Hè dat had ik vorige week moeten weten....
Wat ik nou weer had, ik was in Oostenrijk op vakantie, start ik mijn auto en hoor een bonk en vervolgens gaat mijn dynamo-lampje aan. De motor liep overigens wel, maar die heb ik maar snel uit gezet. Kap open, wat blijkt; ligt de multiriem eraf! Maar dat gaat natuurlijk niet vanzelf zou je zeggen... Ik ff wat verder gekeken, is er om de spanner en de rol van de dynamo 1 grote klomp ijs gevormd, waarschijnlijk door dooiwater wat vervolgens weer opgevroren was. Ik eerst zelf wat gerommeld maar kwam er niet uit (zeker zonder het bovenstaande plaatje niet! en het was -15

). ANWB gebeld, die waren er binne 3 kwartier maar die had ook geen zin om zonder brug in de sneeuw te gaan zitten kloo-joo-en en die hebben mijn auto toen maar afgesleept. In de garage was het met 10 minuten weer gefixt! Gelukkig was de multiriem niet beschadigd en ben er mee naar nederland gekomen.
Zal het wel verstandig zijn om hem voor de zekerheid te vervangen?? Het was me wel weer een avontuur waar mijn t4-tje helaas niks aan kon doen denk ik zo...