lach het is een panter met interkoeler
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door painter »

Een van mijn stadslichten is al maanden stuk, heb geen zin ( en geen tijd ), om deze te vervangen.
Tegenwoordig heb ik helemaal geen licht overdag aan, mbt het milieu.
Al dat gedoe over beter gezien worden, als er iemand tegen mij aan rijdt, dan voelt hij/zij het wel.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Ambroosius
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2008, 09:06

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door Ambroosius »

Hallo BigRuud,

Ik lees verder dat er nog meer mensen zijn die het wat langer laten zitten?!?!
Problematisch?!?

Ik had eigenlijk al gedacht dat het zoiets zou moeten zijn. Maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Ik ga dit proberen maar dan mbv. een tang en waarschijnlijk wat meer geweld.
Vooralsnog bedankt als het lukt kom ik er volgende week op terug.
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door BigRuud »

Een tang is echt niet nodig, probeer de andere kant eens op te draaien, is echt pinda's en plakje cake (peanuts & piece of cake). stelt echt niks voor. :bonk :bonk

En die ene az'er is gewoon te zuinig om hem te vervangen want hij heeft hem toch ingeruild, en anders kost het hem weer een euro voor een lampje. :lach :lach
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door Kobus »

Painter:
Een van mijn stadslichten is al maanden stuk, heb geen zin ( en geen tijd ), om deze te vervangen.
Tegenwoordig heb ik helemaal geen licht overdag aan, mbt het milieu.
Al dat gedoe over beter gezien worden, als er iemand tegen mij aan rijdt, dan voelt hij/zij het wel.



Ik vind dit een knap stompzinnig verhaal. Blijkbaar rijden er in Monaco geen kinderen op fietsen en zo. Het is te hopen dat 1 van die jaarlijks zestig verkeersdoden die met licht overdag minder vallen niet een naaste van jou is. Of jij zelf. Misschien irriteer ik me hier nu juist over omdat ik vandaag een begrafenis heb. Zal jou worst wezen.

Onderzoek heeft aangetoond dat het rijden met licht overdag een nauwelijks meetbare hoeveelheid diesel meer kost.

Uit eerdere postings van jou blijkt dat wij ons niet druk moeten maken over het verbruik van onze bus t.a.v. de aanschafprijs. Ik snap dan even niet waarom jij nu ineens het milieu gaat sparen?

Ik wens het Vito-forum erg veel plezier met jou.
stop the rat race
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door painter »

Laat ik de verstandigste zijn in deze, ik hoop dat je het verschil weet tussen stadslicht, en dim/grootlicht.
En het ging in mijn geval om het lampje van het stadslicht, dus daar maak ik me niet zo druk om.
Zal er ook mee te maken hebben dat ik een dagje ouder wordt, en al die onzin niet meer zo erg geloof van een onderzoekje hier of daar.
Komt bij ( en dat zou je kunnen weten), dat je ( sommige) van mijn berichten met een korreltje zout moet nemen.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door matje86 »

in de stad branden al genoeg lichtjes waarom da nog 2 exstra aan doen?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door painter »

matje86 schreef:in de stad branden al genoeg lichtjes waarom da nog 2 exstra aan doen?

Dat kan jij wel zeggen Matje, maar wat als je in een dorp woont zoals ik, moet ik dan mijn dorpslichtjes aan ???
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door JP »

painter schreef: dat je ( sommige) van mijn berichten met een korreltje zout moet nemen.
Korreltje?? Hele LWB bestel vol zal je bedoelen :gekte :lach
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door Guus NLB »

Het is hoe dan ook verschrikkelijk dom om een stadslichtlampje niet te vervangen.
Aannemende dat je ook wel eens 's avonds rijdt, heb je dus helemaal niets meer als aan dezelfde kant ook je dimlicht kapot gaat !
Ik kom ze te pas en te onpas tegen als ik 's avonds van de zaak naar huis rijd: auto's met slechts één dimlicht. Je denkt tot op honderd meter dat er een motor aan komt. Als dan het stadslichtje OOK al niet brandt, zie je pas in de laatste seconden dat 't géén motor is :ie !!

Met licht aan rijden zou wat mij betreft onmiddellijk verplicht moeten worden. Het milieu is daarbij een l..argument om er tegen te zijn. We praten over een nauwelijks meetbaar meerverbruik omdat de hele verlichting rondom pak 'm beet 'n 175-200 Watt kost bij 'n motorvermogen van 174.000 Watt. Ik denk dat jouw stereoset al meer vermogen heeft dan je verlichting. Het meerverbruik zal ver onder de 1% liggen bij ons soort auto's (bussen).

Als milieuoverwegingen een rol spelen en je hebt werkelijk een bus nodig, zou je eens kunnen beginnen met een andere motor, een minder vermogende met veel minder uitstoot of een benzinemotor nemen en op LPG ombouwen, schoner kan haast niet.
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door koos 890 »

Mijne heren , sinds een hele tijd mag stads verlichting NIET meer worden gevoerd . En als er een lamp ( dim/groot licht ) stuk is dien men die ter plekke te worden vervangen :politie En ja ik rij overdag ook met licht aan.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door Harry 341 »

Inderdaad Koos,om precies te zijn al sinds 1979!!
grtz.Harry
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door Guus NLB »

Dat is niet zo Koos ! Als je in feite nog geen licht aan hoeft te hebben (bv overdag), mag je natuurlijk wel met "stadslicht" rijden al is dat tamelijk zinloos.
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Vervangen lamp van stadslicht

Bericht door Roel »

painter schreef:Laat ik de verstandigste zijn in deze, ik hoop dat je het verschil weet tussen stadslicht, en dim/grootlicht.
En het ging in mijn geval om het lampje van het stadslicht, dus daar maak ik me niet zo druk om.
Zal er ook mee te maken hebben dat ik een dagje ouder wordt, en al die onzin niet meer zo erg geloof van een onderzoekje hier of daar.
Komt bij ( en dat zou je kunnen weten), dat je ( sommige) van mijn berichten met een korreltje zout moet nemen.

Straks ga je ook nog zeggen dat je niet echt in "monaco" woont.... :bifun :bifun :bifun :bifun
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Plaats reactie