Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verlengde garantie op een dealer occasion

vragen over de T5
Plaats reactie
g-motion
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2008, 19:10

verlengde garantie op een dealer occasion

Bericht door g-motion »

Hallo, ik heb in december 2007 een t5 uit juli 2006 gekocht, netjes bij een vw dealer.
vandaag heb ik een einde fabrieksgarantie laten uitvoeren met een goede uitkomst.
door dat ik was ingelicht door mijn dealer destijds over een verlengde garantie na 2 jaar
heb ik vandaag dit ook geprobeerd om af te sluiten.
maar het blijkt dat ik (2de koper) geen recht heb op een verlengde garantie.
dit kan alleen maar door de 1st eigenaar worden afgesloten.( de welbekende kleine lettertjes).
wanneer de t5 nou 2+ (jaar) was geweest met een verlengde garantie door de 1st eigenaar afgesloten
kan die wel worden overgenomen, vreemd vreem vreemd....
tot nu toe ben ik teleur gesteld in de verkoper destijd en heb hem ook hier over gesproken.
heeft iemand hier ook ervaring mee??
of kan iemand hier meer informatie over geven???

alvast bedankt g-motion
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: verlengde garantie op een dealer occasion

Bericht door InfoMuis »

Ik heb het ook geprobeerd, maar die 2 extra jaren kun je alleen als eerste koper bijkopen. Raar
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: verlengde garantie op een dealer occasion

Bericht door Wim T4 935 »

g-motion schreef:Hallo, ik heb in december 2007 een t5 uit juli 2006 gekocht, netjes bij een vw dealer.

tot nu toe ben ik teleur gesteld in de verkoper destijd en heb hem ook hier over gesproken.
Als een verkoper van een dealer iets aanbiedt zal hij dat moeten waarmaken. De dealer kan jouw die garantie leveren, ook zonder de backup van Pon. Gewoon de verkoper houden aan de door hem gedane toezegging en doordat hij die in functie bij zijn baas heeft gedaan dient die baas een en ander ook gestand te doen.

En bij aanhoudende onwil gewoon je rechtsbijstandsverzekeraar erop zetten.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: verlengde garantie op een dealer occasion

Bericht door Kobus »

Ik weet het niet voor de volle 100% zeker maar ik dacht dat de verlengde garantie bij een externe verzekeraar (dus dat heeft niets met Pon te maken) werd ondergebracht.
Vreemd dat een auto waarop extra garantie is gekocht dan wel tijdens die garantieperiode van eigenaar naar eigenaar mag gaan zonder dat dit de garantie vermindert. De garantie rust dan blijkbaar soms op de auto, soms op de eigenaar.
Ik zou ook mijn rechtsbijstaand raadplegen om e.e.a. uit te zoeken.
stop the rat race
Louis
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:38

Re: verlengde garantie op een dealer occasion

Bericht door Louis »

Ten eerste is "verlengde garantie" geen garantie zoals de "fabrieksgarantie".
Het is een "voorziening", de betaalde premies door de klanten worden door de dealers afgedragen aan en beheerd door de importeur.

"Verlengde garantie" op een nieuwe Volkswagen kan alleen worden verleend aan de 1e eigenaar van die auto.
"Verlengde garantie" kan ook op een voorkeurselecie auto worden aangevraagd, dan ben je dus geen 1e eigenaar.

Daarom attendeerd de importeur zijn dealers erop om "occassions" die nog binnen de fabrieksgarantie vallen, aan te melden voor Voorkeurselectie, zodat de koper automatisch 1 jaar "voorkeurselectiegarantie" heeft. De koper sluit en ondertekend hiervoor het voorkeurselectiecontract en deze kan na 1 jaar worden verlengd. De koper krijgt automatisch een "Garantiepas" toegestuurd. Heb je zo'n garantiepas niet, dan is er dus geen sprake van voorkeurselectie en kan er ook geen verlengde garantie worden aangevraagd. Dan was de auto dus een "normale dealer occassion".


Let op!!

Voorwaarde voor "verlengde garantie" is wel dat de auto bij een erkende Volkswagen Servicepartner in onderhoud is en blijft, anders vervalt de "verlengde garantie".
g-motion
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2008, 19:10

Re: verlengde garantie op een dealer occasion

Bericht door g-motion »

bedankt voor jullie reactie's
heb een klachten brief geschreven en wacht het netjes af.
wie weet valt er nog iets te regelen.
verkoper heeft destijd gezegt dat ik het wel kon afsluiten dus dit is nalatigheid van de verkoper.
g- motion
Plaats reactie