Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

oliekeerring stuurpomp lek

vragen over de T5
Plaats reactie
Proffie
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2008, 16:21

oliekeerring stuurpomp lek

Bericht door Proffie »

Hallo allemaal,

Al een hele tijd niet op het forum geweest ondertussen de nodige dingen kapot geweest aan mijn T5.
Maar wat ik nu heb slaat alles (in mijn ogen dan)

De oliekeerring van mijn stuurpomp is lek (T5 eind 2005 125 pk aut.) hierdoor kom er motorolie in mijn stuurbekrachtigingssysteem en dat is niet zo best.
Nu moet de pomp vervangen worden (1 keerringetje los bestaat blijkbaar niet wat belachelijk is) en de hele boel moet gespoeld worden.
Dit grapje gaat mij zo,n 800,- euries kosten.

Dit valt volgens de dealer niet onder coulance omdat dit nagenoeg niet voorkomt.
Hier wordt ik dus niet vrolijk van.

Zijn er meerdere mensen op dit forum die soortgelijk probleem hebben gehad ????

Bij voorbaat dank.

Sander
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: oliekeerring stuurpomp lek

Bericht door appie »

Je bent echt niet de enigste hoor!!!!Maar hoofdstuk van de dealercursus is: komt nooit voor hoor meneer, dit is een vw!!!!
Neemt de bus!
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: oliekeerring stuurpomp lek

Bericht door Pim 328 »

Het ligt er een beetje aan hoe oud je auto is en hoeveel deze gelopen heeft.

Want volgens mij zit er tot 36 maanden of 150.000 km nog coulance op de delen.
Maar de dealer is hier helemaal vrij in om dit te geven, dit ligt er normaal gesproken aan of je de auto bij de dealer in onderhoud hebt.

Als dit zo is dan zijn vrij makkelijk met het geven van coulance is dit niet het geval en ga je altijd naar een universeel dan kan het zijn dat ze je geen coulance geven.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: oliekeerring stuurpomp lek

Bericht door Babson »

Hallo Proffie,

Eerst inloggen en dan m.b.v. ZOEKEN, de zoektermen als stuurbekrachting en/of servopomp intikken.
Dit onderwerp is nl. al eerder uitvoerig beschreven.

Om de kering van de pomp te kunnen vervangen moet deze eerst uitgebouwd worden.
De kering zit binnenin de pomp, dus je moet hem uit en dan weer in elkaar bouwen.
Een dergelijk revisie werk kost uren en dus geld.
Het was voor mij goedkoper om een jonge, gebruikte pomp aan te schaffen en deze in ± 3 uur uit en weer inbouwen,
Inclusief 2x spoelen en de koffie break.

Wacht niet te lang met deze reparatie uit te stellen.
Het stuurhuis in niet bestand tegen motorolie en als die kapot gaat zit er nog meer werk aan.

Als je een betrouwbaar bedrijf voor een gebruikte servopomp zoekt, stuur mij een e-mail.

Groeten, Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
Proffie
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2008, 16:21

Re: oliekeerring stuurpomp lek

Bericht door Proffie »

Goedenavond,

Ik had al gezocht op dit onderwerp maar niets gevonden (misschien niet goed gezocht)
Een goede tip van die gereviseerde pomp, helaas heb ik de dealer al een nieuwe laten bestellen aangezien ik eigenlijk geen dag zonder auto kan.
Gelukkig is de afgelopen week een vakantieweek dus dat valt wel goed samen.

Ik wist niet dat de coulance regeling geldt voor auto's van niet ouder dan 36 maanden of 150 000 km, mijn auto komt in beide gevallen dus in aanmerking.
Ik stuur wel een mooie brief naar de importeur samen met de waslijst wat er in de tussentijd al aan is gedaan (wel onder garantie overigens)

Bij deze bedankt voor de reacties, ik houd jullie wel op de hoogte bvan de verdere ontwikkelingen.

Gr Sander
Plaats reactie