Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

irritante resonantie

vragen over de T5
Plaats reactie
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

irritante resonantie

Bericht door vaniac »

Ik heb al lange tijd een irritante resonantie onder het dashboard gehad, bij toerentallen tussen 1200 en 2000 omwentelingen per minuut. Ik wist ook al die tijd wat de oorzaak was. Vandaag heb ik het probleem vooralsnog opgelost. De resonanties werden veroorzaakt door het trillen van de waterleidingen van de verwarming. Door middel van tiewraps en isolatieschuimplastic heb ik de leidingen vastgelegd. Nu heb ik weer rust :jumpklap :jumpklap :jumpklap
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: irritante resonantie

Bericht door Kobus »

Niks zo irritant als rammeltjes. Bij mij rammelt er iets onder de bekleding van de rechtse B-stijl. Het is de ene keer wat meer dan de andere keer en soms lijkt het zelfs weg. Ik word er helemaal flauw van; als ik de boel loshaal kan ik echt niks vinden...
stop the rat race
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: irritante resonantie

Bericht door Gerard 136 »

Heb je geprobeerd de hoogteverstelling van je gordel te verstellen? Als dat invloed heeft kun je gerichter zoeken...
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: irritante resonantie

Bericht door Babson »

In mijn T5 had ik ook irritante rammel, die in niet kon vinden. Gek werd ik ervan.
Het kwam ergens onder de dashboord en alleen boven 100 km/h.

Op een dag zag ik dat de afdekplaat in de motor ruimte aan 1 kant ingesleten was.
De plaat trillde bij hoge snelheden tegen de motorkap.
Heb vroeger naar de serie "McGiver" gekeken en pakte meteen stukje Ducktape om de plaat af te plaken.

Wat een rust!

Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
Plaats reactie