Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.4D 2.5TDI

vragen over de T4
Plaats reactie
diezelinjectie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2008, 21:39

2.4D 2.5TDI

Bericht door diezelinjectie »

Mijn motor AAB een 2.4 diezel 57kw bj 92 heeft het volledig gehad , nu heb ik een AJT 2.5 TDI 65kw bj2002 motor die geen km's heeft .


De bedoeling zou zijn om alle stukken van de oude motor over te zetten op het nieuwe blok zodanig ik niet moet knoeien met stuurdozen en tablau.( weg met de turbo en inlaatstuk) Alles lijkt te passen van punten behalve de gaten van de injecteurs. Maar dit kan nog verholpen worden door de ciinderkop te versteken.

De vraag is , is dit haalbaar of zou die motor niet goed draaien
en als de injectoren op dezelfde druk opengaan ( dan moet ik de cilinderkop niet verzetten )
mvg tim
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: 2.4D 2.5TDI

Bericht door bartt4 »

gaat denk ik niet lekker lopen vanwege diverse dingen. Tdi heeft andere compressie dan 2,4 vanwege turbo etc. kan je denk ik beter een goede 2.4 zoeken of je eigen laten reviceren. Of compleet 2.5 tdi met kabelboom bak subframeetc kopen en dat plaatsen heb jeook meer vermogen
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33931
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2.4D 2.5TDI

Bericht door Multivan Generation »

verstuivers zijn compleet anders,
sensoren misschien ook,
motorcomputer maar misschien kun je die uitschakelen,
als je ook een andere brandstofpomp gebruikt.

Als je nu een 2.5 TDI hebt, dan zou ik zeker niet terugbouwen terug naar een 2.4
De 2.5 TDI rijdt gewoon veel prettiger en ook de inwendige koeling daarvan is veel beter.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2.4D 2.5TDI

Bericht door Roger B. (11)61 »

diezelinjectie schreef:Mijn motor AAB een 2.4 diezel 57kw bj 92 heeft het volledig gehad
mvg tim
Hij had er dus een 2,4 D in liggen en wil de 2,5tdi ombouwen naar 2,5D

niet aan beginnen. krijg je nooit fatsoenlijk zonder erg veel geklooi en kosten, dan is ombouw naar tdi betere optie.


de kans dat de kop van een 2,4 op de 2,5 past is zo goed als nihil, dan moeten alle maten en alle gaten (plaats EN functie) exact overeen komen....lijkt me stug
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: 2.4D 2.5TDI

Bericht door bartt4 »

volgens mij gaat kop mischien nog lukken want basis komt uit 2.4 net als eerste td uit de oude 1.9 maar dan nog niet aan beginnen want waarden zijn heel anders dan de tdi motoren.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: 2.4D 2.5TDI

Bericht door Johan191 »

Ik zou zeggen neem eens contact op met PTH Trading in Steenwijk. DIe weten er veel van dit soort ombouw projecten.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: 2.4D 2.5TDI

Bericht door Egbert&Manon »

Onze 91er heeft in 2001 ook een harttransplantatie gekregen.
2.4 eruit en ACV TDI erin
Tevens zijn toen stuur, tellerunit, cruise control en bumpers overgezet.
De vorige eigenaar was hier verantwoordelijk voor en het is niet gedocumenteerd.

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Plaats reactie