Als je een remklauw plaatst met een grotere diameter zuiger (totale zuiger oppervlak) dan zul jer ook meer olie naar die klauw moeten pompen om de zelfde beweging te bereiken.
Omdat je achterremmen niet wijzigen krijg je dus dat die al druk hebben terwijl je voor nog druk meot opbouwen...
je kunt niet zomaar zonder verdere aanpassingen andere (grotere) klauwen plaatsen, daar moet veel meer voor aangepast worden!
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Klopt niet:
De voorste zuiger hebben meer volume nodig omdat de klauwen (en dus het remoppervlak) groter zijn. Indien de uitgeoefende druk per cm2 gelijk blijft (net zo hard remmen als voorheen) zal de voorrem harder remmen (meer oppervlak waarover de druk staat = meer druk cq remkracht) terwijl de achterremmen met de oude remkracht blijven remmen.
Wel zal het pedaal een groter slag moeten maken om al die remvloeistof naar grotere voorrem te krijgen.
De capaciteit van de hoofdremcylinder (die bij het rempedaal) is dus bepalend of het nog gaat.