Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sigaret aansteker

vragen over de T4
Plaats reactie
Guppie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mar 2008, 12:45

Sigaret aansteker

Bericht door Guppie »

:T44EVER

Ik wil het volgende aansluiten op de aansteker:
1x navigatie
2x DVD speler
1x grote koelbox in de bak
1x kleine koelbox tussen de voorstoelen

Kan dat? Zo nee: wat moet ik doen?
:ikrij

Reacties mogen naar erlo@caiway.nl
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Sigaret aansteker

Bericht door Wim T4 935 »

Dat zou ik je NIET aanraden, je gaat die sigarettenaanstekerplug over belasten. In het gunstigste geval klapt je zekering regelmatig, in het ongunstigste geval krijg je brand in/achter je dashbord en dat zou zomaar kunnen betekenen dat je T4 volledig uitbrandt.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Sigaret aansteker

Bericht door francisco »

Ik wil het volgende aansluiten op de aansteker:
1x navigatie
2x DVD speler
1x grote koelbox in de bak
1x kleine koelbox tussen de voorstoelen

Kan dat? Zo nee: wat moet ik doen?
wat ik aan zou doen is een vergulde massa verdeel blokje kopen (15,-) en daar de +kabels op aansluiten (2kwadraad). van je accu naar dat verdeel blokje even afzekeren met een zwevende zekering 10/15A ongeveer. op deze manier heb je een veilige +. voor de min pakje goede massa punten, dus lak even weg krabben en daar de kabel bevestigen.

de grote koelbox en kleine koelbox. meschien slim op een 2de accu intebouwen. + kabel door linken naar de 2de accu (wel kill switch tussen plaatsen) massa max 30cm lange kabel. ook hier geld goed de lak verwijderen. afzekeren van de koelboxen staat wel in het boekje hoeveel ampare

suc6
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Sigaret aansteker

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou dat niet doen!
Vraagt misschien wel te veel.
En wat als je je auto laat staan en inkopen gaat doen,
je komt terug en startaccu leeg.

Als je van plan bent om zo veel er aan te gaan hangen,
dan zou ik voor de optie van een 2de accu gaan,
desnoods een 2de handse via marktplaats.
Aansturen met een scheidingsrelais en voldoende dikke kabels nemen.
Ook zou ik willen aanraden om elke gebruiker daarop apart te zekeren.

Veiligheid boven alles :toppie

Ikzelf heb een koelbox, 4x 12 volts-stopcontacten, een weekendbox met dompelpomp, en een versterker van 4x 250 Watt op een 2de accu staan.
De versterker is altijd aan...---> radio.
Heb destijds een 2de hands gel accu gekocht uit een scootmobiel, en gekocht voor 25 euro.
Heb er al 2 jaar plezier van...
Misschien een idee? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Guppie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mar 2008, 12:45

Re: Sigaret aansteker

Bericht door Guppie »

Beste mensen,

Bedankt voor de reacties. Na diep nadenken blijft alleen de navigatie en de 2 dvd spelertjes over.
De dvd spelers hebben ook nog een accu voor ongeveer 2 uur, dan kan de accu van de navigator opladen. De kleine koelbox hoeft niet op 12V en de grote koelbox blijft wel een uur of 15 koel.

Het is namelijk zo dat wij van de zomer naar Zuid-Frankrijk gaan, Nages, vlakbij de Middelandse Zee. Daar ik toch het meest van de tijd in de nacht rij slapen mijn dochters (5 en 2 jaar) het meest van de tijd. Maar goed, ik dacht kan het best wel even vragen aan het Forum.

Ik rij pas sinds oktober 2007 in mijn eindelijke droom: VW Transporter 2.5 TDI 102PK :bonk
Hiervoor reed ik in een Hyhundai H100 :ie Let wel: hij heeft me overal gebracht en heb er ruim 100.000km mee gereden!! Alleen ik had nog geen geld voor een VW Transporter, maar nu heb ik er een :ikrij :love :T44EVER :yes
Plaats reactie