Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koeling laadcabine

vragen over de T5
Plaats reactie
Herman251
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:26

Koeling laadcabine

Bericht door Herman251 »

In mijn T5 met dubbele cabine heb ik in het laadgedeelte een koeling laten plaatsen voor mijn honden. Ben niet echt tevreden over het resultaat. Dat ding blaast alleen lucht van buiten naar binnen en maakt een vreselijke herrie. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij aan een goed adres helpen.
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Re: Koeling laadcabine

Bericht door azzie »

wat bedoel je precies met koeling ? ik heb het ook gevraagd om me airco door te laten lopen naar me laadruimte maar dat ging niet bij dit model 60 ed. dubbele cabine wegens dat er een knop niet op kon vraag me niet meer precies wat .
Afbeelding
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Koeling laadcabine

Bericht door Guus NLB »

Ik heb een T5 Highline. Toen ik bij warm weer eens een plasje water vóór EN achter onder de auto ontdekte, bleek ook achter in laadruimte de ingeblazen lucht ijskoud te zijn. Er bleek ook een verdamper (dit is de warmtewisselaar waar de lucht in wordt afgekoeld) rechtsachterin achter de bekleding te zitten.
Heb ik er nooit apart bijbesteld. Kennelijk standaard bij een HighLine (=Caravelle).
Je zou je auto er mee kunnen uitbreiden maar dit zal wel vreselijk duur zijn en vermoedelijk zal er dan ook een andere aircopomp op moeten. Dan wordt het helemaal onbetaalbaar !
Herman251
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:26

Re: Koeling laadcabine

Bericht door Herman251 »

De koeling bestaat uit een ventilator in het dak van de laadgedeelte gemonteerd. De airco doortrekken bleek een hele dure variant te zijn.
Op het dashbord zit een schakelaar met twee standen, maar 1 werkt er maar. Volgens mij heeft de garage iets vergeten, maar ben niet technisch genoeg om te weten wat. Volgens mij moet je met zo'n dakventilator ook de warme lucht uit kunnen blazen.
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: Koeling laadcabine

Bericht door InfoMuis »

We zaten met het zelfde. Als oplossing heb ik 2 12 cm ventilatoren tussen de cabine het laadruimte gemaakt. Maar het is nog niet getest bij warm weet. Zal er nog wel foto van neerzetten
Howard
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2008, 15:05
Locatie: Het mooie Twente

Re: Koeling laadcabine

Bericht door Howard »

Ik heb ook een ventilator voor me honden laten monteren .Deze ventilator heeft ook 2 standen buitenlucht naar binnen blazen en binnenlucht afzuigen de snelheid is traploos verstelbaar .
Het werkt redelijk goed , wel krijgt deze ventilator stroom van de 2e accu .
Afbeelding


Met vriendelijke groet
Howard
Plaats reactie