Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 loopt zeer slecht op.......
T5 loopt zeer slecht op.......
Hoi
Hebben meer mensen hier ook last van als ik bij BP-Shell-texaco enz tank geen probleem
nu heb ik weer 2 keer achter elkaar bij TINQ getankt en hij loopt zeer slecht geen vermogen stottert en houdt in.
Hebben meer mensen hier ook last van als ik bij BP-Shell-texaco enz tank geen probleem
nu heb ik weer 2 keer achter elkaar bij TINQ getankt en hij loopt zeer slecht geen vermogen stottert en houdt in.
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Re: T5 loopt zeer slecht op.......
Tank meestal bij de Makro of vroegere witte pomp. Merk geen verschil met wanneer er een "premium" merk getankt wordt. Hij loopt op alles gewoon goed. Alleen als hij veel korte ritjes gemaakt heeft moet hij een keer schoongebrand worden (langere rit).
Groet EricP
Groet EricP
Re: T5 loopt zeer slecht op.......
Ik tank al jaren bij de plaatselijke Avia olieboer, en heb zo nu en dan eens Shell V-Power / BP-Ultimate getankt.
Maar ik merk steeds, dat ik met een tank Avia verder kom.
Maar ik merk steeds, dat ik met een tank Avia verder kom.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: T5 loopt zeer slecht op.......
Zijn volgens mij de restjes die nog over zijn bij die goedkopere tankstations.
Hier in de buurt ook zo'n goedkoop tankstation, hoorde veel problemen over verstopte brandstof filters.
Ga ik dus niet tanken, betaal liever wat meer dat ik goede brandstof heb.
Tank zelf Texaco ook geen problemen.
Hier in de buurt ook zo'n goedkoop tankstation, hoorde veel problemen over verstopte brandstof filters.
Ga ik dus niet tanken, betaal liever wat meer dat ik goede brandstof heb.
Tank zelf Texaco ook geen problemen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: T5 loopt zeer slecht op.......
Er is een tijdje geleden eens een onderzoek geweest naar de kwaliteit van de brandstoffen van verschillende merken. Daarbij kwam naar voren dat de bekende grote merken doorgaans goede kwaliteit brandstoffen uit de pomp leverden. Verder bleek dat de grote merken hun eigen tankwagens voor het transport naar de pomp gebruikten of vaste transportfirma's.
Gelet werd op de specificaties van de betreffende brandstof, de zuiverheid, de aanwezigheid van andere brandstoffen en het ventuele voorkomen van water.
Bij de z.g. "goedkope" merken bleken vaker afwijkingen en verontreinigingen voor te komen. Dit lag niet zozeer aan de leverancier maar aan de vervoerder, die de brandstoffen naar de tankstations leverde. De tankwagens bleken vaak verontreinigd te zijn met vreemde stoffen en water. Dit is te wijten aan het feit dat de betreffende vervoerder van alles en nog wat met zijn tankwagens vervoert en deze tussen de verschillende ladingen door niet afdoende schoonmaakt
Deze troep krijg je dan ongevraagd in je tank
Voor de pomphouder is het niet gemakkelijk om constant de kwaliteit van de geleverde brandstof te controleren. Hiervoor heb je een laboratorium nodig.
Sporadisch zaten er ook zwarte schapen bij de pompstationhouders die door een slecht onderhouden pompinstallatie ook verontreinigde brandstoffen verkochten.
Gelet werd op de specificaties van de betreffende brandstof, de zuiverheid, de aanwezigheid van andere brandstoffen en het ventuele voorkomen van water.
Bij de z.g. "goedkope" merken bleken vaker afwijkingen en verontreinigingen voor te komen. Dit lag niet zozeer aan de leverancier maar aan de vervoerder, die de brandstoffen naar de tankstations leverde. De tankwagens bleken vaak verontreinigd te zijn met vreemde stoffen en water. Dit is te wijten aan het feit dat de betreffende vervoerder van alles en nog wat met zijn tankwagens vervoert en deze tussen de verschillende ladingen door niet afdoende schoonmaakt
Deze troep krijg je dan ongevraagd in je tank
Voor de pomphouder is het niet gemakkelijk om constant de kwaliteit van de geleverde brandstof te controleren. Hiervoor heb je een laboratorium nodig.
Sporadisch zaten er ook zwarte schapen bij de pompstationhouders die door een slecht onderhouden pompinstallatie ook verontreinigde brandstoffen verkochten.
Re: T5 loopt zeer slecht op.......
Voor de basisbrandstof geldt, dat het bijna allemaal hetzelfde is, de basis diesel komt bijna allemaal uit dezelfde raffinaderijen. Het is echt niet zo dat alle merken een eigen raffinaderij in de buurt hebben. Wat daarna komt is, dat de merken hun eigen "additieven" bijvoegen waardoor het eindproduct onstaat. De premiummerken voegen dus alleen goede additieven toe. De onbekende merken vaak goedkopere en kwalitatief iets mindere, maar vaak nog steeds goed genoeg voor de tdi's. Het enige probleem is, dat het wettelijk is toegestaan om 4% van de brandstof "aan te lengen" of in ieder geval te voorzien van niet nader te verklaren ingredient.
Nu wordt dit soms misbruikt door sommige pomhouders of kleine ketens die er dus tot 4% veel mindere "diesel" of wat dan ook doormikken. Van deze pompen wordt de moderne dieselmotor iets minder blij.
Dit werd mij verteld door mijn pomhouder van Q8.
Nu wordt dit soms misbruikt door sommige pomhouders of kleine ketens die er dus tot 4% veel mindere "diesel" of wat dan ook doormikken. Van deze pompen wordt de moderne dieselmotor iets minder blij.
Dit werd mij verteld door mijn pomhouder van Q8.
met vriendelijke groet,
Wilco 244
Wilco 244
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 26 jan 2008, 18:54
Re: T5 loopt zeer slecht op.......
Ik gebruik Shell V-power..
+ minder geluid
+ filters blijven beter schoon
+ meer kilometers
+ meer pk's (pakt de totale pk's)
- prijs iets hoger
+ minder geluid
+ filters blijven beter schoon
+ meer kilometers
+ meer pk's (pakt de totale pk's)
- prijs iets hoger
Re: T5 loopt zeer slecht op.......
http://www.ad.nl/autowereld/article932420.ece
Inderdaad een pot nat,maar zoals al opgemerkt, ligt het aan de toevoegingen.
Hoe dan ook, ik heb nooit problemen.
Inderdaad een pot nat,maar zoals al opgemerkt, ligt het aan de toevoegingen.
Hoe dan ook, ik heb nooit problemen.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Re: T5 loopt zeer slecht op.......Dus toch BP ?
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Re: T5 loopt zeer slecht op.......
Nee,he he,hij heeft nooit problemen??painter schreef:http://www.ad.nl/autowereld/article932420.ece
Inderdaad een pot nat,maar zoals al opgemerkt, ligt het aan de toevoegingen.
Hoe dan ook, ik heb nooit problemen.
Ik hoor dat wel anders...............
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: T5 loopt zeer slecht op.......
Mijn T5 liep vandaag ook slecht.
"hikken"bij stationair terwijl hij warm was.
Ik heb nu voor de 3e achtereenvolgende keer mobil getankt.
Maar het weer was vandaag ook klote, hoge vochtigheid en lage temperatuur, ik denk dat het daar van komt.
Eigenlijk zijn de moderne diesels best wel gevoelig (lees:vrouwelijk) bij vochtig weer en normale temperatuur rijd hij het mooist.(vrouwen ook)
Ik heb vroeger een MB 508D gehad, die liep altijd, zelfs zonder diesel
"hikken"bij stationair terwijl hij warm was.
Ik heb nu voor de 3e achtereenvolgende keer mobil getankt.
Maar het weer was vandaag ook klote, hoge vochtigheid en lage temperatuur, ik denk dat het daar van komt.
Eigenlijk zijn de moderne diesels best wel gevoelig (lees:vrouwelijk) bij vochtig weer en normale temperatuur rijd hij het mooist.(vrouwen ook)
Ik heb vroeger een MB 508D gehad, die liep altijd, zelfs zonder diesel
Re: T5 loopt zeer slecht op.......
Hoi
als eerst bedankt voor alle reactie's
ik weet dat de duudere brandstoffen beter zijn maar ik ben koerier en tank heel veel
en je haal niet de voordeel eruit van de v-powers enz.
vandaar dat ik ging tanken bij tinq.
Maar ik rij het wel op en dan maar weer naar de BP.
MvG Nick
als eerst bedankt voor alle reactie's
ik weet dat de duudere brandstoffen beter zijn maar ik ben koerier en tank heel veel
en je haal niet de voordeel eruit van de v-powers enz.
vandaar dat ik ging tanken bij tinq.
Maar ik rij het wel op en dan maar weer naar de BP.
MvG Nick
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 17:29
Re: T5 loopt zeer slecht op.......
Zal me even voorstellen. ben christiaan laamers en en heb een 130pk van dit jaar.
en praat me niet over tinq want dat was het probleem waarom mijn bus het eertse halve jaar echt beroerd liep.
nooit geen tinq er meer in .
en praat me niet over tinq want dat was het probleem waarom mijn bus het eertse halve jaar echt beroerd liep.
nooit geen tinq er meer in .
Re: T5 loopt zeer slecht op.......
Ik tank al sinds mijn brommer tijd Esso....heb buiten een keer Shell om in het buitenland nog nooit iets anders getankt.
Nooit problemen gehad.
Nooit problemen gehad.
Re: T5 loopt zeer slecht op.......
Hoi
ik heb ook erg slechte ervaringen met witte pompen,het is toch frapant als je één keertje een merk loos pomp station aandoet omdat het nu eenmaal het enege station in de buurt is de dag erna al meteen de grootste problemen hebt.ik tank in elk geval nooooit meer bij een "witte pomp"
de laatste tank beurt kostte mij effe 900 euries.
en bovendien zou je kunnen uit testen met welke diesel je het verst komt,het zou mij niets verbazen als je met V pouwer nog het beste af bent , het rendement is hier bij hoger,of je rijdt langer met een tank of je bent er eerder,dus ik weet het wel.V pouwer
ik heb ook erg slechte ervaringen met witte pompen,het is toch frapant als je één keertje een merk loos pomp station aandoet omdat het nu eenmaal het enege station in de buurt is de dag erna al meteen de grootste problemen hebt.ik tank in elk geval nooooit meer bij een "witte pomp"
de laatste tank beurt kostte mij effe 900 euries.
en bovendien zou je kunnen uit testen met welke diesel je het verst komt,het zou mij niets verbazen als je met V pouwer nog het beste af bent , het rendement is hier bij hoger,of je rijdt langer met een tank of je bent er eerder,dus ik weet het wel.V pouwer