Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoofdsteunen California T5

vragen over de T5
Plaats reactie
fransporter
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:51

Hoofdsteunen California T5

Bericht door fransporter »

Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik een California T5. Hier kunnen de hoofdsteunen van de achterbank omgeklapt worden als je er een bed van maakt, klinkt goed, maar nu wil bij mij een van de hoofdsteunen niet meer terugdraaien. Als ik het probeeer voel ik zo veel weerstand dat ik bang ben iets te beschadigen als ik meer kracht zet. Heeft iemand een tip?
Vast bedankt
Frans
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Hoofdsteunen California T5

Bericht door matje86 »

ik zou ff :mail naar camper pon amerfoort sturen voor info , die hebben ervaring
:T54LIFE
ik heb er nog geen ervaring mee :T44EVER
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: Hoofdsteunen California T5

Bericht door Gerard 136 »

De hoofdsteunen worden door een pal met veer, die in een uitholling valt, op hun plaats gehouden.
Bij jou is er een braam ontstaan in de uitholling, waardoor hij blijft haken. Met een vijltje is dit simpel te verhelpen, maar dan moet de achterbank bekleding er even af.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
fransporter
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:51

Re: Hoofdsteunen California T5

Bericht door fransporter »

Dank je wel Gerard.
Ik heb de achterkant van de bank al eens half los gehad en gezien dat je die gewoon aan kan drukken. Ik neem aan dat ik de achterkant gewoon voorzichtig los moet trekken. Klopt dat?
groet Frans
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: Hoofdsteunen California T5

Bericht door Gerard 136 »

Jawel, maar pas op, er zitten ook twee schroeven onder de kapjes van de gordelgeleiding links- en rechtsboven.
Die kapjes worden er dus eerst afgehaald. En in het midden (achter de rugtas als je niet een nieuw type hebt) zitten ook wat plastic sreidpluggen (binnendeel eruit draaien en de spreidplug eruit trekken).
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
fransporter
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:51

Re: Hoofdsteunen California T5

Bericht door fransporter »

Dank voor de tipsallemaal. Ik heb Volkswagen Camper Centrum ook nog maar even gebeld en daar kennen ze het probleem (inderdaad een braam). Ze gaven advies om de hoofdsteun terug te klappen "door de braam heen" . Zo gezegd, zo gedaan, kost wel wat kracht en ik moet zeggen dat de steun het weer doet, maar nog niet echt soepel loopt. Zal nog eens kijken of daar wat aan te doen is.
Plaats reactie