Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lampje dimlicht

vragen over de T5
Plaats reactie
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

lampje dimlicht

Bericht door InfoMuis »

Rare vraag:
Is er een lampje dat aangeeft dat je dimlicht brand. Bij mij doet hij het in ieder geval niet, nadat ik de lichtschakalaar heb losgehaald.
Als hij wel zou moeten branden heeft iemand een idee over de oorzaak ?

M.v.g.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: lampje dimlicht

Bericht door Kobus »

Is het niet zo dat de verlichting van je schakelaars/tellers/verwarmingsknoppen pas gaat branden zodra je dimlicht inschakelt?
Ik rij zelf met dagrijlicht en de verlichting van de dashboardknoppen/tellers gaat pas aan als ik de verlichtingsknop op dimlicht zet.
stop the rat race
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: lampje dimlicht

Bericht door InfoMuis »

Kobus schreef:Is het niet zo dat de verlichting van je schakelaars/tellers/verwarmingsknoppen pas gaat branden zodra je dimlicht inschakelt?
Ik rij zelf met dagrijlicht en de verlichting van de dashboardknoppen/tellers gaat pas aan als ik de verlichtingsknop op dimlicht zet.
Dat klopt, alleen vroeg ik me af, of er ook een controle lampje zit die aangeeft dat je dimlicht aan is.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: lampje dimlicht

Bericht door Kobus »

Ik heb nog even gekeken maar ik kan geen apart lampje voor dimlicht vinden, enkel de knoppen- en tellerverlichting geeft aan dat je licht brandt.
stop the rat race
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: lampje dimlicht

Bericht door InfoMuis »

Kobus schreef:Ik heb nog even gekeken maar ik kan geen apart lampje voor dimlicht vinden, enkel de knoppen- en tellerverlichting geeft aan dat je licht brandt.
Dank je wel , dan ben ik dus niet gek. Vind het onlogisch, omdat het lampje wel in de teller behuizing zit (zo ver ben ik gegaan) en er ook een ledje achter zit voor de verlichting. Maar blijkbaar wordt die dus niet gebruikt. Dan is er dus ook niets stuk bij mij :gekte . Weer een T5 mysterie opgelost.
Plaats reactie