Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Scootmobiel meeneemvoorzieningen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door Wim T4 935 »

Ook ik mag mij gaan verplaatsen met behulp van een scootmobiel. Uiteraard wil ik deze t.z.t ook gaan menemen in mijn T4 DC LWB.

Ik heb de onderwerpen hierover in T4 tips en trucks bekeken maar zou graag e.e.a. eens in het echt bekijken. Zijn er mogelijkheden hiertoe in de regio Den Haag danwel komende zondag in Volkel?

Bij voorbaat dank.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door Die Bruine »

Hoi Wim,

Ik heb een aangepaste vloer voor bevestiging van een rolstoel, niet dat je daar wat aan hebt. Maar wel wat aan het platform dat er gemonteerd zit. Ze zijn nieuw vrij prijzig, vanaf € 800,- tot € 2000,-. Maar op Marktplaats kom je regelmatig platformen vanaf € 200,- tegen. Je klapt het uit, rijdt naar binnen en klapt het weer in. Op Volkel kun je het zien.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door marcel 415 »

hallo .
harry t5 191 geloof ik, is op volkel ,die heeft filmpje gemaakt van zijn vloer.met scootmobiel oprijplank.die kan het je wel laten zien.

gr marcel
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door Rico »

Hi!

Ik vervoer in m'n T4 (korte wielbasis) de scootmobiel van m'n vrouw. Het is al haar derde scootmobiel, en de nieuwe is een stuk langer dan de vorige twee, waardoor ik niet meer de aanhaakpunten in de hoeken van de laadruimte kon gebruiken om de scootmobiel met sjorbanden vast te zetten. Ik heb afgelopen zaterdag bij Kerlan (http://www.kerlan.nl) vastzetrails gekocht die ik inmiddels ook al op de laadvloer heb gemonteerd. De man van Kerlan gaat ook nog even een prijsje maken voor op maat gemaakte sjorbanden. Misschien een optie om hem even te bellen/mailen.

Verder gebruik ik zelfgemaakte oprijplaten van staal (traanplaat) van 1,5 meter lang, 11 cm breed en de plaat is omgezet met flenzen van 5 cm hoog. Je kunt ze gewoon op de bumper leggen en de scootmobiel op eigen kracht naar binnen rijden. Als je wilt kan ik er wel wat foto's van maken. Ik heb Kerlan ook gevraagd wat het kost om exact dezelfde oprijplaten in aluminium te maken. Dat zou meer als de helft in het gewicht moeten schelen. Het voordeel van de oprijplaten die ik nu heb is dat je ze onder de scootmobiel kunt schuiven. Je zit dus niet te klieren met een losse plaat die je ergens kwijt moet of met een oprijplatform die de hele achterkant blokkeert.

Groet,

Rico
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door Wim T4 935 »

Rico, de :mail is onderweg.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door Rico »

Hi Wim,

Heb je m'n foto's ontvangen?

groet,

Rico
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door koos 890 »

Wim , moet jij niet eens met de gemeente gaan praten over het aanpassen van je auto ( WVG ) misschien lukt dat want het is een kostbare aangeleegenheid (die je overig met liefde doe ).
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door Rico »

Hetzelfde idee hadden wij jaren geleden ook. Dus oprijplateau of oprijplaten aangevraagd bij de WVG. Resultaat: afgewezen aangezien de scootmobiel is voor middellange afstanden voor sociale kontakten. Langere afstanden doe je maar met de auto en de handbewogen rolstoel. M.a.w., zoek het maar uit. Vandaar dat we zelf oplossingen gezocht hebben. De vastzetrails met de sjorbanden, niet via een aanpassingsbedrijf (da's veel te duur), waren ordegrootte 120 euri of zo. De oprijplaten zijn op m'n toenmalige werk gemaakt, kosten een doosje sigaren. Wil nu alleen nog een keer de oprijgoten in aluminium na laten maken.
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door koos 890 »

En die lui van het WVG houden duizende euro's over elk jaar . Maar ik denk dat het ook aan de gemeente ligt . In Uitgeest konden we lezen en schrijven met de man van het WVG . Alles waar we om vroegen kregen we mits redelijk. Als je iets gaat aanvragen altijd in het begin van het jaar doen dan hebben ze nog geld , aan het eind worden ze wat zuiniger.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
peter1104
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 mar 2008, 17:00
Locatie: prov. Zeeland

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door peter1104 »

Wij hebben een aluminium plaat voor de scootmobiel van mijn vrouw in de bus te zetten, weegt relatief weinig.
Ik moet alleen nog iets verzinnen om de plaat in de bus vast te zetten tijdens het rijden

Afbeelding

Afbeelding

mvg
Peter
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door harry t5 191 »

Om geen losse oprij plank of goot te hebben, heb ik dus een dubbele bodem,waar dus de oprijplank tussen geschoven wordt.
Kijk maar eens bij Tips en Trucs, bij oprijplank scootmobiel.Staat ook een filmpje bij! :knipoog

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
rob80
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 aug 2007, 17:20
Locatie: Maasland
Contacteer:

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door rob80 »

"Wim , moet jij niet eens met de gemeente gaan praten over het aanpassen van je auto ( WVG ) misschien lukt dat want het is een kostbare aangeleegenheid (die je overig met liefde doe )."

Voor aanpassingen mag een auto toch niet ouder dan 3 jaar zijn en minder dan 40.000 op de teller hebben?
Offroad, of the road
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door Wim T4 935 »

Rico schreef:Hi Wim,

Heb je m'n foto's ontvangen?

groet,

Rico
Jij hebt :mail
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door Wim T4 935 »

koos 890 schreef:Wim , moet jij niet eens met de gemeente gaan praten over het aanpassen van je auto ( WVG ) misschien lukt dat want het is een kostbare aangeleegenheid (die je overig met liefde doe ).
rob80 schreef:"Wim , moet jij niet eens met de gemeente gaan praten over het aanpassen van je auto ( WVG ) misschien lukt dat want het is een kostbare aangeleegenheid (die je overig met liefde doe )."

Voor aanpassingen mag een auto toch niet ouder dan 3 jaar zijn en minder dan 40.000 op de teller hebben?
Heren, bedankt voor de suggestie. IK heb dat aangesneden maar krijg een antwoord wat vergelijkbaar is met dat van Rico. Ik heb al bijna op mijn knieen gemoeten voor accu's van 80 Amp ipv 56 Amp. Dit ondanks het zeer dringende advies van de door de gemeente aangewezen leverancier.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
mario tuk
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2008, 17:40
Locatie: ouddorp zh

Re: Scootmobiel meeneemvoorzieningen

Bericht door mario tuk »

ik woon in ouddorp en heb een aanpassing gemaakt in de vorm van een dubbele bodem heel simpel makkelijk zelf te maken.
kom eens kijken als je in de buurt bent, wel even bellen..06 14391359 mario
Plaats reactie