Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hij is besteld...
Hij is besteld...
Hallo Allemaal,
Mede dankzij alle informatie die ik heb kunnen vinden op deze website en de mooie foto's van jullie transporters in de gallerij heb ik vandaag mijn nieuwe transporter besteld.
Ik rij nu nog in een Caddy uit 2005, met helaas een hoop problemen, de volkswagen "spirit" was even weg, maar na het lezen van al jullie positieve reactie's over de transporter ga ik het toch nog een keer proberen met VW.
Als alles meezit wordt de auto i.i.g. voor Volkel in de wolken geleverd, dus daar probeer ik dan zeker naartoe te gaan.
Ik hoor jullie denken...wat heb je dan besteld.. ..
Transporter Trendline Off-road grey, 174 PK TDI 4-motion
- 60 pakket elektrisch & leer
- Lichtmetaal 17"
- Sidebars, glaslookpanelen, multivan lampen
- Airco, parkeerhulp, trekhaak, 2e accu, achterdeuren & betimmering
Zodra er foto's zijn dan stuur ik ze natuurlijk in, en als ik vragen heb dan vuur ik ze wel af op jullie
grtz!
Mede dankzij alle informatie die ik heb kunnen vinden op deze website en de mooie foto's van jullie transporters in de gallerij heb ik vandaag mijn nieuwe transporter besteld.
Ik rij nu nog in een Caddy uit 2005, met helaas een hoop problemen, de volkswagen "spirit" was even weg, maar na het lezen van al jullie positieve reactie's over de transporter ga ik het toch nog een keer proberen met VW.
Als alles meezit wordt de auto i.i.g. voor Volkel in de wolken geleverd, dus daar probeer ik dan zeker naartoe te gaan.
Ik hoor jullie denken...wat heb je dan besteld.. ..
Transporter Trendline Off-road grey, 174 PK TDI 4-motion
- 60 pakket elektrisch & leer
- Lichtmetaal 17"
- Sidebars, glaslookpanelen, multivan lampen
- Airco, parkeerhulp, trekhaak, 2e accu, achterdeuren & betimmering
Zodra er foto's zijn dan stuur ik ze natuurlijk in, en als ik vragen heb dan vuur ik ze wel af op jullie
grtz!
To peterT5: Bedankt voor je reactie, mooie kleur inderdaad! haha, en inderdaad..dat wachten he, het liefst had ik hem morgen al, maarja...zo blijft het wel ff spannend!
To Pim328: Die reactie krijg ik vaker 'een caddy met problemen?, bij ons zijn er nooit problemen mee'
Een kleine opsomming :
5000 tot 10.000 km:
* Botte kortsluiting in de kabelboom (gerepareerd)
* Comfortmodule/pc, deuren gingen niet meer op slot (na 1x 1 dag en 1x 3 dagen zoeken compleet vervangen)
10.000 tot 35.000 km:
* Laklaag op de motorkap liet compleet los (overgespoten)
* Accu begint kuren te vertonen na testen bij dealer conclusie niets aan de hand
35.000 tot 46.000 km:
* Koppelingsplaten en drukgroep vroegtijdig versleten bij 35.000 km (compleet vervangen)
46.000 km
* Accu verliest nu dusdandig capaciteit dat deze binnen 8 uur te leeg was om van te starten (bij het 3e voorval compleet vervangen)
* Stabilisatierubbers achter kraakte/versleten (compleet vervangen)
* Remvoering achter liep aan (gerepareerd)
47.000 - 48.000 km
* Stilgestaan op de Blaak in Rotterdam, na afslepen en reparatie bij een VW dealer lag dit aan het brandstofrelais = vervangen
* 12 dagen na de Blaak weer stil, dit keer dicht bij huis, afgesleept naar een nevenvestiging van de eigen dealer, na 3 dagen zoeken voedingspanningrelais tbv. brandstofpomp (o.i.d.) vervangen
* 3 UUR!! later weer stil, auto nu een week weg (Dit is het moment dat ik de auto niet meer terug hoefde zeg maar...), uiteindelijk de stuurelektronica tbv. de brandstofpomp vervangen.
* Bij het ophalen van de auto start deze niet meer, accu kapot door het vele starten ivm. problemen, weer een nieuwe accu erin.
Nu, maand later (staat nu om en nabij de 53.000 km) geen problemen meer gehad, maar uiteindelijk is er wel veel te veel ergenis en tijd in gaan zitten.
De betrouwbaarheid was ver te zoeken, en na een hoop trekken en duwen met de dealer en PON heb ik nu een mooi voorstel waarin de Caddy ingeruild wordt, PON een stukje 'problemen' vergoed en een nette korting krijg op de nieuwe transporter.
Maar in eerste instantie mocht het van mij net zo lief een MB zijn..en dat maakte de onderhandelingen ook wat makkelijker, zeker gezien het zakelijk gebruik en het potentieel want mijn firma nog biedt op het gebied van bedrijfsauto's en aanschaffen.
Grtz
To Pim328: Die reactie krijg ik vaker 'een caddy met problemen?, bij ons zijn er nooit problemen mee'
Een kleine opsomming :
5000 tot 10.000 km:
* Botte kortsluiting in de kabelboom (gerepareerd)
* Comfortmodule/pc, deuren gingen niet meer op slot (na 1x 1 dag en 1x 3 dagen zoeken compleet vervangen)
10.000 tot 35.000 km:
* Laklaag op de motorkap liet compleet los (overgespoten)
* Accu begint kuren te vertonen na testen bij dealer conclusie niets aan de hand
35.000 tot 46.000 km:
* Koppelingsplaten en drukgroep vroegtijdig versleten bij 35.000 km (compleet vervangen)
46.000 km
* Accu verliest nu dusdandig capaciteit dat deze binnen 8 uur te leeg was om van te starten (bij het 3e voorval compleet vervangen)
* Stabilisatierubbers achter kraakte/versleten (compleet vervangen)
* Remvoering achter liep aan (gerepareerd)
47.000 - 48.000 km
* Stilgestaan op de Blaak in Rotterdam, na afslepen en reparatie bij een VW dealer lag dit aan het brandstofrelais = vervangen
* 12 dagen na de Blaak weer stil, dit keer dicht bij huis, afgesleept naar een nevenvestiging van de eigen dealer, na 3 dagen zoeken voedingspanningrelais tbv. brandstofpomp (o.i.d.) vervangen
* 3 UUR!! later weer stil, auto nu een week weg (Dit is het moment dat ik de auto niet meer terug hoefde zeg maar...), uiteindelijk de stuurelektronica tbv. de brandstofpomp vervangen.
* Bij het ophalen van de auto start deze niet meer, accu kapot door het vele starten ivm. problemen, weer een nieuwe accu erin.
Nu, maand later (staat nu om en nabij de 53.000 km) geen problemen meer gehad, maar uiteindelijk is er wel veel te veel ergenis en tijd in gaan zitten.
De betrouwbaarheid was ver te zoeken, en na een hoop trekken en duwen met de dealer en PON heb ik nu een mooi voorstel waarin de Caddy ingeruild wordt, PON een stukje 'problemen' vergoed en een nette korting krijg op de nieuwe transporter.
Maar in eerste instantie mocht het van mij net zo lief een MB zijn..en dat maakte de onderhandelingen ook wat makkelijker, zeker gezien het zakelijk gebruik en het potentieel want mijn firma nog biedt op het gebied van bedrijfsauto's en aanschaffen.
Grtz
- Evert-Jan (T5 180)
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
- Locatie: Gelderland
ik ben ook in blijde verwachting, volgende week rolt de bus van de lopende band en een goeie 3 weken later zou ie mijn oprit moeten sieren en hopelijk een brede grijns op mijn gezicht toveren...
bestelwagen 2.5 - 130pk, met airco, comfortstoelen, zetelverwarming donkere ramen achter, deuren ipv grote klapdeur... kortom prullaria genoeg voor mij
nog geen idee welke radio ik er ga in toveren iemand een suggestie want ik wil toch wat herrie om m'n oren...
pre radio heb ik genomen omwille van de dan aanwezig zijnde bekabeling
thanks
bestelwagen 2.5 - 130pk, met airco, comfortstoelen, zetelverwarming donkere ramen achter, deuren ipv grote klapdeur... kortom prullaria genoeg voor mij
nog geen idee welke radio ik er ga in toveren iemand een suggestie want ik wil toch wat herrie om m'n oren...
pre radio heb ik genomen omwille van de dan aanwezig zijnde bekabeling
thanks
Bedankt voor jullie reactie's...hoop dat het inderdaad T54Life wordt...
To Danny: Wanneer heb jij je T5 besteld? Want zelfs bij de dealer durft niemand echt een levertijd te noemen
To peter T5: Heb jij nog wat foto's van je T5, ik ben vooral benieuwd naar je voorspoiler, de dealer heeft mij daar nog niet echt in kunnen helpen en ik moet hem even overtuigen dat het echt bestaat geloof ik.
grtz!
To Danny: Wanneer heb jij je T5 besteld? Want zelfs bij de dealer durft niemand echt een levertijd te noemen
To peter T5: Heb jij nog wat foto's van je T5, ik ben vooral benieuwd naar je voorspoiler, de dealer heeft mij daar nog niet echt in kunnen helpen en ik moet hem even overtuigen dat het echt bestaat geloof ik.
grtz!