Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Opgesloten in de laadruimte van T5
Opgesloten in de laadruimte van T5
Afgelopen zondag hebben we een bijzonder avontuur beleefd.
Wij stonden op het punt te gaan varen met ons bootje......
Een familielid van ons dacht zich ff te kunnen omkleden in de laadruimte van onze T5.
Wij wisten echter nergens van, totdat wij iemand van binnenuit hoorden kloppen op de achterruit.
Deze ruit is geblindeerd dus vanaf buiten konden wij niets zien, 'ik zit opgesloten' hoorden we.
Via de ruit in de dubbele cabine konden we zien wie er in onze laadruimte zat.
Deze persoon had voor 'het gemak' ook maar even de autosleutels meegenomen, maar de klep ging met geen mogelijkheid open.
Ook met de reservesleutel konden wij niets beginnen, de persoon in de laadruimte had het slot onklaar gemaakt.
Tijd voor de ANWB, ook van alles geprobeerd maar ook zonder resultaat, wanhoop!
Inmiddels was het lekker warm buiten en de T5 stond vol in de zon, binnen in werd het heter en heter
Via de bank van de dubbele cabine hebben we water, zaklamp en gereedschap doorgegeven om de afdekplaat van de klep los te schroeven. Via het raam kon ik zien dat er iets miste op het slot van de achterklep, maar ik kon niet zeggen wat.
Uiteindelijk zijn we bij een 'ruitspecialist' uitgekomen om de achterruit van T5 eruit te snijden, dit zou waarschijnlijk niet zonder lakschade gebeuren. De ANWB gaf aan de ruit van het tussenschot eruit te snijden, zodat de achterruit intact zou blijven en er minder 'zichtbare' schade zou ontstaan. Met een stuk ijzerdraad werd de ruit er netjes uitgesneden en deze bleef heel. Omdat de ruit op spanning komt te staan zou deze kunnen breken.
Ruit eruit, persoon eruit gekropen, deze had z'n straf ruimschoots gehad, door en door bezweet, roodgloeiend en snakkend naar verkoeling. De ANWB nam nog ff de temperatuur van de laadruimte op, 38 graden! Da's zonder ventilatie geen pretje...
Ik zei tegen de ANWB, wedden dat ik die achterklep zo open heb, en klom door het gat de laadruimte in.
De ANWB liet dat niet op zich zitten en sprong ook door het gat de laadruimte in, en ja hoor binnen 10 sec. was de achterklep zonder schade open. Degene die in de laadruimte zat had inderdaad iets van het slot afgehaald, het schuifje waarmee je de achterklep van binnen kunt openen is voorzien van een soort knie-gewrichtje en daar zit een afdekdopje met een stangetje.
Dit afdekdopje had deze persoon erafgehaald en in de achterklep laten vallen, hier gaat het slot niet meer open.
Toen ik het afdekdopje weer op het knietje plaatste ging de achterklep meteen open
De ANWB lag dubbel en was meteen een ervaring rijker en tikte de zoveelste pot achterover.
Gelukkig werd m'n achterruit bespaard, de ruitspecialist plaatste de ruit van het tussenschot weer terug op z'n plaats.
:nouwatkostdat Dit geintje kost maar liefst 274,00 euries en mogelijk komt er nog een toeslag overheen voor de zondag.
Maar ach, wat is geld in verhouding tot een mensenleven, als er een kind of huisdier in had gezeten dan had ik die ruit meteen ingeslagen. Een pluim voor de ANWB en de ruitspecialist, zei hebben keurig en vriendelijk geholpen.
Ook de VW stond al bijna naast ons, want we bleken mobiliteitsservice te hebben, maar de ANWB was eerder ter plaatse.
Misschien is de werking van het slot iets voor tips en truc's voor de T5
Groeten,
Luuk
Wij stonden op het punt te gaan varen met ons bootje......
Een familielid van ons dacht zich ff te kunnen omkleden in de laadruimte van onze T5.
Wij wisten echter nergens van, totdat wij iemand van binnenuit hoorden kloppen op de achterruit.
Deze ruit is geblindeerd dus vanaf buiten konden wij niets zien, 'ik zit opgesloten' hoorden we.
Via de ruit in de dubbele cabine konden we zien wie er in onze laadruimte zat.
Deze persoon had voor 'het gemak' ook maar even de autosleutels meegenomen, maar de klep ging met geen mogelijkheid open.
Ook met de reservesleutel konden wij niets beginnen, de persoon in de laadruimte had het slot onklaar gemaakt.
Tijd voor de ANWB, ook van alles geprobeerd maar ook zonder resultaat, wanhoop!
Inmiddels was het lekker warm buiten en de T5 stond vol in de zon, binnen in werd het heter en heter
Via de bank van de dubbele cabine hebben we water, zaklamp en gereedschap doorgegeven om de afdekplaat van de klep los te schroeven. Via het raam kon ik zien dat er iets miste op het slot van de achterklep, maar ik kon niet zeggen wat.
Uiteindelijk zijn we bij een 'ruitspecialist' uitgekomen om de achterruit van T5 eruit te snijden, dit zou waarschijnlijk niet zonder lakschade gebeuren. De ANWB gaf aan de ruit van het tussenschot eruit te snijden, zodat de achterruit intact zou blijven en er minder 'zichtbare' schade zou ontstaan. Met een stuk ijzerdraad werd de ruit er netjes uitgesneden en deze bleef heel. Omdat de ruit op spanning komt te staan zou deze kunnen breken.
Ruit eruit, persoon eruit gekropen, deze had z'n straf ruimschoots gehad, door en door bezweet, roodgloeiend en snakkend naar verkoeling. De ANWB nam nog ff de temperatuur van de laadruimte op, 38 graden! Da's zonder ventilatie geen pretje...
Ik zei tegen de ANWB, wedden dat ik die achterklep zo open heb, en klom door het gat de laadruimte in.
De ANWB liet dat niet op zich zitten en sprong ook door het gat de laadruimte in, en ja hoor binnen 10 sec. was de achterklep zonder schade open. Degene die in de laadruimte zat had inderdaad iets van het slot afgehaald, het schuifje waarmee je de achterklep van binnen kunt openen is voorzien van een soort knie-gewrichtje en daar zit een afdekdopje met een stangetje.
Dit afdekdopje had deze persoon erafgehaald en in de achterklep laten vallen, hier gaat het slot niet meer open.
Toen ik het afdekdopje weer op het knietje plaatste ging de achterklep meteen open
De ANWB lag dubbel en was meteen een ervaring rijker en tikte de zoveelste pot achterover.
Gelukkig werd m'n achterruit bespaard, de ruitspecialist plaatste de ruit van het tussenschot weer terug op z'n plaats.
:nouwatkostdat Dit geintje kost maar liefst 274,00 euries en mogelijk komt er nog een toeslag overheen voor de zondag.
Maar ach, wat is geld in verhouding tot een mensenleven, als er een kind of huisdier in had gezeten dan had ik die ruit meteen ingeslagen. Een pluim voor de ANWB en de ruitspecialist, zei hebben keurig en vriendelijk geholpen.
Ook de VW stond al bijna naast ons, want we bleken mobiliteitsservice te hebben, maar de ANWB was eerder ter plaatse.
Misschien is de werking van het slot iets voor tips en truc's voor de T5
Groeten,
Luuk
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
zitten toch elec sloten op!!!!!! een druk op de knop!!!!!!!!!!
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
Die gaat het vast goed doen op verjaardagen en feestjes
Ik heb hetzelfde ooit meegemaakt toen ik de ford transit nog had.
Een klant (ja echt waar) was achter in m,n bus gekropen en had de klep dicht gedaan.
Hij heeft er een uur in gezeten voordat ik weer bij de auto kwam.
Ik heb nooit antwoord gehad waarom hij er in was gekropen en de klep dicht had gedaan.
Maare ik heb ook ooit gebruik moeten maken van mobiliteitsgarantie en toen kwam de WW , dus ookal ben je geen lid heb je hier geen kosten aan.
Maar valt dit soort "geintjes" wel onder mobiliteitsgarantie?
Ik heb hetzelfde ooit meegemaakt toen ik de ford transit nog had.
Een klant (ja echt waar) was achter in m,n bus gekropen en had de klep dicht gedaan.
Hij heeft er een uur in gezeten voordat ik weer bij de auto kwam.
Ik heb nooit antwoord gehad waarom hij er in was gekropen en de klep dicht had gedaan.
Maare ik heb ook ooit gebruik moeten maken van mobiliteitsgarantie en toen kwam de WW , dus ookal ben je geen lid heb je hier geen kosten aan.
Maar valt dit soort "geintjes" wel onder mobiliteitsgarantie?
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
Ik heb af fabriek een binnenontsluiting besteld,nog geen minuut spijt gehad.
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
maar ik begrijp dat je tussen ruitje er heel uit gekomen is en er daarna weer in geplakt is? En dat kost je minimaal 274 euro? Dat vind ik nogal wat. Of is er een nieuwe voor besteld en later vervangen?
T4 2.5TDI 88pk 1999
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
Heb ik ook gehad,slot stuk.Ruitje terugzetten was gratis bij carglass.
Harry
Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
Dat is slim van je, omdat af fabriek mee te bestellen, misschien is het een optie om dit alsnog zelf in te bouwen?Henk250 schreef:Ik heb af fabriek een binnenontsluiting besteld,nog geen minuut spijt gehad.
Groeten,
Luuk
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
Dat is inderdaad heel erg veel geld, het zelfde ruitje is terug geplaatst met een beetje nieuwe kit.hendrikus schreef:maar ik begrijp dat je tussen ruitje er heel uit gekomen is en er daarna weer in geplakt is? En dat kost je minimaal 274 euro? Dat vind ik nogal wat. Of is er een nieuwe voor besteld en later vervangen?
Maar de persoon in kwestie heeft dit echter niet met opzet gedaan en gaat de kosten claimen bij z'n verzekering.
Dus uiteindelijk zal het allemaal wel meevallen met de kosten.
Groeten,
Luuk
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
kan je wel vertellen dat het verzekeringsverhaal niet opgaat.
Als je ruit niet zodanig kapot is dat hij vervangen moet worden, betaalt je verzekeraar dit soort grappen echt niet uit. Die gaan niet betalen omdat dit gewoon een kwestie is van ''nalatigheid'' van je voertuig. En 274 euro zonder zondag toeslag. Dan mag je rekenen op een kleine 400 met toeslag en geen verzekeraar die zo'n achterlijk hoog bedrag uitkeert.
Een tube kit met benodigheden kost ongeveer 20 euro en dan nog ff het werk wat je er van hebt. Zodoende schrok ik van het bedrag dat er werd gerekend. En ik had hem er niet op een zondag weer in laten plakken, dat had ik wel gewoon een keer door de week laten doen. Scheelt je een bak geld.
Als je ruit niet zodanig kapot is dat hij vervangen moet worden, betaalt je verzekeraar dit soort grappen echt niet uit. Die gaan niet betalen omdat dit gewoon een kwestie is van ''nalatigheid'' van je voertuig. En 274 euro zonder zondag toeslag. Dan mag je rekenen op een kleine 400 met toeslag en geen verzekeraar die zo'n achterlijk hoog bedrag uitkeert.
Een tube kit met benodigheden kost ongeveer 20 euro en dan nog ff het werk wat je er van hebt. Zodoende schrok ik van het bedrag dat er werd gerekend. En ik had hem er niet op een zondag weer in laten plakken, dat had ik wel gewoon een keer door de week laten doen. Scheelt je een bak geld.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
Ach ja een hoop geld, maar boter bij de vis dus die rekening wordt gewoon betaald.hendrikus schreef:kan je wel vertellen dat het verzekeringsverhaal niet opgaat.
Als je ruit niet zodanig kapot is dat hij vervangen moet worden, betaalt je verzekeraar dit soort grappen echt niet uit. Die gaan niet betalen omdat dit gewoon een kwestie is van ''nalatigheid'' van je voertuig. En 274 euro zonder zondag toeslag. Dan mag je rekenen op een kleine 400 met toeslag en geen verzekeraar die zo'n achterlijk hoog bedrag uitkeert.
Een tube kit met benodigheden kost ongeveer 20 euro en dan nog ff het werk wat je er van hebt. Zodoende schrok ik van het bedrag dat er werd gerekend. En ik had hem er niet op een zondag weer in laten plakken, dat had ik wel gewoon een keer door de week laten doen. Scheelt je een bak geld.
Tenslotte komt de factuur voor rekening van degene die achterin zat,
en deze stuurt hem door naar z'n aansprakelijkheidsverzekering
Maar laat ik eerlijk wezen, als ik buiten de reguliere tijden gebeld wordt voor een of ander klusje,
dan is die rekening ook fors aan de hoge kant.
Zo nu en dan belt er zo'n grapjas voor een ' ik zit in de zeik ' klusje,
zolang ze betalen laat ik nooit iemand barsten.
Het blijft trouwens bij die 274,00 euro , er komt geen toeslag overheen.
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
Volgende keer gewoon de sleutel pakken even de auto in de schaduw parkeren, wat drinken naar binnen en een bak spruiten en maandag is er weer een dag...... Lekker met je boot gaan varen, en zorgen dat je niet in het zelfde schuitje terecht komt
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
Ik heb een T5 LWB 4motion die we op vakantie willen gaan gebruiken om in te gaan slapen. Helaas heb ik die sluiting van binnenuit niet af fabriek laten inbouwen. Weet iemand of en hoe je dat zelf achteraf nog kunt doen?
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
Je hebtkvv schreef:Ik heb een T5 LWB 4motion die we op vakantie willen gaan gebruiken om in te gaan slapen. Helaas heb ik die sluiting van binnenuit niet af fabriek laten inbouwen. Weet iemand of en hoe je dat zelf achteraf nog kunt doen?
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
Kun je mij ook een mailtje sturenLisboa schreef:Je hebtkvv schreef:Ik heb een T5 LWB 4motion die we op vakantie willen gaan gebruiken om in te gaan slapen. Helaas heb ik die sluiting van binnenuit niet af fabriek laten inbouwen. Weet iemand of en hoe je dat zelf achteraf nog kunt doen?
Ik heb ook dit probleem.
bvd Jack
Re: Opgesloten in de laadruimte van T5
Mijn vader heeft ook een uur opgesloten gezeten in de laadruimte. Via een kleine opening bij de achterbank heeft hij een stanlymes gekregen. Daarmee heeft hij in de bekleding van de deur bij het slot een gat gesneden. Daarna was het eenvoudig om het "knietje"weer op het kogeltje te plaatsen.
Ik vind het wel een tegenvaller van zo'n superbus dat er geen standaard opener van binnenuit in zit.
Loesje
Ik vind het wel een tegenvaller van zo'n superbus dat er geen standaard opener van binnenuit in zit.
Loesje