Gisteravond na 2 dagen stilstand, bus starten en niet aanslaan.
Vandaag op onderzoek en blijkt een van de twee 50 amp zekering stuk te zijn.
Daardoor dus geen spanning tijdens voorgloeien op de gloeibougies.
Deze vervangen, en nu komt er ook stroom op de gloeibougies. Maar aanslaan homaar.
Dus de gloeibougies testen stuk voor stuk met een lampie, blijken ze alle vier kaduuk te zijn.
Iemand dit ooit gehad?
Normaal sloeg hij altijd direct aan en dat zonder kwalmen, dus geen aanleiding om te denken dat dit er aan zat te komen.
Zou er nog meer stuk kunnen zijn, waar ik om moet denken zodat de nieuwe straks niet direct weer stuk gaan.
Is redelijk normaal. Als er 2 stuk zijn dan zal die nog wel goed starten, de andere zullen langzaam aan wat minder worden en op een gegeven moment zijn ze echt helemaal kapot.
Gewoon 4 nieuwe erin en dan moet het weer goed komen.
4 nieuwe gloeibougies geplaatst .
Heb verder geen onregelmatigheden kunnen vinden.
Het relais schakelt na een paar minuten af, dus dat is ook goed.
Blijft mij een raadsel waarom de 50 amp zekering kaduuk was.
Nu maar wachten wat er nog komt.
Dat een 50 A zekering kapot gaat is wel goed te verklaren.
Omdat de gloeibougies een startstroom hebben van 4x 20 A is dat al 80 A.
en deze loopt langzaam terug naar ong. 36 A.
Yep met mijn oude T4 1900 D tijdens de wintersport alleen smorgens wou die starten ff wat starthulp in het luchtvilter gespooten en hij liep weer de rest van de dag zo starten.
Toen we thuis waren ff nieuwe gloeibougies er in gezet en alles weer goed.