hallo, ik heb een t5 2.5 diesel uit 2004 die al verschillende keren bij de garage geweest is vvor de startproblemen die ik heb 's morgens ,
het is het probleem bij de allereerste start ,ook na veelvuldig gloeien en of lang wachten . de druk in het systeem is er 's morgens niet en op een of andere manier krijgt hij die dan bij de eerste start ook niet ,als hij eenmaal aangeslagen heeft kan ik de motor uitzetten en direct daarna weer starten ,dan gaat hij goed ;heb verder dan ook helemaal geen problemen ,alleen de allereerste start .ben alleen bang dat het in de winter helemaal pet is ,
vraag :wie kent dit probleem en helpt mij .met vriendelijke groet marcel
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
koude start t5
Re: koude start t5
Ik heb het probleem gelukkig niet maar kan je wel vertellen hoe het moet zijn, althans hoe het bij mij is en wat jij dus ook zou moeten kunnen verwachten:
al draai ik 's morgens na een nacht de sleutel ineens door dus zonder het doven van het lichtje af te wachten, hij loopt onmiddellijk !
al draai ik 's morgens na een nacht de sleutel ineens door dus zonder het doven van het lichtje af te wachten, hij loopt onmiddellijk !
Re: koude start t5
bij mijn college is hetzelfde gebeurd.
De garage heeft het brandstoffilter vervangen en toen deed hij het weer perfect
De garage heeft het brandstoffilter vervangen en toen deed hij het weer perfect
Re: koude start t5
Het lijkt wel of hij niet meteen diesel krijgt,en je eerst wat moet " pompen" zeg maar,als ik het goed
begrijp tenminste.
Als ik het goed begrepen heb zit er een soort van terugslagklepje in de dieselleiding,die verhindert dat de pomp droog komt
te staan.
Mogelijk werkt hij dus niet,of niet goed,en moet je hiier een naar kijken.
Wat ook kan zijn is dat je tank vacuum zuigt,en door het ontstane vacuum,de diesel weer terugzuigt.
Onze vriend Guus weet hier vast meer van.
Overigens,ik gloei ook niet,contact aan en draaien,meteen lopen zeg maar.
Succes.
![fun :T54LIFE](./images/smilies/T54LIFE.gif)
begrijp tenminste.
Als ik het goed begrepen heb zit er een soort van terugslagklepje in de dieselleiding,die verhindert dat de pomp droog komt
te staan.
Mogelijk werkt hij dus niet,of niet goed,en moet je hiier een naar kijken.
Wat ook kan zijn is dat je tank vacuum zuigt,en door het ontstane vacuum,de diesel weer terugzuigt.
Onze vriend Guus weet hier vast meer van.
Overigens,ik gloei ook niet,contact aan en draaien,meteen lopen zeg maar.
Succes.
![fun :T54LIFE](./images/smilies/T54LIFE.gif)
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Re: koude start t5
Oude topic gevonden. Ik heb nu ook het zelfde probleem, 's morgens moet ik lang starten voordat ie aanslaat lijkt net of ie de brandstof moet aanzuigen. Ik hoor de brandstof pomp wel aangaan maar helpt niet. Vandaag bij de dealer geweest maar konden niks vinden. Iemand al een oplossing gevonden?
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: koude start t5
Probeer eens een andere sleutel. Mijn buurman had hetzelfde probleem met een Touran.
Lag ook aan de sleutel. Branstofpomp hoorde je pompen, maar slecht of helemaal niet starten.
Dus zou zeggen probeer het eens.
Lag ook aan de sleutel. Branstofpomp hoorde je pompen, maar slecht of helemaal niet starten.
Dus zou zeggen probeer het eens.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi