Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schokbrekers

vragen over de T4
jaap
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:17
Locatie: Beilen

Re: schokbrekers

Bericht door jaap »

Hallo Mg,
alles wat ik gehoord heb slaat nergens op,dus dat hoef dan ook niet door tegeven, en zelf heb ik er helemaal geen verstand van.

iedereen nog maals bedankt voor de reacties :zwaai
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: schokbrekers

Bericht door Dirk/970 »

Hoi allen,

Ik had er nog niet verder over bericht, nadat ik dezelfde vraag hier had gepost (zie dit draadje) Intussen kan ik berichten dat ik voor Bilstein B6 ben gegaan en intussen zijn ze mee op en neer geweest naar het Zwarte Woud met een afgeladen camper. En het is te zeggen, ze zijn wanzinnig :love ! Ik hou van comfortabel en rustig rijgedrag en ben zeer tevreden met de B6'en :yes
BTW, mijn T4 is niet verlaagd en ga dat ook niet doen, dan komt de trekhaak te laag.

Het zijn met name B6 geworden ipv B4, omdat de originele Sachs dempers in juli goed door de APK zijn gekomen. Als die niet versleten zijn en ik vind ze niet prettig rijden, dan kan ik beter voor stuggere dempers gaan, dacht ik zo :klappen
Laatst gewijzigd door Dirk/970 op 11 sep 2008, 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: schokbrekers

Bericht door Multivan Generation »

Dank je wel voor je reactie Dirk,
heb je nog wat aan mijn artikel gehad over het plaatsen?

Waar heb je ze vandaan die B6-en en belangrijker nog wat heb je er voor betaald?

oja, geniet er van :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: schokbrekers

Bericht door Dirk/970 »

Ha Peter,
Met jou beschrijving :toppie bij de hand ben ik met de vriend van ons overbuurmeisje naar zijn hobbygarage geweest (hij is een dragracefanaat die graag sleutelt aan japanse hot hatches en heeft een indrukwekkende verzameling gereedschap en een brug die geen T4 kan tillen :bonk ) Ik heb hem geholpen met de montage, leve de luchtsleutel!
De dempers heb ik via E-bay van Kohl Autoteile, die waren op dat moment de goedkoopste, 400 euries rondom :ie maar het resultaat is het waard!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Plaats reactie