Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stadslicht werkt niet ??

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Stadslicht werkt niet ??

Bericht door Schildertje »

Beetje vaag probleem, mijn stadslichten werken niet op de een of andere manier. Heb er vanmiddag nieuwe lampjes (H1) ingezet maar ze willen niet werken ! Ik heb alle zekeringen nagelopen die volgens de handleiding bij de verlichting horen en die zijn allemaal prima. Nu zag ik alleen dat positie 16 in de bovenste zekeringhouder ook bij de verlichting hoort, echter deze is bij mij niet bezet. Iemand een idee of oplossing ??
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Stadslicht werkt niet ??

Bericht door vaniac »

Je zou de lichtschakelaar kunnen controleren. Als de bedrading vóór de schakelaar wel spanning heeft en na de schakelaar niet, dan ligt het aan de schakelaar. Verder is ook de schakelaar van de richtingaanwijzers onderdeel van deze schakeling vanwege de parkeerlichtfunctie. Ook hier kan een storing zijn opgetreden.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Stadslicht werkt niet ??

Bericht door Schildertje »

Oke, dus schakelaar demonteren, doormeten op 0-stand en vervolgens op stadslichtstand. Bedoel je dat ?
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Stadslicht werkt niet ??

Bericht door sep »

zijn het led stadslichtjes ? ,want als je de steekfitting omdraaid ,dan doen ze het ineens wel ....anders idd storing schakelaar of zekering .

mvg sep
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Stadslicht werkt niet ??

Bericht door Schildertje »

Philips Blue Vision zit er in, geldt het daar ook voor ? Is trouwens vreselijk kl*tewerk om ze te verwisselen :ie
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Stadslicht werkt niet ??

Bericht door Wim T4 935 »

H1 lampen in stadslicht ???? Dat zijn normaliter toch halogeen lampen voor mistlampen e.d.?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Plaats reactie